Gå til innhold

Kjøpte bolig, trives ikke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg kjøpte bolig for to år siden men jeg har et problem og det er at jeg trives ikke her. Jeg har forsøkt alt for å trives, men det blir bare verre. Jeg tror boligen skal være lettsolgt, men det største problemet er at jeg faktisk ikke vet hvor jeg ønsker å flytte. Og om jeg vil trives der. Jeg har ikke familie å ta hensyn til.

Hva hvis jeg angrer på flytting til bestemte områder? Jeg jobber heldighvis hjemmefra og kan ta jobben med meg.

Noen som har hatt samme problemstilling og kan dele hvilket valg dere tok?

Anonymkode: 2e424...d5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke trives? Er det faktorer som elimineres med å flytte ett annet sted? 

Anonymkode: 0a19f...32d

Skrevet

du kan jo leie ut leil og selv leie et anna sted.

AnonymBruker
Skrevet

Å trives på et nytt sted, kan ta mange år faktisk. Det handler om å finne den viktige "hjemme" og "høre til" følelsen.  Trives du ikke et sted, så vil du oppleve samme vanntrivselen andre steder og. Flytting kan faktisk gjøre deg rotløs. 

Anonymkode: db8d3...45f

• Liker 2
Skrevet

Hva er det med boligen/området du vantrives med? Kanskje det er lettere å finne ut hva du vil ha, dersom du blir bevisst nøyaktig hva du ikke liker med stedet du bor nå?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke trives? Er det faktorer som elimineres med å flytte ett annet sted? 

Anonymkode: 0a19f...32d

Ja, boligen ligger midt i trafikkgryta og jeg vurderer flytte fra byen. Jeg vet bare ikke hvor.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, boligen ligger midt i trafikkgryta og jeg vurderer flytte fra byen. Jeg vet bare ikke hvor.

Hva med å leie noe for å finne ut om gresset er grønnere et annet sted? I mellomtiden kan du jo leie ut boligen du har nå 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, herremann skrev:

du kan jo leie ut leil og selv leie et anna sted.

Ønsker ikke den jobben med leietagere, så det er nok uaktuelt.

Skrevet

Er umulig å svare på dette uten å vite mer...

Klarer du å sette ord på hva som gjør at du.ikke trives? Er det f.eks. boligområdet/naboene, avstand til sentrum/naturen, kulturtilbud, (mangel på) venner, (mangel på) uteområde/privatliv, mentaliteten på stedet? 

Hva savner du? Hva må til for at du skal trives? Trives du best i en storby/tettsted/landlig? Hvilke andre steder har du trivdes, og hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...