Gå til innhold

Problemer med min veileder (masteroppgave)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I januar 2015 begynte jeg på min masteroppgave, og var så heldig å skaffe meg en av fagfeltets dyktigste personer som veileder. Jeg har dessverre slitt mye med psykiske problemer det siste året, og dermed ikke kommet så langt i skriveprosessen som jeg burde. Veilederen og meg har aldri operert med konkrete tidsfrister, men jeg har vært sen med å utføre de oppgavene som veilederen har tildelt meg. I noen av samtalene føler jeg at han har insinuert at jeg er lat. 

Vår 2016 har det kommet til det punkt at veilederen ikke lenger svarer på mine gjentatte henvendelser. Jeg fikk tak i han på telefon, og han sa at han skulle kontakte meg når han hadde sett på det dokumentet jeg sendte han, men over en måned senere har jeg fortsatt ikke fått noen tilbakemelding. Er lei av å kontakte han uten å motta noen respons.  Bør jeg forsøke å finne meg en ny veileder? Vi har ikke inngått kontrakt av noe slag.   

Anonymkode: 2cbeb...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt hvor lenge du skal skrive master, hvis du startet for halvannet år siden. Du har krav på veileder det semester du skriver master, men tror ikke du kan kreve å ha veileder i opptil 2 år. Hvis du fikk veileder i 2015 så har du blitt tldelt veileder gjennom studiet, og har en slsgs avtale der. Generelt stt har alle krav på et visst antall veiledningstimer,  så du har ikke uendelige timer. Noen har 10-andre har 20. 

Anonymkode: 629b6...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha levert oppgaven for en stund siden, men har ikke klart å bli ferdig. Konsentrasjonen min har vært elendig det siste året. Vi fikk ikke tildelt veileder igjennom studiet, men måtte selv ta kontakt med den fagpersonen vi ønsket å samarbeide med. Veilederen og meg har hatt ca tre møter som til sammen har vart rundt tre/fire timer.

Hilsen TS

 

Anonymkode: 2cbeb...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvor lenge du skal skrive master, hvis du startet for halvannet år siden. Du har krav på veileder det semester du skriver master, men tror ikke du kan kreve å ha veileder i opptil 2 år. Hvis du fikk veileder i 2015 så har du blitt tldelt veileder gjennom studiet, og har en slsgs avtale der. Generelt stt har alle krav på et visst antall veiledningstimer,  så du har ikke uendelige timer. Noen har 10-andre har 20.

Anonymkode: 629b6...ddc

Jeg hadde samme veileder gjennom hele min masteroppgave, det var aldri snakk om antall timer til disposisjon. Dog var han tidvis vanskelig å få timer hos, pga han var en populær fagmann, som også hadde undervisning i tillegg til mange masterstudenter og doktorgradsstudenter.  - Så mulig din veileder bare er svært travel, TS.?? Men det skal jo ikke du lide for. Jeg var også forsinket med min oppgave pga ett år med psykisk lidelse (angstanfall) , min veileder hadde full forståelse for dette. Det burde din også ha.

Du bør ringe ham igjen og være så konkret du kan, si at du har behov for tilbakemld. på dokumentet han fikk, samt avsette en time i nær fremtid til veiledning. Dersom du ikke får kontakt, burde du ta kontakt med adm. på ditt fakultet og forhøre deg litt om det er mulig å bytte veileder, eventuelt om det er slik at du bare har et visst antall timer til disp., og hvordan du skal forholde deg når du ikke får kontakt med veileder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå du søkte utsettelse av skolen, avtalte dere å fortsette veiledingen også? Det er vel en formell prosess rundt å søke/melde veileder trodde jeg.

Men jeg sender sympati. Har en veileder som har veiledet null, og bare komt meg unyttige kommentarer på oppgaven.

Anonymkode: 629b6...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...