Gå til innhold

Pasientreiser operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har reist til andre steder i landet for operasjon, hvordan skjedde det? Er det bare billigste reisemåte som blir dekket? For pasientens del må det vel være fly som er best, for meg tar det ca 7 timer å komme meg til Trondheim med buss. Det kan gå bra en vei, men tviler på at det er noe særlig som nyoperert. 

Hvor lang tid i forveien er det vanlig å få innkallense? Hvor lenge er det vanlig å måtte vente før man får reise hjem? Er det ok å ikke kjøpe hjemreise, og heller se an situasjonen? 

Fortell gjerne om din situaajon. Dette er første gangen for meg, og kjenner jeg bekymrer meg ekstra for denne reisen som jeg ikke har kontroll på.

Anonymkode: 8bf24...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt dette avhenger av hvilken operasjon du skal ha, forskjell på å få ny hjerteklaff og å fikse menisken.

Anonymkode: 48a9c...143

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som har reist til andre steder i landet for operasjon, hvordan skjedde det? Er det bare billigste reisemåte som blir dekket? For pasientens del må det vel være fly som er best, for meg tar det ca 7 timer å komme meg til Trondheim med buss. Det kan gå bra en vei, men tviler på at det er noe særlig som nyoperert. 

Hvor lang tid i forveien er det vanlig å få innkallense? Hvor lenge er det vanlig å måtte vente før man får reise hjem? Er det ok å ikke kjøpe hjemreise, og heller se an situasjonen? 

Fortell gjerne om din situaajon. Dette er første gangen for meg, og kjenner jeg bekymrer meg ekstra for denne reisen som jeg ikke har kontroll på.

Anonymkode: 8bf24...c1c

Når du får innkallelsen så scanner du denne inn og sender den på mail til pasientreiser. De hjelper deg med frmgangsmåter og å bestille flybilletter. Må du ha drosje fra hjemmet og til flyplassen og fra flyet til sykehuset så må fastlegen lage en gammeldags rekvisisjon på papir. Om du bruker 3 transportmidler for å komme deg en vei, så skal du betale en engenandel og ikke tre. 

Retur kan de enten lage en åpen billett til deg eller du venter med å kontakte dem til dagen før du skal hjem. Men alt dette kan du greit avtale på forhånd enten på mail eller telefon med pasientreiser. (Kjører du egen bil og parkerer den på flyplassen, så dekkes parkeringsutgifter.) Må du ha ledsager me, så dekkes dette også. Da skal ledsager i tillegg ha kostgodtgjørelse og andre utgifter dekket.) 

Anonymkode: 7b9e5...5d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...