Gå til innhold

Bor hos svigers og takst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg og samboer bor for øyeblikket i utleiedeler til svigers. Nå vurderer de og selge huset. Jeg kan ærlig talt si at vi ikke er de mest ryddige personene nå når vi har et ny født barn og det tar tid å komme inn i de nye rutinene for oss.

det son er greien her er det at først så sier de at det kommer en takst mann i løpet av 2 uker, vet ikke Hvorti han kan bare plutselig komme så da måtte det skinne vær eneste dag. Er ikke det litt rart? Og det andre er at nå plutselig en god stund etter må de plutselig ta bilde av badet og kjøkkenet til takst mannen. Jeg syns dette er sykt rart i hværtfall med tanke på at de har allerede fått takst og jeg ville no tro at hvis takst mannen trengte bildene ville han ha tatt dem selv når han var her..

prøvde å lete litt på nettet men fant ingen ting om dette "rare" emnet. 

Så er det jeg som er gal? Eller er det svigers som er ute etter meg?

hilsen en sykt paranoid jente.

Anonymkode: e3e35...ef9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fotografen de mener da?

Anonymkode: af82c...9ef

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

hilsen en sykt paranoid jente.

tror det ja. hvorfor skulle svigers være ute etter deg? De er greie og leier ut leilighet til dere, og du tror de er ute etter å ta deg?..

Klarer ikke helt svare på spørsmålet ditt, for jeg forstår ikke helt hva det er. Men dere klarer jo ha det noenlunde ryddig og rent selv om dere har en nyfødt. Det er grenser for hvor mye en baby som enten ligger eller blir holdt kan rote

Anonymkode: 75d03...f88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fotografen de mener da?

Nei de måtte ta bilder selv jeg syns det er rart:p

AnonymBruker
Skrevet

Nei de måtte ta bilder selv jeg syns det er rart:p

Skal de selge selv eller bruke eiendomsmegler?

AnonymBruker
Skrevet

tror det ja. hvorfor skulle svigers være ute etter deg? De er greie og leier ut leilighet til dere, og du tror de er ute etter å ta deg?..

Klarer ikke helt svare på spørsmålet ditt, for jeg forstår ikke helt hva det er. Men dere klarer jo ha det noenlunde ryddig og rent selv om dere har en nyfødt. Det er grenser for hvor mye en baby som enten ligger eller blir holdt kan rote

Anonymkode: 75d03...f88

Ja, pga det holder på å falle for meg å barne far... 

Og jo du skal klare å ha litt energi til overs for å klare å ha det ryddig til alle tider spesielt når jeg som person alene står med det aller meste. Vet ikke hvordan du er men det er grenser for hvor mye en person skal klare å gjøre uten å bli gal.

sørsmålet er vell egentlig om dette er en normal måte for en takst mann å gjøre det på?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal de selge selv eller bruke eiendomsmegler?

Eiendoms megler

AnonymBruker
Skrevet

Ja, pga det holder på å falle for meg å barne far... 

Og jo du skal klare å ha litt energi til overs for å klare å ha det ryddig til alle tider spesielt når jeg som person alene står med det aller meste. Vet ikke hvordan du er men det er grenser for hvor mye en person skal klare å gjøre uten å bli gal.

sørsmålet er vell egentlig om dette er en normal måte for en takst mann å gjøre det på?

Og ja det kjempe snilt av dem å la oss bo her for en billig penge i forhold til priser andre steder.

AnonymBruker
Skrevet

Her har du ikke annet å gjøre enn å følge det huseier/svigers sier. De leier ut til dere for en billig penge, så hvorfor sette seg på bakbeina? Du klarer å holde det sånn nogenlunde ruddig selv med en baby i hus. Babytingene kan du jo bare stue vekk et annet sted mens de tar bilder av de aktuelle rommene. 

Anonymkode: 5b795...e25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om å sette seg på bak beina å trasse, da miss forstår du det jeg har ment. 

Jeg syns bare det hele var litt rart thats IT, og lurte på om dette var normalt for en takst mann. Det er vell lov å stille et spm uten at det skal bli til en hekse jakt.

Skrevet

Takstmannen skal skrive en boligsalgsrapport , det er et dokument som beskriver boligens tekniske tilstand. Veldig vanlig å ha bilder i den rapporten. ikke bilder av pynta hjem slik som i annonsen, men bilder av bad, sluk, evt mangler/skader i huset. Tror nok ingen er ute etter drg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det er rart om takstmannen ber om å få bilder fra dem. Det vanlige er vel at takstmannen selv tar de bildene han trenger..

Anonymkode: 0a070...eeb

Skrevet

Han kan jo i ettertid ha sett at han mangler noen bilder for å lage en god rapport?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er rart om takstmannen ber om å få bilder fra dem. Det vanlige er vel at takstmannen selv tar de bildene han trenger..

Anonymkode: 0a070...eeb

Nei, ingenting av dette er rart, så ta det helt med ro. Som @MiniMjau skriver over her, så kan en takstmann ha ønske om å legge ved bilder for en nærmere beskrivelse av boligrapporten, dersom det er nødvendig. En taksmann er ingen fotograf, han/hun er kun interessert i "tingenes tilstand", så det er det samme hvem som tar bildene.

Vi måtte ettersende egne bilder til takstmann, da vi skulle selge vårt gamle hus. Han trengte bilder av badet, for lettere å kunne beskrive "statusrapport for våtrom"

Anonymkode: 16a9d...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...