AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #21 Skrevet 14. juni 2016 11 timer siden, Silje97 skrev: Det kjenner jeg meg igjen i Når jeg begynte å utforske på ordentlig så var det jo bare deilig. Han var en del eldre enn meg og la nok ikke like mye i det som meg, men det var fine og trygge rammer å lære i. Kan jeg få spørre hvor gammel han var? Om han er en god del eldre, er han faktisk en lovbryter. Anonymkode: 1f545...756
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #22 Skrevet 14. juni 2016 Min mor gjorde det samme for meg. Jeg hadde fått meg kjæreste for første gang og hun tok praten om sikkerhet og slikt og sa at hvis jeg hadde behov for ppiller, så kunne vi gå til legen sammen og ordne det. Samtidig så utfordret hun meg veldig på det å ta vare på kroppen min i forbindelse med både kjønnsykdom og helse, og som hun sa. Er jeg gammel nok til å ha sex, så er jeg også gammel nok til å sjekke for livmorhalskreft. Og DER er jeg glad hun sto på sitt. Hun tvang meg ikke, men oppfordret sterkt, noe som ga meg gode rutiner rundt å sjekke, og gjorde at celleforandring ble oppdaget såppas tidlig at det heldigvis gikk bra. Anonymkode: fa907...53c 1
Silje97 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #23 Skrevet 14. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg få spørre hvor gammel han var? Om han er en god del eldre, er han faktisk en lovbryter. Anonymkode: 1f545...756 han var nesten 18, jeg var nesten 14. altså var vi (han) ikke innafor det som reglene sier, nei...
Silje97 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #24 Skrevet 14. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Her gjorde moren din rett. Du vet vel selv at du ikke hadde stoppet å ha sex dersom moren din ikke hadde ordnet med p-piller til deg. Ungdom har sex enten foreldrene liker det eller ikke, og det er flott at moren din sørget for at du var trygg ift. graviditet (når det gjelder kjønnssykdommer er det ikke så mye man får gjort som forelder, annet enn å oppfordre til bruk av kondom) Anonymkode: 3f8cd...465 Ja, de hadde nok ikke klart å stoppe meg dersom de hadde forsøkt på det, men for min del var det bare støtte å få og de har backet meg bestandig når det gjelder å utforske egen seksualitet.
ajarRun Skrevet 14. juni 2016 #25 Skrevet 14. juni 2016 Et øyeblikk siden, Silje97 skrev: Ja, de hadde nok ikke klart å stoppe meg dersom de hadde forsøkt på det, men for min del var det bare støtte å få og de har backet meg bestandig når det gjelder å utforske egen seksualitet. På hvilken måte har de støttet deg?
Silje97 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #26 Skrevet 14. juni 2016 3 minutter siden, amativeReflection skrev: På hvilken måte har de støttet deg? Det er egentlig et veldig stort spørsmål... det har vel i hovedsak gått ut på at seksualitet og nakenhet er ikke noe å være flau over eller gjemme bort og det har gitt meg en trygghet på meg selv. jeg har også alltid kunnet snakke med begge om hva jeg liker og ikke liker, at jeg synes jenter også er spennende sånn at vi også har snakket mye om legning og sånn. at jeg har sex synes de bare er fint så lenge det er noe jeg virkelig vil og så lenge de vet jeg klarer å si nei til ting jeg ikke ønsker. og mye mye mer hehe
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #27 Skrevet 14. juni 2016 Synes dette var bra gjort av moren din. Min mamma gjorde det samme for meg da jeg var 15, da jeg fortalte at jeg hadde hatt sex for første gang. Bestilte en legetime til meg til hennes fastlege slik at jeg fikk p-piller. Ønsker å gjøre det samme hvis jeg får en datter. Selvfølgelig håper jeg at hun vil vente litt lenger(jeg synes jeg var litt for tidlig ute), men angrer heldigvis ingenting den dag idag :-) Anonymkode: 9a198...e44 1
Kittykat Skrevet 14. juni 2016 #28 Skrevet 14. juni 2016 (endret) Hun er en dårlig mor fordi du begynte å ha sex når du var 14 år og hun fikset prevensjon til deg rett etter? Nei, vet du hva, din mor er heller en veldig flott mor som tar og ordner p-piller til deg, sånn at du forhåpentligvis ikke blir gravid ganske ung. Jeg har selv en datter på 16 år og jeg hadde ringt legen for å skaffe henne p-piller på dagen (hvis hun ikke ville det selv). Jeg synes at de som synes at din mor er en dårlig mor pga dette, er idioter rett og slett. Hun har gjort det riktige i denne situasjonen og jeg kan ikke begripe hvordan andre kan mene noe annet. Hva annet skulle hun ha gjort da? Nei, overse idiotene. Det eneste du trenger å vite er at dette var helt rett gjort og det er det som betyr noe. Ikke hva andre sier. Endret 14. juni 2016 av Kittykat 1
Silje97 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #29 Skrevet 14. juni 2016 2 minutter siden, Kittykat skrev: Hun er en dårlig mor fordi du begynte å ha sex når du var 14 år og hun fikset prevensjon til deg rett etter? Nei, vet du hva, din mor er heller en veldig flott mor som tar og ordner p-piller til deg, sånn at du forhåpentligvis ikke blir gravid ganske ung. Jeg har selv en datter på 16 år og jeg hadde ringt legen for å skaffe henne p-piller på dagen (hvis hun ikke ville det selv). Jeg synes at de som synes at din mor er en dårlig mor pga dette, er idioter rett og slett. Hun har gjort det riktige i denne situasjonen og jeg kan ikke begripe hvordan andre kan mene noe annet. Hva annet skulle hun ha gjort da? Nei, overse idiotene. Det eneste du trenger å vite er at dette var helt rett gjort og det er det som betyr noe. Ikke hva andre sier. Tusen takk for hyggelige ord. Måtte dele denne med mamma også at jeg heller fikk støtte til hvordan sex kan og bør være fremfor en moraliserende mor tror jeg nettopp har vært med på å gjøre meg til den jeg er nå. trygg og glad i sex 1
Kittykat Skrevet 14. juni 2016 #30 Skrevet 14. juni 2016 2 minutter siden, Silje97 skrev: Tusen takk for hyggelige ord. Måtte dele denne med mamma også at jeg heller fikk støtte til hvordan sex kan og bør være fremfor en moraliserende mor tror jeg nettopp har vært med på å gjøre meg til den jeg er nå. trygg og glad i sex Bare hyggelig å kunne komme med fine ord Å få støtte og åpenhet fra foreldrene er noe av det viktigste, synes nå jeg, uansett hva det er. Og det er spesielt viktig i tenårene. Så vær glad for at du har en sånn mor
Silje97 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #31 Skrevet 14. juni 2016 Et øyeblikk siden, Kittykat skrev: Bare hyggelig å kunne komme med fine ord Å få støtte og åpenhet fra foreldrene er noe av det viktigste, synes nå jeg, uansett hva det er. Og det er spesielt viktig i tenårene. Så vær glad for at du har en sånn mor enig! er så deilig å ha foreldre man kan være helt åpen med og dele alt med! 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #32 Skrevet 14. juni 2016 15 minutter siden, Kittykat skrev: Hun er en dårlig mor fordi du begynte å ha sex når du var 14 år og hun fikset prevensjon til deg rett etter? Nei, vet du hva, din mor er heller en veldig flott mor som tar og ordner p-piller til deg, sånn at du forhåpentligvis ikke blir gravid ganske ung. Jeg har selv en datter på 16 år og jeg hadde ringt legen for å skaffe henne p-piller på dagen (hvis hun ikke ville det selv). Jeg synes at de som synes at din mor er en dårlig mor pga dette, er idioter rett og slett. Hun har gjort det riktige i denne situasjonen og jeg kan ikke begripe hvordan andre kan mene noe annet. Hva annet skulle hun ha gjort da? Nei, overse idiotene. Det eneste du trenger å vite er at dette var helt rett gjort og det er det som betyr noe. Ikke hva andre sier. Du høres ut som en veldig god mor Anonymkode: 9a198...e44 2
Kittykat Skrevet 14. juni 2016 #33 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en veldig god mor Anonymkode: 9a198...e44 Takker og bukker Prøver og huske på at kuen selv har vært en kalv og alt det der Og at det er bedre å følge med bølgen og ta ting som de kommer. Er det en ting livet har lært meg, så er det nettopp dette. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #34 Skrevet 14. juni 2016 6 minutter siden, Kittykat skrev: Takker og bukker Prøver og huske på at kuen selv har vært en kalv og alt det der Og at det er bedre å følge med bølgen og ta ting som de kommer. Er det en ting livet har lært meg, så er det nettopp dette. Jeg er bare 25, og ønsker selvfølgelig barn selv en gang. Men allerede nå, når jeg ser hva som er normalt for "tidens ungdom", kjenner jeg at jeg kaldsvetter. Aner ikke hvordan jeg skal takle dette på en god måte Jeg har allerede begynt å kjeppjage gutta som lillesøss på 14 har begynt å drasse med seg hjem Anonymkode: 9a198...e44
Silje97 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #35 Skrevet 14. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare 25, og ønsker selvfølgelig barn selv en gang. Men allerede nå, når jeg ser hva som er normalt for "tidens ungdom", kjenner jeg at jeg kaldsvetter. Aner ikke hvordan jeg skal takle dette på en god måte Jeg har allerede begynt å kjeppjage gutta som lillesøss på 14 har begynt å drasse med seg hjem Anonymkode: 9a198...e44 Du mener du er redd for at søsteren din utforsker sin egen seksualitet?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #36 Skrevet 14. juni 2016 Mamma kastet kondomer etter meg da jeg var 15 også. Dårlig mor? Nei, langt ifra. Til sammenligning. Skolens ehm.. løssluppen kvinnfolk som lå med alt og alle, og det er ikke å overdrive. Moren hennes nektet henne p-piller da hun var 17. Etter 4 abort og utallige angre-piller. Hun brukte angrepille som p-piller fra hun var 14. Hele bygda viste det! Moren benektet det for hennes engel gjorde aldri noe galt. Moren gikk ut og påsto at datteren ble voldtatt og derav gravid da hun var 15. Bullshit, alle viste det og jenta sa sannheten selv. Moren hennes er og var en dårlig mor. Hennes feil datteren sitter der med 2 barn, 2 fedre og venter den tredje med 3. barnefar i en alder av 20 år. Anonymkode: 6f68c...cff 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #37 Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, Silje97 skrev: Du mener du er redd for at søsteren din utforsker sin egen seksualitet? Klart ikke. Bare for meg så er hun enda min lille skjønne og uskyldige lillesøster :-). Kjenner det er en omveltning at hun blir voksen. Jeg ønsker selvfølgelig at hun får samme støtte som jeg får, det fortjener hun fullt ut. Mente bare at jeg synes det er skummelt, hvor fort enten barn eller småsøsken blir voksne. Anonymkode: 9a198...e44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå