Arabella Skrevet 15. desember 2016 #1942 Skrevet 15. desember 2016 En vill tanke, men tenker Spoiler orgelbrus 2
An0nymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1943 Skrevet 15. desember 2016 (endret) 1 time siden, Arabella skrev: En vill tanke, men tenker Skjul innhold orgelbrus Takk for godt forslag Siste delord er rett. Jeg er åpen for at det kan være flere løsninger på oppgaven, men så lenge du ikke får kjøpt dette (forslaget ditt) på flaske (eller får man?) , så kan ikke svaret godkjennes. Hm. Jeg sjekket med google og fant denne: Spoiler så da er det mulighet for at forslaget ditt kan godkjennes, dersom du kan si noe om den tredje betydningen av ordet relatert til orgelbrus. 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Er i tenkeboksen på denne. Takk for hyggelig tilbakemelding Endret 15. desember 2016 av An0nymBruker 1
Dr. A. Kula Skrevet 15. desember 2016 #1944 Skrevet 15. desember 2016 Spoiler Jubelbrus Fikk god hjelp av forslaget til @Arabella 1
Arabella Skrevet 15. desember 2016 #1945 Skrevet 15. desember 2016 2 minutter siden, An0nymBruker skrev: Takk for godt forslag Siste delord er rett. Jeg er åpen for at det kan være flere løsninger på oppgaven, men så lenge du ikke får kjøpt dette (forslaget ditt) på flaske (eller får man?) , så kan ikke svaret godkjennes. Jeg googlet det etter at jeg postet svaret mitt, og det finnes faktisk. 1
An0nymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1946 Skrevet 15. desember 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Skjul innhold Jubelbrus Fikk god hjelp av forslaget til @Arabella Riktig Supert! 1
An0nymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1947 Skrevet 15. desember 2016 (endret) 6 minutter siden, Arabella skrev: Jeg googlet det etter at jeg postet svaret mitt, og det finnes faktisk. Hei Ja jeg fant det også. Men stemmer ditt forslag med dette? " En tredje betydning av ordet finnes også. Da er det andre drikker som noen omtaler som løsningsordet, av grunner som jeg ikke skal komme inn på. " (Da var det enkelte alkoholholdige drikker jeg tenkte på som noen kaller for jubelbrus) Endret 16. desember 2016 av An0nymBruker 1
An0nymBruker Skrevet 15. desember 2016 #1948 Skrevet 15. desember 2016 Dere skal begge ha ros for at dere finner frem til løsninger 1
An0nymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1949 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 10 minutter siden, Arabella skrev: Jeg googlet det etter at jeg postet svaret mitt, og det finnes faktisk. Svaret ditt er godkjent, ettersom jeg skrev " Siste delord er rett. Jeg er åpen for at det kan være flere løsninger på oppgaven, men så lenge du ikke får kjøpt dette (forslaget ditt) på flaske (eller får man?) , så kan ikke svaret godkjennes. " Den brusen finnes jo, som vi begge fant ut. Beklager at jeg ikke tenker helt klart Endret 16. desember 2016 av An0nymBruker 1
Arabella Skrevet 16. desember 2016 #1950 Skrevet 16. desember 2016 4 minutter siden, An0nymBruker skrev: Hei Ja jeg fant det også. Men stemmer ditt forslag med dette? " En tredje betydning av ordet finnes også. Da er det andre drikker som noen omtaler som løsningsordet, av grunner som jeg ikke skal komme inn på. " Jeg tror det må være et annet ord, en annen sammensetning. Vi har jo også "kirkekaffe", men det stemmer ikke med forutsetningene. 2
Arabella Skrevet 16. desember 2016 #1951 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 6 minutter siden, An0nymBruker skrev: Svaret ditt er godkjent, ettersom jeg skrev " Siste delord er rett. Jeg er åpen for at det kan være flere løsninger på oppgaven, men så lenge du ikke får kjøpt dette (forslaget ditt) på flaske (eller får man?) , så kan ikke svaret godkjennes. " Den brusen finnes jo, som vi begge fant ut. Beklager at jeg ikke tenker helt klart Jeg visste ikke det, jeg heller. Men jeg har vært til stede på arrangementer i kirkelig regi hvor det blir servert kirkekaffe til de voksne og "orgelbrus" til barna. Da har det gjerne vært solo, cola og forskjellig. Endret 16. desember 2016 av Arabella 2
An0nymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1952 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 6 minutter siden, Arabella skrev: Jeg tror det må være et annet ord, en annen sammensetning. Vi har jo også "kirkekaffe", men det stemmer ikke med forutsetningene. Her leste jeg " Orgelbrus – pølse med brød og brus etter gudstenester med utdeling av 4 års ... " Så, da er det tydelig at noen kaller vanlig brus for orgelbrus (Jeg fant det i et dokument om Forordna gudstenester i Fjaler 2012 Førebels utkast til drøfting) Svaret ditt er 100% godkjent Endret 16. desember 2016 av An0nymBruker 1
Arabella Skrevet 16. desember 2016 #1953 Skrevet 16. desember 2016 3 minutter siden, An0nymBruker skrev: Her leste jeg " Orgelbrus – pølse med brød og brus etter gudstenester med utdeling av 4 års ... " Så, da er det tydelig at noen kaller vanlig brus for orgelbrus Svaret ditt er 100% godkjent 2
An0nymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1954 Skrevet 16. desember 2016 4 minutter siden, Arabella skrev: Jeg visste ikke det, jeg heller. Men jeg har vært til stede på arrangementer i kirkelig regi hvor det blir servert kirkekaffe til de voksne og "orgelbrus" til barna. Da har det gjerne vært solo, cola og forskjellig. Jeg beklager at det ble mye surr med meg i natt. Jeg lærte noe nytt nå. 1
Arabella Skrevet 16. desember 2016 #1955 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 7 minutter siden, An0nymBruker skrev: Jeg beklager at det ble mye surr med meg i natt. Jeg lærte noe nytt nå. Vi lærte noe alle tre som har skrevet nå, tenker jeg. Jeg visste ikke at det finnes noe som heter jubelbrus, heller, drikke altså. Det er både morsomt og lærerikt med slike oppgaver. Du må ikke være så hard mot deg selv. Du er virkelig oppfinnsom med oppgavene dine. Endret 16. desember 2016 av Arabella Tilføyelse 2
An0nymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1956 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat nå, Arabella skrev: Vi lærte noe alle tre som har skrevet nå, tenker jeg. Det er både morsomt og lærerikt med slike oppgaver. Du må ikke være så hard mot deg selv. Du er virkelig oppfinnsom med oppgavene dine. Tusen takk, du er så snill og omsorgsfull 1
Arabella Skrevet 16. desember 2016 #1957 Skrevet 16. desember 2016 2 minutter siden, An0nymBruker skrev: Tusen takk, du er så snill og omsorgsfull 2
An0nymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1958 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 13 minutter siden, Arabella skrev: Vi lærte noe alle tre som har skrevet nå, tenker jeg. Det er både morsomt og lærerikt med slike oppgaver. Du må ikke være så hard mot deg selv. Du er virkelig oppfinnsom med oppgavene dine. Ideen til oppgaven begynte her: #985 "Skrevet 8 timer siden (endret) · Rapporter innlegg En bussjåfør, en bussjåfør, det er en mann med godt humør Endret 8 timer siden av Zenobia #986 Skrevet 6 timer siden (endret) · Rapporter innlegg Kanskje han har drukket jubelbrus? (det finnes faktisk også. Jeg måtte google og se) " og Zenobia svarte " Tenkte det var champagne" Tusen takk @Zenobia for at du inspirerte meg til å lage denne oppgaven Endret 16. desember 2016 av An0nymBruker 2
An0nymBruker Skrevet 16. desember 2016 #1959 Skrevet 16. desember 2016 2 minutter siden, Arabella skrev: Takk 1
Zenobia Skrevet 16. desember 2016 #1960 Skrevet 16. desember 2016 15 timer siden, An0nymBruker skrev: Ideen til oppgaven begynte her: #985 "Skrevet 8 timer siden (endret) · Rapporter innlegg En bussjåfør, en bussjåfør, det er en mann med godt humør Endret 8 timer siden av Zenobia #986 Skrevet 6 timer siden (endret) · Rapporter innlegg Kanskje han har drukket jubelbrus? (det finnes faktisk også. Jeg måtte google og se) " og Zenobia svarte " Tenkte det var champagne" Tusen takk @Zenobia for at du inspirerte meg til å lage denne oppgaven Ingen hårsmak 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå