Pawn Hearts Skrevet 7. juli 2016 #901 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Brekkbønner: Tilbehør til mat, men også bønner man ber før man skal gjøre et brekk. Endret 7. juli 2016 av Pawn Hearts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnt_unicorn Skrevet 7. juli 2016 #902 Del Skrevet 7. juli 2016 14 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Brekkbønner: Tilbehør til mat, men også bønner man ber før man skal gjøre et brekk. Bønner, var ordet jeg tenkte på. Så du skal få den godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 7. juli 2016 #903 Del Skrevet 7. juli 2016 2 minutter siden, turnt_unicorn skrev: Bønner, var ordet jeg tenkte på. Så du skal få den godkjent Ah, jeg tror flere av oss misforsto det med to substantiver. Jeg trodde iallfall at ordet var sammensatt. Men det førte unektelig til noen ganske morsomme forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 7. juli 2016 #904 Del Skrevet 7. juli 2016 13 timer siden, turnt_unicorn skrev: Ny oppgave. Ett ord, to substantiv, i flertall ubestemt form. To forskjellige betydninger. Det er mat og et uttrykk for noe man ønsker. 2 minutter siden, turnt_unicorn skrev: Bønner, var ordet jeg tenkte på. Så du skal få den godkjent Men bønner er ikke to substantiv, slik du beskriver i oppgaven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnt_unicorn Skrevet 7. juli 2016 #905 Del Skrevet 7. juli 2016 17 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Men bønner er ikke to substantiv, slik du beskriver i oppgaven? Beklager missforståelsen. Skulle kanskje stått, et substantiv med to betydninger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #906 Del Skrevet 7. juli 2016 Ny oppgave: Ett ord, substantiv i ubestemt form entall, satt sammen av to ord som også er substantiv. Det siste ordet er også et verb i infinitiv. Hovedordet er et rom, men det kan også være et eget hus Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 7. juli 2016 #907 Del Skrevet 7. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave: Ett ord, substantiv i ubestemt form entall, satt sammen av to ord som også er substantiv. Det siste ordet er også et verb i infinitiv. Hovedordet er et rom, men det kan også være et eget hus Anonymkode: a95ed...74e Jeg tenker straks at det siste ordet er stue, men det er verre med det første leddet. Fjellstue er vel bare huset, mens peisestue bare er rommet. Jeg prøver meg med skolestue (går ikke det som både rom og hus?). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #908 Del Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tenker straks at det siste ordet er stue, men det er verre med det første leddet. Fjellstue er vel bare huset, mens peisestue bare er rommet. Jeg prøver meg med skolestue (går ikke det som både rom og hus?). Godt forslag Siste ord stue, er korrekt! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #909 Del Skrevet 7. juli 2016 3 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tenker straks at det siste ordet er stue, men det er verre med det første leddet. Fjellstue er vel bare huset, mens peisestue bare er rommet. Jeg prøver meg med skolestue (går ikke det som både rom og hus?). Etter oppgaven, har du svart rett, selv om jeg tenkte på et annet ord, så svaret ditt godkjennes! (Jeg tenkte på badstue. Det er min feil at jeg ikke så at oppgaven hadde flere løsninger) Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnt_unicorn Skrevet 7. juli 2016 #910 Del Skrevet 7. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave: Ett ord, substantiv i ubestemt form entall, satt sammen av to ord som også er substantiv. Det siste ordet er også et verb i infinitiv. Hovedordet er et rom, men det kan også være et eget hus Anonymkode: a95ed...74e Dukkestue 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #911 Del Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, turnt_unicorn skrev: Dukkestue Godt forslag! Dette var en oppgave med flere løsninger som jeg ikke forutså. Ditt svar godkjennes også Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #912 Del Skrevet 7. juli 2016 Et gammelt og foreldet uttrykk i forbindelse med å dø: Ett ord, satt sammen av tre ord: Noe som er svart + en drikk + et møbel Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 7. juli 2016 #913 Del Skrevet 7. juli 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et gammelt og foreldet uttrykk i forbindelse med å dø: Ett ord, satt sammen av tre ord: Noe som er svart + en drikk + et møbel Anonymkode: a95ed...74e Først fant jeg det flotte og dessverre ikke-eksisterende ordet bekteskap, men jeg antar at riktig løsning er sotteseng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #914 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, Pawn Hearts skrev: Først fant jeg det flotte og dessverre ikke-eksisterende ordet bekteskap, men jeg antar at riktig løsning er sotteseng. Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #915 Del Skrevet 7. juli 2016 Ett ord Ordet består av to ord: Husvære + møbel Det ordet vi skal frem til har med nedgang å gjøre, og kommer gjerne etter en "boble" Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #916 Del Skrevet 7. juli 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett ord Ordet består av to ord: Husvære + møbel Det ordet vi skal frem til har med nedgang å gjøre, og kommer gjerne etter en "boble" Anonymkode: a95ed...74e Ps Den siste oppgaven fra meg er kanskje altfor lett å løse. Jeg blir borte store deler av dagen, og dere må bare fortsette med nye oppgaver, selv om jeg ikke har svart på om løsningen er rett. Ha en fin torsdag! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 7. juli 2016 #917 Del Skrevet 7. juli 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett ord Ordet består av to ord: Husvære + møbel Det ordet vi skal frem til har med nedgang å gjøre, og kommer gjerne etter en "boble" Anonymkode: a95ed...74e Boligkrakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnt_unicorn Skrevet 7. juli 2016 #918 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Jeg utfordrer Arabella til å lage ny oppgave Tar du utfordringen? Endret 7. juli 2016 av turnt_unicorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 7. juli 2016 #919 Del Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, turnt_unicorn skrev: Jeg utfordrer @Arabella til å lage ny oppgave Tar du utfordringen? Jada. Jeg skal se om jeg kan finne på noe glupt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 7. juli 2016 #920 Del Skrevet 7. juli 2016 Fremkomstmiddel+verb i presens+utenlandsk slektning=sykdom 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå