turnt_unicorn Skrevet 5. juli 2016 #681 Del Skrevet 5. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Boss? Anonymkode: a95ed...74e Nei. Det er et norskt ord 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #682 Del Skrevet 5. juli 2016 8 minutter siden, turnt_unicorn skrev: Nei. Det er et norskt ord Gift Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnt_unicorn Skrevet 5. juli 2016 #683 Del Skrevet 5. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Gift Anonymkode: a95ed...74e Riktig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #684 Del Skrevet 5. juli 2016 Et øyeblikk siden, turnt_unicorn skrev: Riktig! Takk for den fine oppgaven! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #685 Del Skrevet 5. juli 2016 Ny oppgave: En matrett som rimer på et mye brukt bestikk. Denne matretten serveres ofte inni noe (spiselig) slik at man ikke trenger bestikk for å nyte denne matretten. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #686 Del Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ny oppgave: En matrett som rimer på et mye brukt bestikk. Denne matretten serveres ofte inni noe (spiselig) slik at man ikke trenger bestikk for å nyte denne matretten. Anonymkode: a95ed...74e Det er nesten vaffel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #687 Del Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, Raspberrypai skrev: Falafel? Riktig! 1 minutt siden, Smultring skrev: Det er nesten vaffel. Godt forslag! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #688 Del Skrevet 5. juli 2016 Et ord som betegner en fet ost, men som også kan bety noe som kan halse og bite. Ordet kan også betegne en geografisk enhet. De fleste kan uttale dette ordet riktig, men det er ikke så lett å skrive det uten å bruke ordbok. Ordet er egentlig spansk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #689 Del Skrevet 5. juli 2016 3 minutter siden, Raspberrypai skrev: Ny oppgave, ordet vi skal frem til er et begrep som brukes når man gir liv eller tilegner menneskelige trekk til noe abstrakt eller ikke levende. personifikasjon? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. juli 2016 #690 Del Skrevet 5. juli 2016 4 minutter siden, Raspberrypai skrev: Ny oppgave, ordet vi skal frem til er et begrep som brukes når man gir liv eller tilegner menneskelige trekk til noe abstrakt eller ikke levende. Animere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 5. juli 2016 #691 Del Skrevet 5. juli 2016 8 minutter siden, Smultring skrev: Et ord som betegner en fet ost, men som også kan bety noe som kan halse og bite. Ordet kan også betegne en geografisk enhet. De fleste kan uttale dette ordet riktig, men det er ikke så lett å skrive det uten å bruke ordbok. Ordet er egentlig spansk. Manchego? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #692 Del Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, Raspberrypai skrev: Korrekt, sitter litt stuck på oppgaven din. Må man ha kjennskap til ost for å få den til? Nei, det er et blindspor. Nøklene ligger vel i verbet "halse" pluss "spansk". Da er man ute etter navn på en hunderase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #693 Del Skrevet 5. juli 2016 5 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev: Manchego? Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner det ordet. Det høres ut som en ost. Jeg får søke på det, men det er ikke ordet jeg er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #694 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) 3 minutter siden, Raspberrypai skrev: la bouffe? Men det er ikke noe hunderase så vidt jeg vet, kan egentlig null og ingenting om hunder. Men bouffe er et sted, og bouffe er det samme som å bjeffe eller halse. Men aner ikke om jeg er på ville veier må. Jeg kan ingenting om "la bouffe". Det har jeg aldri hørt før. Jeg er ute etter navnet på en hunderase og navnet er spansk og vanskelig å skrive. Det er også verdens minste hunderase. Endret 5. juli 2016 av Smultring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 5. juli 2016 #695 Del Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, Smultring skrev: Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner det ordet. Det høres ut som en ost. Jeg får søke på det, men det er ikke ordet jeg er ute etter. Manchego er en ostetype, en hunderase og også en dialekt og en av betegnelsene for folk fra det geografiske området La Mancha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 5. juli 2016 #696 Del Skrevet 5. juli 2016 2 minutter siden, Smultring skrev: Jeg kan ingenting om "la bouffe". Det har jeg aldri hørt før. Jeg er ute etter navnet på en hunderase og navnet er spansk og vanskelig å skrive. Det er også verdens minste hunderase. Chihuahua? Hva har det med ost å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. juli 2016 #697 Del Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, Smultring skrev: Jeg kan ingenting om "la bouffe". Det har jeg aldri hørt før. Jeg er ute etter navnet på en hunderase og navnet er spansk og vanskelig å skrive. Det er også verdens minste hunderase. Chihuahua? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #698 Del Skrevet 5. juli 2016 Et øyeblikk siden, Zumo de Melocotón skrev: Manchego er en ostetype, en hunderase og også en dialekt og en av betegnelsene for folk fra det geografiske området La Mancha. Da var det et godt svar. Men dersom området heter "La Mancha" og ikke "Manchego", blir kriteriene i oppgaven likevel ikke oppfylt. Nå var jeg veldig streng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #699 Del Skrevet 5. juli 2016 Et øyeblikk siden, Rumle skrev: Chihuahua? Ja! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 5. juli 2016 #700 Del Skrevet 5. juli 2016 3 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev: Chihuahua? Hva har det med ost å gjøre? Du svarte ikke på dette isted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå