Pawn Hearts Skrevet 1. juli 2016 #481 Del Skrevet 1. juli 2016 7 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Rofeiersaks? (ro utan åror, feier til pipen, saks på negler) Jeg har humret av denne i hele dag. Hver gang Ronaldo dummer seg ut, er det egentlig hans udugelige dobbeltgjenger Rofeier-Sachs som har skylda: Rofeier-Sachs bommer på ballen igjen! Hvor er Ronaldo? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #482 Del Skrevet 1. juli 2016 3 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg har humret av denne i hele dag. Hver gang Ronaldo dummer seg ut, er det egentlig hans udugelige dobbeltgjenger Rofeier-Sachs som har skylda: Rofeier-Sachs bommer på ballen igjen! Hvor er Ronaldo? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #483 Del Skrevet 1. juli 2016 Kveldsoppgave: Ordet beskriver noe som er i forandring. Ordet består av to ord, begge substantiv, det første er i dyreriket og det andre er fra planteriket og brukes på pasienter (bl.a. for å lindre smerter). Den første har kraftige krummede horn, det andre ordet er noe som er fuktet. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #484 Del Skrevet 1. juli 2016 Tilleggsinformasjon til kveldsoppgaven: Vi kan se og føle og også ofte høre dette som er i forandring. For en del mennesker medfører det også noen ganger smerter. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. juli 2016 #485 Del Skrevet 1. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kveldsoppgave: Ordet beskriver noe som er i forandring. Ordet består av to ord, begge substantiv, det første er i dyreriket og det andre er fra planteriket og brukes på pasienter (bl.a. for å lindre smerter). Den første har kraftige krummede horn, det andre ordet er noe som er fuktet. Anonymkode: a95ed...74e Værskifte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #486 Del Skrevet 1. juli 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Værskifte Første del av ordet er korrekt Og hele ordforslaget ditt er synonym til det ordet som jeg tenker på Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. juli 2016 #487 Del Skrevet 1. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Første del av ordet er korrekt Og hele ordforslaget ditt er synonym til det ordet som jeg tenker på Anonymkode: a95ed...74e væromslag selvsagt, lette litt etter del 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #488 Del Skrevet 1. juli 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: væromslag selvsagt, lette litt etter del 2 Riktig! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. juli 2016 #489 Del Skrevet 1. juli 2016 Væromslag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #490 Del Skrevet 1. juli 2016 7 minutter siden, Arabella skrev: Væromslag. Riktig Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #491 Del Skrevet 1. juli 2016 Kveldsoppgave nr 2 fra meg: Noe som for mottakeren er hyggelig å få og som er både vakkert og ofte velduftende. Ordet består av 3 ord: Noe som vi forbinder med vann og måne + Solgud + Måleenhet Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #492 Del Skrevet 1. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kveldsoppgave nr 2 fra meg: Noe som for mottakeren er hyggelig å få og som er både vakkert og ofte velduftende. Ordet består av 3 ord: Noe som vi forbinder med vann og måne + Solgud + Måleenhet Anonymkode: a95ed...74e Floragram Jeg måtte bruke ordbok. Det er et ord jeg aldri har vært borti før. Jeg tror svaret er riktig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #493 Del Skrevet 1. juli 2016 2 minutter siden, Smultring skrev: Floragram Jeg måtte bruke ordbok. Det er et ord jeg aldri har vært borti før. Jeg tror svaret er riktig? Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #494 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg tar en variant med riktig definisjon (kopiert fra en ordbok) som skal knyttes til riktig ord: Definisjon: medlem av presteskapet hos de gamle keltere Oppgaven kan jo ha flere løsninger, men jeg kjenner bare til ett ord som passer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #495 Del Skrevet 1. juli 2016 Druide? Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #496 Del Skrevet 1. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Druide? Anonymkode: a95ed...74e Ja, det var ordet jeg tenkte på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 2. juli 2016 Forfatter #497 Del Skrevet 2. juli 2016 Her er enda en autentisk ordboksdefinisjon: stykke av brent lysveke som er falt ned og som får lyset til å renne Noen som vet hva ordet kan være? (Det burde da være et komma foran "og" i definisjonen?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #498 Del Skrevet 2. juli 2016 7 minutter siden, Smultring skrev: Her er enda en autentisk ordboksdefinisjon: stykke av brent lysveke som er falt ned og som får lyset til å renne Noen som vet hva ordet kan være? (Det burde da være et komma foran "og" i definisjonen?) Jeg er enig i at det burde være et komma der. Har du noen tilleggsopplysninger? Jeg greier ikke å gjette ordet Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #499 Del Skrevet 2. juli 2016 11 minutter siden, Smultring skrev: Her er enda en autentisk ordboksdefinisjon: stykke av brent lysveke som er falt ned og som får lyset til å renne Noen som vet hva ordet kan være? (Det burde da være et komma foran "og" i definisjonen?) Vekebit? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 2. juli 2016 Forfatter #500 Del Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det burde være et komma der. Har du noen tilleggsopplysninger? Jeg greier ikke å gjette ordet Anonymkode: a95ed...74e Nei, det er ikke så lett å gjette. Enten vet en dette eller ikke. Jeg lager stort sett oppgaver av ord jeg nettopp har sett nærmere på, slik at ordene er nye for meg. Hjelp til oppgaven: Ordet er svært alminnelig, men da i en annen betydning. Du finner det i det faste uttrykket komme som en X om natten, hvor X skal byttes ut med ordet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå