AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #441 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Matte Mat+te Riktig! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #442 Del Skrevet 29. juni 2016 Siste nattoppgave i natt fra meg: Fjærkledde husdyr (minus ordet fjær) + snu på = Hovedordet som betyr vanskelig Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #443 Del Skrevet 29. juni 2016 Ny oppgave. Multiord Brukes på sengen i ulike utgaver, gjerne prefikset for å skille. Er ikke bra for nakke og skuldre, spesielt når disse er bare, og blir det gjennom er det ekstra ille. Nyttig betalt fremkomstmiddel vinterstid Man bruker gjerne ordet om en del av en funksjonsbeskrivelse på badet, men den faktiske funksjonen er ikke lenger gjenspeilet i ordet. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siteringstull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #444 Del Skrevet 29. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siste nattoppgave i natt fra meg: Fjærkledde husdyr (minus ordet fjær) + snu på = Hovedordet som betyr vanskelig Anonymkode: a95ed...74e Endevende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #445 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Ny oppgave. Multiord Brukes på sengen i ulike utgaver, gjerne prefikset for å skille. Er ikke bra for nakke og skuldre, spesielt når disse er bare, og blir det gjennom er det ekstra ille. Nyttig betalt fremkomstmiddel vinterstid Man bruker gjerne ordet om en del av en funksjonsbeskrivelse på badet, men den faktiske funksjonen er ikke lenger gjenspeilet i ordet. Trekk Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #446 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Endevende Siste del av ordet er korrekt Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #447 Del Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trekk Anonymkode: a95ed...74e Riktig 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siste nattoppgave i natt fra meg: Fjærkledde husdyr (minus ordet fjær) + snu på = Hovedordet som betyr vanskelig Anonymkode: a95ed...74e Krevende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #448 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Riktig Krevende Ja! Takk for at du lager så fine oppgaver til oss! Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #449 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja! Takk for at du lager så fine oppgaver til oss! Anonymkode: a95ed...74e I like måte. Kom litt sent inn på nattoppgave, men klarte de fleste, men de var allerede avslørt for leserne så da la jeg ikke inn mine svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #450 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: I like måte. Kom litt sent inn på nattoppgave, men klarte de fleste, men de var allerede avslørt for leserne så da la jeg ikke inn mine svar. Takk! Det er fint at vi har denne hyggelige tråden Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #451 Del Skrevet 29. juni 2016 En liten oppgave til fra meg: Ikke ut + kroppsdel som vi har to stk av= Hovedordet (som er noe som skrives). Dette hovedordet er også første del av det ordet som er noe som kan legges bl.a. inni noe som vi bruker på nedre del av kroppen. For å få dette ordet må vi i tillegg tilføye to stk av bokstaven s + noe sleipt som lever i vann Her er det jo egentlig 2 oppgaver Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #452 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: En liten oppgave til fra meg: Ikke ut + kroppsdel som vi har to stk av= Hovedordet (som er noe som skrives). Dette hovedordet er også første del av det ordet som er noe som kan legges bl.a. inni noe som vi bruker på nedre del av kroppen. For å få dette ordet må vi i tillegg tilføye to stk av bokstaven s + noe sleipt som lever i vann Her er det jo egentlig 2 oppgaver Ps Dette sleipe er i flertall Anonymkode: a95ed...74e Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #453 Del Skrevet 29. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten oppgave til fra meg: Ikke ut + kroppsdel som vi har to stk av= Hovedordet (som er noe som skrives). Dette hovedordet er også første del av det ordet som er noe som kan legges bl.a. inni noe som vi bruker på nedre del av kroppen. For å få dette ordet må vi i tillegg tilføye to stk av bokstaven s + noe sleipt som lever i vann Her er det jo egentlig 2 oppgaver Anonymkode: a95ed...74e Innlegg (innleggssåle) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #454 Del Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Innlegg (innleggssåle) Riktig på begge Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #455 Del Skrevet 29. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a95ed...74e Innleggssåler 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #456 Del Skrevet 29. juni 2016 Egentlig skulle det være innleggssåler, ser jeg nå. Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 29. juni 2016 #457 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Egentlig skulle det være innleggssåler, ser jeg nå. Anonymkode: a95ed...74e Fikk ikke endret i opprinnelig svar, så postet svaret om igjen. Opplysningen kom jo etter at jeg startet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #458 Del Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev: Innleggssåler Riktig! Beklager at jeg er trøtt og kom med tilleggsopplysninger etter at jeg postet oppgaven. Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #459 Del Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Fikk ikke endret i opprinnelig svar, så postet svaret om igjen. Opplysningen kom jo etter at jeg startet. Du har rett. Beklager igjen for at jeg lager kluss ved å være så ukonsentrert. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #460 Del Skrevet 29. juni 2016 Hovedordet er ett sammenhengende ord Stort dyr med horn + bokstaven i + guttenavn = En skikkelse fra norske folkeeventyr, skikkelsen forekommer bl.a. i et eventyr av Asbjørnsen og Moe God natt til dere, og sov godt! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå