Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ting man lover i en noe overoptimistisk tilstand, er ute etter "ting" nr 2 i entall. (hint: farge)

Helsemyndigheter og andre mener mange av oss overdriver bruken av neste del av ordet. (hint, finnes i flytende og fast form)

Siste del av ordet er siste del av et uttrykk som inkluderer et husdyr som er ganske vanlig i hjemmene. Dette uttrykket beskriver siste del av ordet som lettvint og overfladisk. (hint: mjau)

Ordet vi skal frem til er nok noe den eldre generasjonen bedriver, yngre folk har ikke helt tro på denne måten å gjøre det på kanskje? (før var dette en fast aktivitet før helgen, det er det nok delvis enda, men de fleste av oss er mer fleksible og tar den ved behov eller når det passer best. En god del betaler andre for å få jobben gjort.)

Endret av Frida
hint
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Frida skrev:

Prøver meg på en oppgave:

Første del av ordet: Noe vi gjør på kjøkkenet.

Andre del av ordet: Viktig ingrediens i tv-underholdningen i disse dager. 

Ordet vi skal frem til er en matrett. 

Kan det være raspeball?

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Pawn Hearts skrev:

Kan det være raspeball?

Jepp, :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Smultring
Skrevet
Den 26.6.2016 at 22.26, Frida skrev:

Ting man lover i en noe overoptimistisk tilstand, er ute etter "ting" nr 2 i entall. (hint: farge) Gull og grønne skoger GRØNN

Helsemyndigheter og andre mener mange av oss overdriver bruken av neste del av ordet. (hint, finnes i flytende og fast form) såpe

Siste del av ordet er siste del av et uttrykk som inkluderer et husdyr som er ganske vanlig i hjemmene. Dette uttrykket beskriver siste del av ordet som lettvint og overfladisk. (hint: mjau) kattevask

Ordet vi skal frem til er nok noe den eldre generasjonen bedriver, yngre folk har ikke helt tro på denne måten å gjøre det på kanskje? (før var dette en fast aktivitet før helgen, det er det nok delvis enda, men de fleste av oss er mer fleksible og tar den ved behov eller når det passer best. En god del betaler andre for å få jobben gjort.)

løsning: Grønnsåpevask

Haha, det var nok en dårlig ordgåte :laugh:

Skriver løsningen siden jeg blir borte noen dager. Morsom tråd!

• Liker 1
Skrevet

Her gir jeg rett og slett ordboksdefinisjonen av et ord: skinnlapp under snøring

Oppgaven er vel like vanskelig som å finne et ord som rimer med pølse. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Smultring skrev:

Her gir jeg rett og slett ordboksdefinisjonen av et ord: skinnlapp under snøring

Oppgaven er vel like vanskelig som å finne et ord som rimer med pølse. 

Det kan ikke være annet enn "pløse". :ler:

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Det kan ikke være annet enn "pløse". :ler:

Du har rett! Jeg visste ikke at det fantes et ord for dette. Jeg har aldri hatt bruk for dette ordet. Kanskje kan det komme til nytte når en skal lære barn å knyte sko. En bør nok passe på at pløsen ikke ligger skjevt. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er mer en test enn en oppgave. I hvert fall mener jeg at oppgaven er så vanskelig at en ikke kan regne med at noen kan løse den. Jeg ville ikke klart det, men jeg skal ikke undervurdere andre. 

Ordboksdefinisjon: gjennom endringer forfuske et litterært arbeid

Er det noen som klarer denne uten hjelpemidler?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ny oppgave:

Hovedordet er et substantiv som er satt sammen av 2 substantiv. Begge de 2 sistnevnte finnes i dyreriket.

Det første leddet har ("eier") det andre leddet, men ikke omvendt. Mennesker og de fleste levende vesener har ("eier")  det andre leddet.

Det første leddet finnes i svært mange hjem :)

Hovedordet har ikke noe med dyreriket å gjøre. Det er navn på en edelsten og navn på reflektor.

Anonymkode: a95ed...74e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ny oppgave:

Hovedordet er et substantiv som er satt sammen av 2 substantiv. Begge de 2 sistnevnte finnes i dyreriket.

Det første leddet har ("eier") det andre leddet, men ikke omvendt. Mennesker og de fleste levende vesener har ("eier")  det andre leddet.

Det første leddet finnes i svært mange hjem :)

Hovedordet har ikke noe med dyreriket å gjøre. Det er navn på en edelsten og navn på reflektor.

Bare la denne stå! Min oppgave er ingen egentlig oppgave. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Smultring skrev:

Dette er mer en test enn en oppgave. I hvert fall mener jeg at oppgaven er så vanskelig at en ikke kan regne med at noen kan løse den. Jeg ville ikke klart det, men jeg skal ikke undervurdere andre. 

Plagiere?

AnonymBruker
Skrevet

Forfalske?

Skrevet
5 minutter siden, Smultring skrev:

Det er vel ikke så enkelt som "plagiat"?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Plagiere?

Nei! Når du plagierer, bruker du andres ideer uten å referere til dem. Dette ordet har nok en litt annen betydning og gjelder øyensynlig mer fiksjon enn akademiske tekster. Jeg ville gjettet det samme!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Det er vel ikke så enkelt som "plagiat"?

Jeg blir overrasket dersom du kjenner ordet, så vanskelig er "oppgaven". Jeg søkte på nettet med definisjonen uten at jeg kunne se at ordet i ordboka dukket opp. Det er et ord de fleste av oss neppe har vært borti før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Historieforfalskning?

Har du flere ledetråder @Smultring?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Historieforfalskning?

Har du flere ledetråder @Smultring?

Jeg ble så overrasket over at pløse-oppgaven ble så greit løst at jeg måtte se om også en umulig oppgave ble løst. 

Jeg tror jeg kommer med svaret, så kan heller den siste oppgaven løses:

Spoiler

aaa.PNG

Noen som har hørt om dette ordet før?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Smultring skrev:

Jeg ble så overrasket over at pløse-oppgaven ble så greit løst at jeg måtte se om også en umulig oppgave ble løst. 

Jeg tror jeg kommer med svaret, så kan heller den siste oppgaven løses:

Vis skjult innhold

aaa.PNG

Noen som har hørt om dette ordet før?

Takk! :)

Jeg har ikkehørt om det ordet før :)

Skrevet (endret)

Nei, det har jeg aldri hørt om. Spørs hvor lenge jeg har det i hukommelsen. ;)

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...