Gå til innhold

Gjett ordet!

Smultring

Anbefalte innlegg

1 time siden, An0nymBruker skrev:
  Skjul innhold

teak

Riktig! Jeg regner med at bildet ikke var mye til hjelp. Jeg ser at de to andre også klarte oppgaven.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Smultring skrev:

Riktig! Jeg regner med at bildet ikke var mye til hjelp. Jeg ser at de to andre også klarte oppgaven.  

Takk for fin oppgave! :blomst:

Kan du fortelle om sammenhengen med bildet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, An0nymBruker skrev:

Takk for fin oppgave! :blomst:

Kan du fortelle om sammenhengen med bildet?

Ifølge ordbøker kommer ordet fra språket malayisk. Det snakkes nok i Malaysia, regner jeg med. Så det er det malayiske flagget som vises på bildet. Jeg tenkte en kunne bruke det som en bekreftelse på at svaret var riktig, men uansett var det et bilde som var fargerikt og pent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge ordbøker kommer ordet fra språket malayisk. Det snakkes nok i Malaysia, regner jeg med. Så det er det malayiske flagget som vises på bildet. Jeg tenkte en kunne bruke det som en bekreftelse på at svaret var riktig, men uansett var det et bilde som var fargerikt og pent. 

Tusen takk! :blomst:

Jeg visste ikke det som du forteller her. Det er fint å lære noe nytt.

Jo, det er et fint bilde :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Tusen takk! :blomst:

Jeg visste ikke det som du forteller her. Det er fint å lære noe nytt.

Jo, det er et fint bilde :)

Du er anonymbruker som har blitt An0nymBruker? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er anonymbruker som har blitt An0nymBruker? 

Ja, jeg har vært med her i tråden ganske lenge.

Hyggelig at du kjente meg igjen :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Ja, jeg har vært med her i tråden ganske lenge.

Hyggelig at du kjente meg igjen :blomst:

Du er den eneste brukeren som er ekstremt høflig hele tiden. Jeg ville kjent deg igjen på et kinesisk forum for vedhogging med langskaftet øks dersom du skulle dukke opp der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Smultring skrev:

Du er den eneste brukeren som er ekstremt høflig hele tiden. Jeg ville kjent deg igjen på et kinesisk forum for vedhogging med langskaftet øks dersom du skulle dukke opp der. 

Tusen takk :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Smultring skrev:

Jeg kom til å tenke på noe. Er det negativt på noen måte for noen, at jeg er slik som du sier (ekstremt høflig)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Jeg kom til å tenke på noe. Er det negativt på noen måte for noen, at jeg er slik som du sier (ekstremt høflig)?

Nei, det kan jeg ikke forestille meg at det er. Men jeg har jo lurt litt på hvor mye du må anstrenge deg for å være så høflig. Jeg anstrenger meg litt. Men så er jeg heller nøytral enn høflig. Men hvis du takker for oppmerksomheten når noen kaller deg en idiot, da går det for langt! :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Det er bare herlig at du er som du er. Man kan ikke unngå å bli i bedre humør med de tilbakemeldingene du gir.

:blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Smultring skrev:

Nei, det kan jeg ikke forestille meg at det er. Men jeg har jo lurt litt på hvor mye du må anstrenge deg for å være så høflig. Jeg anstrenger meg litt. Men så er jeg heller nøytral enn høflig. Men hvis du takker for oppmerksomheten når noen kaller deg en idiot, da går det for langt! :laugh:

Tusen takk for ditt fine svar :blomst:

Det er godt å høre at du ikke tenker at det kan være negativt for noen at jeg er slik. Tusen takk for det du deler og råd som du gir!

Jeg anstrenger meg ikke for å være høflig. Det er naturlig for meg. F.eks det å takke, er noe jeg gjør av hensyn til den jeg takker, for at han/ hun skal få noe positivt (en god følelse).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Det er bare herlig at du er som du er. Man kan ikke unngå å bli i bedre humør med de tilbakemeldingene du gir.

:blomst:

Tusen takk for fine ord! :hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt overrasket da jeg fant dette ordet i Fremmedordboka. Jeg tenkte ordet ikke ble brukt på norsk i det hele tatt. 

Ordet har fem bokstaver og tre av dem er r-er. Dersom en kombinerer ordet med det engelske ordet for "ordsammenføyningslære" og plasserer ordet sist, får en et veldig kjent uttrykk fra dataverdenen. Uttrykket er egnet til å skape stor frustrasjon for den som prøver å mate informasjon inn i en datamaskin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Smultring skrev:

Jeg ble litt overrasket da jeg fant dette ordet i Fremmedordboka. Jeg tenkte ordet ikke ble brukt på norsk i det hele tatt. 

Ordet har fem bokstaver og tre av dem er r-er. Dersom en kombinerer ordet med det engelske ordet for "ordsammenføyningslære" og plasserer ordet sist, får en et veldig kjent uttrykk fra dataverdenen. Uttrykket er egnet til å skape stor frustrasjon for den som prøver å mate informasjon inn i en datamaskin. 

Spoiler

(syntaks) Error

Endret av Dr. A. Kula
La til parantes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:
  Skjul innhold

(syntaks) Error

Ja, du har rett. Jeg har aldri sett ordet i bruk på norsk, tror jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Smultring skrev:

Ja, du har rett. Jeg har aldri sett ordet i bruk på norsk, tror jeg. 

Nei, men det brukes mye engelsk i dataverden, så at noen av uttrykkene har fått fotfeste i det norske språket er ikke overraskende. Komputer er vel blitt tillatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Nei, men det brukes mye engelsk i dataverden, så at noen av uttrykkene har fått fotfeste i det norske språket er ikke overraskende. Komputer er vel blitt tillatt?

Nei, det finnes ikke i ordbøkene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...