AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1421 Del Skrevet 28. juli 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Skjul innhold Iris? Riktig! Ny oppgave: Et enkelt lite ord Substantiv. Kan være laget av is. En annen variant er velduftende. Det er også et verb i infinitiv Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. juli 2016 #1422 Del Skrevet 28. juli 2016 Spoiler Rose 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1423 Del Skrevet 28. juli 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Skjul innhold Rose Riktig! Tusen takk for i kveld og i natt! Jeg ønsker deg god natt Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. juli 2016 #1424 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riktig! Tusen takk for i kveld og i natt! Jeg ønsker deg god natt Anonymkode: a95ed...74e Takk i lige måde! En riktig god natt til deg, også! Sweet dreams! Endret 28. juli 2016 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1425 Del Skrevet 28. juli 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: En riktig god natt til deg, også! Sweet dreams! Tusen takk! Drøm søtt du også Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. juli 2016 #1426 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Drøm søtt du også Anonymkode: a95ed...74e Traumerei Schumann - YouTube Endret 28. juli 2016 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juli 2016 #1427 Del Skrevet 28. juli 2016 Smalhans-oppgaven avfødte en ny oppgave mens jeg balet med å løse den: Synonym til "hurtig" pluss navnet på en norsk romanperson gir et ord som ofte brukes om slike litterære produkter som Den stygge andungen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1428 Del Skrevet 28. juli 2016 1 time siden, Pawn Hearts skrev: Smalhans-oppgaven avfødte en ny oppgave mens jeg balet med å løse den: Synonym til "hurtig" pluss navnet på en norsk romanperson gir et ord som ofte brukes om slike litterære produkter som Den stygge andungen. Spoiler Fortelling? Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1429 Del Skrevet 28. juli 2016 Ny oppgave: Ett ord som består av to små verb = navn på romanperson (der navnet på den ene delen av dobbeltromanen har samme navn) Det første verbet er i infinitiv, det andre verbet er i preteritum. Setter vi en bokstav foran løsningsordet, får vi et ord som brukes som en samlebetegnelse eller et synonym for en bestemt type tekster. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juli 2016 #1430 Del Skrevet 28. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Fortelling? Anonymkode: a95ed...74e Fortelling er riktig! Men jeg skjønner ikke hvorfor dere har begynt å skjule alle svarene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1431 Del Skrevet 28. juli 2016 2 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Fortelling er riktig! Men jeg skjønner ikke hvorfor dere har begynt å skjule alle svarene. Takk for fin oppgave! Jeg tror det er fordi at flere skal kunne ha sjansen til å løse oppgavene uten å se svaret. Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1432 Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg løfter frem denne: Ny oppgave: Ett ord som består av to små verb = navn på romanperson (der navnet på den ene delen av dobbeltromanen har samme navn) Det første verbet er i infinitiv, det andre verbet er i preteritum. Setter vi en bokstav foran løsningsordet, får vi et ord som brukes som en samlebetegnelse eller et synonym for en bestemt type tekster. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juli 2016 #1433 Del Skrevet 28. juli 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg løfter frem denne: Ny oppgave: Ett ord som består av to små verb = navn på romanperson (der navnet på den ene delen av dobbeltromanen har samme navn) Det første verbet er i infinitiv, det andre verbet er i preteritum. Setter vi en bokstav foran løsningsordet, får vi et ord som brukes som en samlebetegnelse eller et synonym for en bestemt type tekster. Anonymkode: a95ed...74e Jeg vet ikke hvorfor jeg straks tenkte Hamsun, men Rosa passer jo perfekt (prosa). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #1434 Del Skrevet 28. juli 2016 16 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg vet ikke hvorfor jeg straks tenkte Hamsun, men Rosa passer jo perfekt (prosa). Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juli 2016 #1435 Del Skrevet 28. juli 2016 Vi holder oss i litteraturens verden. Her vil jeg fram til navnet på et dyr i en kjent roman utgitt i to bind. Første del av ordet er noe som etter sigende kan finnes i pølser, andre del er et ord som brukes i poker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. juli 2016 #1436 Del Skrevet 28. juli 2016 10 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Vi holder oss i litteraturens verden. Her vil jeg fram til navnet på et dyr i en kjent roman utgitt i to bind. Første del av ordet er noe som etter sigende kan finnes i pølser, andre del er et ord som brukes i poker. Spoiler Rosinante, Cervantes: Don Quixote 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juli 2016 #1437 Del Skrevet 28. juli 2016 31 minutter siden, Arabella skrev: Vis skjult innhold Rosinante, Cervantes: Don Quixote Riktig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #1438 Del Skrevet 31. juli 2016 Et ord (verb) som inneholder flere andre ord. To av ordene en kan finne i ordet, er "dø" og "and". Etymologisk betyr ordet "motplaske", og det er til hjelp når en skal finne ut hva slags ord det er snakk om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 31. juli 2016 #1439 Del Skrevet 31. juli 2016 1 time siden, Smultring skrev: Et ord (verb) som inneholder flere andre ord. To av ordene en kan finne i ordet, er "dø" og "and". Etymologisk betyr ordet "motplaske", og det er til hjelp når en skal finne ut hva slags ord det er snakk om. Spoiler Andøve 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 31. juli 2016 Forfatter #1440 Del Skrevet 31. juli 2016 1 time siden, Arabella skrev: Ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå