Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 27. juli 2016 #1381 Del Skrevet 27. juli 2016 Nek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1382 Del Skrevet 27. juli 2016 Et øyeblikk siden, Zumo de Melocotón skrev: Nek Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1383 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) 2 timer siden, Arabella skrev: Denne hadde jeg ikke klart. Den var intrikat!. "Smal" som synonym for "eng" forstår jeg, men "hans" er mer ubegripelig. Jeg forstod at du siktet til eventyret om den stygge andungen, eller mente du kanskje noe annet? Ja, det er det eventyret jeg sikter til. Og jeg opplyste om at det var et egennavn tidligere i oppgaveteksten. Da er det mulig å tenke seg til at det er forfatteren jeg er ute etter. Jeg tror ikke andungen hadde noe navn (helt sikker er jeg ikke). Jeg synes også oppgaven var vanskelig og var forberedt på å gi noen ledetråder etter hvert eller bare komme med fasit. Det er jo litt sleipt å skrive at en vil ha et synonym til "eng" når dette ordet har flere betydninger. Mitt forslag til løsning dersom noen andre hadde laget oppgaven: sletteelling Jeg er visst for trøtt til å lage en ny oppgave. Andre får overta! Endret 27. juli 2016 av Smultring for/får 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1384 Del Skrevet 27. juli 2016 Ett lite ord. Noen kan mangle en (ordet) Noen kan ha en (ordet) løs Alle kjenner vel Onkel (ordet) Oppgaven er nok altfor lett. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1385 Del Skrevet 27. juli 2016 9 minutter siden, Smultring skrev: Ja, det er det eventyret jeg sikter til. Og jeg opplyste om at det var et egennavn tidligere i oppgaveteksten. Da er det mulig å tenke seg til at det er forfatteren jeg er ute etter. Jeg tror ikke andungen hadde noe navn (helt sikker er jeg ikke). Jeg synes også oppgaven var vanskelig og var forberedt på å gi noen ledetråder etter hvert eller bare komme med fasit. Det er jo litt sleipt å skrive at en vil ha et synonym til "eng" når dette ordet har flere betydninger. Mitt forslag til løsning dersom noen andre hadde laget oppgaven: sletteelling Jeg er visst for trøtt til å lage en ny oppgave. Andre får overta! Takk for fin og vanskelig oppgave! Jeg googlet faktisk sletteelling og mye annet rart som ikke finnes Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1386 Del Skrevet 27. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett lite ord. Noen kan mangle en (ordet) Noen kan ha en (ordet) løs Alle kjenner vel Onkel (ordet) Oppgaven er nok altfor lett. Anonymkode: a95ed...74e Den klarer jeg faktisk selv om jeg er trøtt: skrue (Skrue) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1387 Del Skrevet 27. juli 2016 1 minutt siden, Smultring skrev: Den klarer jeg faktisk selv om jeg er trøtt: skrue (Skrue) Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1388 Del Skrevet 27. juli 2016 Et lite ord med flere betydninger: Kan finnes på noen tak Brukes på kjøkken En kroppsdel Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 27. juli 2016 Forfatter #1389 Del Skrevet 27. juli 2016 Jeg kommer bare på "egg", men det er kanskje ikke noen kroppsdel. Men vi har i perioder en del på taket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. juli 2016 #1390 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) . Endret 27. juli 2016 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1391 Del Skrevet 27. juli 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Panne Vis skjult innhold Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1392 Del Skrevet 27. juli 2016 1 minutt siden, Smultring skrev: Jeg kommer bare på "egg", men det er kanskje ikke noen kroppsdel. Men vi har i perioder en del på taket. Svaret er godkjent! Flott! Du kom med en løsning som jeg ikke visste om. Kanskje finnes det også flere løsninger? Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1393 Del Skrevet 27. juli 2016 4 minutter siden, Smultring skrev: Jeg kommer bare på "egg", men det er kanskje ikke noen kroppsdel. Men vi har i perioder en del på taket. Egg i eggceller kan vi vel si at er en del av kroppen, og dermed kroppsdel, eller tenker jeg feil? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. juli 2016 #1394 Del Skrevet 27. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Her har jeg nettopp lært hvordan jeg skal skjule noe, og så presterer jeg å gjøre det feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 27. juli 2016 #1395 Del Skrevet 27. juli 2016 Blikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1396 Del Skrevet 27. juli 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Her har jeg nettopp lært hvordan jeg skal skjule noe, og så presterer jeg å gjøre det feil. Alt i orden! Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Blikk Takk for godt forslag! Hvor i kroppen har vi blikk? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 27. juli 2016 #1397 Del Skrevet 27. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt i orden! Takk for godt forslag! Hvor i kroppen har vi blikk? Anonymkode: a95ed...74e I øyet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1398 Del Skrevet 27. juli 2016 3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: I øyet Ok Ny oppgave: Ett ord Man kan (ordet) ski Man kan (ordet) dørvakta (f.eks) Lynni Treekrem har en sang om å (ordet) ... Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #1399 Del Skrevet 27. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok Ny oppgave: Ett ord Man kan (ordet) ski Man kan (ordet) dørvakta (f.eks) Lynni Treekrem har en sang om å (ordet) ... (Hun synger: Du må (ordet) ... ... ...) Anonymkode: a95ed...74e Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. juli 2016 #1400 Del Skrevet 27. juli 2016 Spoiler Smøre (brødskiva di sjøl ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå