Arabella Skrevet 29. juni 2016 #461 Del Skrevet 29. juni 2016 Tyrihans 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #462 Del Skrevet 30. juni 2016 7 timer siden, Arabella skrev: Tyrihans Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #463 Del Skrevet 30. juni 2016 (endret) Ordet defineres slik i en ordbok: som stadig skifter for øyet, broket, forvirret Det tilhørende substantivet betegner en slags sylinder. Denne kan brukes til å gi seg selv en opplevelse av forvirring, endringer og skiftende mønstre. Da trenger en ikke å slå seg selv i hodet med denne sylinderen. Det er tilstrekkelig å plassere den et bestemt sted i forhold til kroppen mens en bruker fingrer til å manipulere sylinderen. Endret 30. juni 2016 av Smultring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 30. juni 2016 #464 Del Skrevet 30. juni 2016 1 time siden, Smultring skrev: Ordet defineres slik i en ordbok: som stadig skifter for øyet, broket, forvirret Det tilhørende substantivet betegner en slags sylinder. Denne kan brukes til å gi seg selv en opplevelse av forvirring, endringer og skiftende mønstre. Da trenger en ikke å slå seg selv i hodet med denne sylinderen. Det er tilstrekkelig å plassere den et bestemt sted i forhold til kroppen mens en bruker fingrer til å manipulere sylinderen. Det må være kaleidoskopisk, og substantivet er kaleidoskop. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #465 Del Skrevet 30. juni 2016 7 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Det må være kaleidoskopisk, og substantivet er kaleidoskop. Det var det jeg tenkte på, ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #466 Del Skrevet 1. juli 2016 En enkelt nattoppgave fra meg: Hovedordet er i planteriket. Hovedordet består av 2 ord, derav det første er et verb som betyr levere, og det andre ordet er også et verb, og en annen betydning av dette 2. ordet er i planteriket. Hint: Rød og søt Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #467 Del Skrevet 1. juli 2016 Nattoppgave nr 2: Hovedordet er noe som mange av oss ikke bestandig gjør med glede. Ordet består av 2 ord, der både det første og det andre er verb. Det første ordet brukes mye i forbindelse med Gud, men også i forbindelse med bestemte samtaler med sjefen f.eks, og det andre ordet er noe som ofte gjøres i høytidelige sammenhenger, og som en del mennesker vegrer seg for å gjøre. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. juli 2016 #468 Del Skrevet 1. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nattoppgave nr 2: Hovedordet er noe som mange av oss ikke bestandig gjør med glede. Ordet består av 2 ord, der både det første og det andre er verb. Det første ordet brukes mye i forbindelse med Gud, men også i forbindelse med bestemte samtaler med sjefen f.eks, og det andre ordet er noe som ofte gjøres i høytidelige sammenhenger, og som en del mennesker vegrer seg for å gjøre. Anonymkode: a95ed...74e Betale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #469 Del Skrevet 1. juli 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Betale. Riktig Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #470 Del Skrevet 1. juli 2016 Vi skal frem til et etternavn Navnet består av 3 ord: Noe som noen påstår å kunne gjøre utan åror + noen som behøves ved visse typer av rengjøring i hjemmet + en ting som det er viktig å bruke regemessig for å unngå smertefulle plager Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. juli 2016 #471 Del Skrevet 1. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En enkelt nattoppgave fra meg: Hovedordet er i planteriket. Hovedordet består av 2 ord, derav det første er et verb som betyr levere, og det andre ordet er også et verb, og en annen betydning av dette 2. ordet er i planteriket. Hint: Rød og søt Anonymkode: a95ed...74e Bringebær 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. juli 2016 #472 Del Skrevet 1. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal frem til et etternavn Navnet består av 3 ord: Noe som noen påstår å kunne gjøre utan åror + noen som behøves ved visse typer av rengjøring i hjemmet + en ting som det er viktig å bruke regemessig for å unngå smertefulle plager Anonymkode: a95ed...74e Rofeiersaks? (ro utan åror, feber til pipen, saks på negler) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 1. juli 2016 #473 Del Skrevet 1. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal frem til et etternavn Navnet består av 3 ord: Noe som noen påstår å kunne gjøre utan åror + noen som behøves ved visse typer av rengjøring i hjemmet + en ting som det er viktig å bruke regemessig for å unngå smertefulle plager Anonymkode: a95ed...74e He, he. Jeg tipper navnet er Ronaldo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. juli 2016 #474 Del Skrevet 1. juli 2016 57 minutter siden, Pawn Hearts skrev: He, he. Jeg tipper navnet er Ronaldo. Tror du har rett, mitt forslag var jo ikke noe gjenkjenbart navn, men vil for ordens skyld påpeke at det står "...noen som behøves..." og ikke "...noe som behøves...", derfor fant jeg bare frem til "feier". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #475 Del Skrevet 1. juli 2016 2 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Bringebær Riktig 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Tror du har rett, mitt forslag var jo ikke noe gjenkjenbart navn, men vil for ordens skyld påpeke at det står "...noen som behøves..." og ikke "...noe som behøves...", derfor fant jeg bare frem til "feier". Hei! Jeg beklager skrivefeil, det skulle være noe. Jeg må visst slutte å lage oppgaver når jeg er trøtt. 2 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Rofeiersaks? (ro utan åror, feber til pipen, saks på negler) Ditt forslag et godt forslag til løsning (ettersom jeg skrev feil i oppgaven). 2 timer siden, Pawn Hearts skrev: He, he. Jeg tipper navnet er Ronaldo. Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #476 Del Skrevet 1. juli 2016 Hovedordet er et beskrivende ord, som er positivt. Hovedordet består av 4 ord: ikke fra + ikke uro + noe som de fleste har skrevet mer enn en av i lekse + areal. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 1. juli 2016 #477 Del Skrevet 1. juli 2016 tilfredstillende (til = ikke fra, fred = ikke uro, stil = lekse, lende = areal) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. juli 2016 #478 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) 2 timer siden, Dr. A. Kula skrev: tilfredstillende (til = ikke fra, fred = ikke uro, stil = lekse, lende = areal) Som gåte er dette greit nok, men det korrekte er "tilfredsstillende". Jeg må tilføye at det ikke var meningen å virke negativ. Jeg synes denne tråden er både morsom og utfordrende. Endret 1. juli 2016 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #479 Del Skrevet 1. juli 2016 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: tilfredstillende (til = ikke fra, fred = ikke uro, stil = lekse, lende = areal) Riktig Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #480 Del Skrevet 1. juli 2016 3 minutter siden, Arabella skrev: Som gåte er dette greit nok, men det korrekte er "tilfredsstillende". Oj, jeg må skjerpe meg, og unngå skrivefeil m.m. Men @Dr. A. Kula har svart korrekt etter hvordan jeg laget oppgaven Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå