Dr. A. Kula Skrevet 24. juni 2016 #321 Del Skrevet 24. juni 2016 6 minutter siden, Smultring skrev: Ingen av dem er sammensetninger. Men finner du et synonym til "snott" som samtidig kan ha betydning 2, er oppgaven løst. Ordet jeg er ute etter, er først og fremst barnespråk. Busemann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #322 Del Skrevet 24. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Busemann Det er riktig. Jeg regner med at du ikke har sett svaret til PH, for da hadde du ikke svart. Dere får dele poenget denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 24. juni 2016 #323 Del Skrevet 24. juni 2016 13 minutter siden, Smultring skrev: 5 minutter siden, Smultring skrev: Det er riktig. Jeg regner med at du ikke har sett svaret til PH, for da hadde du ikke svart. Dere får dele poenget denne gangen. Fant det ut helt på egenhånd, men hadde litt problemer med responsen på mobilen. Fikk varsel om at PH hadde svart, men sjekket ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #324 Del Skrevet 24. juni 2016 Et ord som jeg synes er nitrist og oser av fattigdom og elendighet, men det er mine subjektive assosiasjoner. Ordet framkommer ved å sette sammen to substantiver til ett. Forleddet er et synonym til "dihydrogenoksid" skrevet på en radikal måte. Etterleddet er en vanlig matrett, også den skrevet på radikal måte. Denne matretten kan assosieres med en bestemt mytisk figur som er glad i barn og reinsdyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 24. juni 2016 #325 Del Skrevet 24. juni 2016 Vassgraut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #326 Del Skrevet 24. juni 2016 4 minutter siden, Frida skrev: Vassgraut Ja, det er helt rett! Jeg har aldri smakt det. Kan være gefundenes fressen for alt jeg vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 24. juni 2016 #327 Del Skrevet 24. juni 2016 Nytt multi betydningsord. I verbs form er der en kommando om å innta "grunnposisjon". Videre er substantivet knyttet til transportmidler, men ordet betyr helt forskjellige ting om det brukes på rullende, flytende eller flygende farkoster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 25. juni 2016 #328 Del Skrevet 25. juni 2016 11 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Nytt multi betydningsord. I verbs form er der en kommando om å innta "grunnposisjon". Videre er substantivet knyttet til transportmidler, men ordet betyr helt forskjellige ting om det brukes på rullende, flytende eller flygende farkoster. Dekk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 25. juni 2016 #329 Del Skrevet 25. juni 2016 14 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Dekk? Riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 25. juni 2016 Forfatter #330 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Et ord som brukes to ganger i ett og samme ordtak. Ordtaket uttrykker at folk som er nær beslektet, kan behandle hverandre verre enn de behandler andre. Tillegg: Ordtaket lyder: X er X verst. X er ordet jeg er ute etter. Tillegg 2: Svaret er "frende". Endret 26. juni 2016 av Smultring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #331 Del Skrevet 26. juni 2016 Den 25.6.2016 at 11.36, Smultring skrev: Et ord som brukes to ganger i ett og samme ordtak. Ordtaket uttrykker at folk som er nær beslektet, kan behandle hverandre verre enn de behandler andre. Tillegg: Ordtaket lyder: X er X verst. X er ordet jeg er ute etter. Tillegg 2: Svaret er "frende". Kvinne er kvinne verst? Hm, jeg forsto ikke hvor frende skal være i ordtaket Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #332 Del Skrevet 26. juni 2016 Den 25.6.2016 at 11.36, Smultring skrev: Et ord som brukes to ganger i ett og samme ordtak. Ordtaket uttrykker at folk som er nær beslektet, kan behandle hverandre verre enn de behandler andre. Tillegg: Ordtaket lyder: X er X verst. X er ordet jeg er ute etter. Tillegg 2: Svaret er "frende". Aha Frende er frende verst Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smultring Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #333 Del Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aha Frende er frende verst Anonymkode: a95ed...74e Ja, jeg kan vise hva ordboka sier: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 26. juni 2016 #334 Del Skrevet 26. juni 2016 Den 22.6.2016 at 19.38, AnonymBruker skrev: Sorry igjen! Sesongen er fra januar til april! Rettet tekst under her: "Begge substantivene finner du på de fleste kolonialbutikker. Tingen som er det sammensatte ordet finner du i død i spesialforretninger/ utsalg, det er tradisjon for å kjøpe og spise dennes innhold sammen med andre deler av eieren av tingen, på høsten. fra januar til april Dette gikk litt fort og galt. Rettet med rød skrift" Anonymkode: a95ed...74e Kom det noen løsning på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #335 Del Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, Frida skrev: Kom det noen løsning på denne? Rognpose Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 26. juni 2016 #336 Del Skrevet 26. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rognpose Anonymkode: a95ed...74e Åja, det gikk meg hus forbi at rognpose var svaret på denne oppgaven, beklager, min feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #337 Del Skrevet 26. juni 2016 Vi skal frem til et ord som forbindes med svik. Ordet er satt sammen av 3 ord Ikke inn + noe man kan gjøre i en båt uten motor + et møbel som finnes i de aller fleste hjem Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 26. juni 2016 #338 Del Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal frem til et ord som forbindes med svik. Ordet er satt sammen av 3 ord Ikke inn + noe man kan gjøre i en båt uten motor + et møbel som finnes i de aller fleste hjem Anonymkode: a95ed...74e ut+ro+skap = utroskap. Men man kan ro båter med motor også. Det har jeg gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #339 Del Skrevet 26. juni 2016 Ny oppgave : Hovedordet er et substantiv, og man trenger det første substantivet for å lage den tingen som hovedordet er, og hovedordet består av to ord som også er substantiv: Her er de 2 ordene: Viktig ingrediens i en av våre julebakster + en ting som er forbundet med forlovelse Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #340 Del Skrevet 26. juni 2016 5 minutter siden, Frida skrev: Åja, det gikk meg hus forbi at rognpose var svaret på denne oppgaven, beklager, min feil. Alt i orden Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå