Smultring Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #261 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, Pawn Hearts skrev: Hybelkanin. Det er rett! Uvelkomne gjester! 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #262 Skrevet 22. juni 2016 Ny oppgave: Ett ord, som er substantiv og satt sammen av to substantiv uten klebebokstav. En "beholder" som ikke akkurat brukes til å bære hjem varer fra butikken i. Det første substantivet har med forplantning å gjøre, og det andre substantivet er en tett "beholder" som rommer en masse (altså ikke masse som i mye, men en masse). Hvem klarer denne? Anonymkode: a95ed...74e 1
Smultring Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #263 Skrevet 22. juni 2016 våtdrakt Nei, jeg tror ikke det er rett, men det er morsomt å gjette! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #264 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, Smultring skrev: våtdrakt Nei, jeg tror ikke det er rett, men det er morsomt å gjette! Takk for bidrag! Det er dessverre ikke rett. Fint at du synes at det er morsomt. Jeg bør komme med ledetråder, det glemte jeg. Det første leddet kan være både levende og død, og det andre leddet er ikke i et levende materiale (når vi ser ordene hver for seg). Men det sammensatte ordet er levende (så lenge eieren er i live da). Anonymkode: a95ed...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #267 Skrevet 22. juni 2016 Begge substantivene finner du på de fleste kolonialbutikker. Tingen som er det sammensatte ordet finner du i død i spesialforretninger/ utsalg, det er tradisjon for å kjøpe og spise denne sammen med andre deler av eieren av tingen, på høsten. Anonymkode: a95ed...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #268 Skrevet 22. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Begge substantivene finner du på de fleste kolonialbutikker. Tingen som er det sammensatte ordet finner du i død i spesialforretninger/ utsalg, det er tradisjon for å kjøpe og spise dennes innhold sammen med andre deler av eieren av tingen, på høsten. Dette gikk litt fort og galt. Rettet med rød skrift Anonymkode: a95ed...74e Anonymkode: a95ed...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #269 Skrevet 22. juni 2016 5 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tipper eggsekk. 4 minutter siden, Frida skrev: Eggstokk? Dessverre, ingen av ordene var rett hos dere. Se nye ledetråder Anonymkode: a95ed...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #270 Skrevet 22. juni 2016 Sorry igjen! Sesongen er fra januar til april! Rettet tekst under her: "Begge substantivene finner du på de fleste kolonialbutikker. Tingen som er det sammensatte ordet finner du i død i spesialforretninger/ utsalg, det er tradisjon for å kjøpe og spise dennes innhold sammen med andre deler av eieren av tingen, på høsten. fra januar til april Dette gikk litt fort og galt. Rettet med rød skrift" Anonymkode: a95ed...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #272 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, Pawn Hearts skrev: Men da er det vel rognsekk. Nesten. Svaret godtas, selv om det var rognpose jeg tenkte på Gratulerer! Anonymkode: a95ed...74e
Pawn Hearts Skrevet 22. juni 2016 #273 Skrevet 22. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten. Svaret godtas, selv om det var rognpose jeg tenkte på Gratulerer! Anonymkode: a95ed...74e Takk! Her får vi i pose og sekk! Jeg fant en alternativ løsning på oppgaven slik den opprinnelig var formulert og lurer på om dere også kan finne den. Jeg gjentar: Ett ord, som er substantiv og satt sammen av to substantiv uten klebebokstav. En "beholder" som ikke akkurat brukes til å bære hjem varer fra butikken i. Det første substantivet har med forplantning å gjøre, og det andre substantivet er en tett "beholder" som rommer en masse (altså ikke masse som i mye, men en masse). Tillegg: Anvisningene over fører til en feiltolkning. Det er egentlig en fuge-e i ordet, og da har ikke det første leddet direkte med forplantning å gjøre. Innholdet er en væske. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #274 Skrevet 22. juni 2016 5 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Takk! Her får vi i pose og sekk! Jeg fant en alternativ løsning på oppgaven slik den opprinnelig var formulert og lurer på om dere også kan finne den. Jeg gjentar: Ett ord, som er substantiv og satt sammen av to substantiv uten klebebokstav. En "beholder" som ikke akkurat brukes til å bære hjem varer fra butikken i. Det første substantivet har med forplantning å gjøre, og det andre substantivet er en tett "beholder" som rommer en masse (altså ikke masse som i mye, men en masse). Tillegg: Anvisningene over fører til en feiltolkning. Det er egentlig en fuge-e i ordet, og da har ikke det første leddet direkte med forplantning å gjøre. Innholdet er en væske. Fint! Eggeglass? Anonymkode: a95ed...74e
Pawn Hearts Skrevet 22. juni 2016 #275 Skrevet 22. juni 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint! Eggeglass? Anonymkode: a95ed...74e Nei. Litt mer snedig. 1
Dr. A. Kula Skrevet 22. juni 2016 #276 Skrevet 22. juni 2016 33 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Takk! Her får vi i pose og sekk! Jeg fant en alternativ løsning på oppgaven slik den opprinnelig var formulert og lurer på om dere også kan finne den. Jeg gjentar: Ett ord, som er substantiv og satt sammen av to substantiv uten klebebokstav. En "beholder" som ikke akkurat brukes til å bære hjem varer fra butikken i. Det første substantivet har med forplantning å gjøre, og det andre substantivet er en tett "beholder" som rommer en masse (altså ikke masse som i mye, men en masse). Tillegg: Anvisningene over fører til en feiltolkning. Det er egentlig en fuge-e i ordet, og da har ikke det første leddet direkte med forplantning å gjøre. Innholdet er en væske. Tenkte på TISSEPOTTE
Pawn Hearts Skrevet 22. juni 2016 #277 Skrevet 22. juni 2016 8 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Tenkte på TISSEPOTTE To gode forslag her, men begge ordene i det sammensatte ordet er substantiver. Det første leddet får forskjellig betydning med og uten e på slutten.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #278 Skrevet 22. juni 2016 12 minutter siden, Pawn Hearts skrev: To gode forslag her, men begge ordene i det sammensatte ordet er substantiver. Det første leddet får forskjellig betydning med og uten e på slutten. Ballkurv? Nei, det blir vel feil? skal det være en e i mellom de to ordene? Anonymkode: a95ed...74e
Dr. A. Kula Skrevet 22. juni 2016 #279 Skrevet 22. juni 2016 Ifølge tillegget skulle det stemme 58 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Tillegg: Anvisningene over fører til en feiltolkning. Det er egentlig en fuge-e i ordet, og da har ikke det første leddet direkte med forplantning å gjøre. Innholdet er en væske. Tiss = forplantningsorgan, tisse = væske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå