Gå til innhold

Kompis fingret meg mens jeg sov

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Detter er da kun i de tilfellene hvor det mangler beviser, vitner eller dokumentasjon.

Hvis du leser artikkelen så ser du at grunnene er forskjellige fra hvilken person til persn og hva slags jobb de har.

Du får automatisk 3 timer advokat hjelp for å se om politiet skal gåvidere om saken, og da vil selvsagt anbefalingen på ikke anmelde gå på mangel av bevis/vitner/dokumentasjon.

Anonymkode: be11d...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser artikkelen så ser du at grunnene er forskjellige fra hvilken person til persn og hva slags jobb de har.

Du får automatisk 3 timer advokat hjelp for å se om politiet skal gåvidere om saken, og da vil selvsagt anbefalingen på ikke anmelde gå på mangel av bevis/vitner/dokumentasjon.

Det er uansett bare et lite utvalg som uttaler seg i en artikkel1  Det blir for dumt å gå ut med at man ikke anbefaler anmeldelse.

Og du tar helt feil angående dine tre timer med advokat. Du får bistandsadvokat når du anmelder og personen blir siktet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett bare et lite utvalg som uttaler seg i en artikkel1  Det blir for dumt å gå ut med at man ikke anbefaler anmeldelse.

Og du tar helt feil angående dine tre timer med advokat. Du får bistandsadvokat når du anmelder og personen blir siktet.

et er helt uakseptabelt at Norge ikke klarer å løse dette problemet bedre. Jeg er matt og fortvilet.

- THOMAS BENESTAD

Bistandsadvokat

afp000867522-0Arky7w18Q.jpg?updated=2204

- Jeg forteller mine klienter at de ikke bør komme i retten i dyp utringning. I rettssalen blir fornærmede kjørt på dette med sex og tidligere seksuell erfaring.

Overgrepsofre har rett på tre timer gratis advokatbistand, for å få vurdert mulighetene i rettssystemet. Hvis vi går til politiet, er det fordi vi mener klart at det er et seksuelt overgrep. Hvis bevisene ikke er gode nok, går vi ikke videre med saken.

Det er helt uakseptabelt at Norge ikke klarer å løse dette problemet bedre. Jeg er matt og fortvilet. Hver eneste regjering kommer med handlingsplaner og fine ord, likevel er vi ikke kommet lenger.

Jeg drømmer om å få dette inn i skolen; timer i barneskolen og i ungdomsskolen, for å la barn få vite hva som er straffbart.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:
et er helt uakseptabelt at Norge ikke klarer å løse dette problemet bedre. Jeg er matt og fortvilet.

- THOMAS BENESTAD

Bistandsadvokat

afp000867522-0Arky7w18Q.jpg?updated=2204

- Jeg forteller mine klienter at de ikke bør komme i retten i dyp utringning. I rettssalen blir fornærmede kjørt på dette med sex og tidligere seksuell erfaring.

Overgrepsofre har rett på tre timer gratis advokatbistand, for å få vurdert mulighetene i rettssystemet. Hvis vi går til politiet, er det fordi vi mener klart at det er et seksuelt overgrep. Hvis bevisene ikke er gode nok, går vi ikke videre med saken.

Det er helt uakseptabelt at Norge ikke klarer å løse dette problemet bedre. Jeg er matt og fortvilet. Hver eneste regjering kommer med handlingsplaner og fine ord, likevel er vi ikke kommet lenger.

Jeg drømmer om å få dette inn i skolen; timer i barneskolen og i ungdomsskolen, for å la barn få vite hva som er straffbart.

Really? Du ser ikke at dette er en bistandsadvokat som gir denne rettshjelpen som en del av businessen sin?

Når du anmelder en voldtekt får du bistandsadvokat til det du trenger. Det er IKKE begrenset til 3 timer.

Jeg har nettopp vært igjennom dette.

Man SKAL anmelde voldtekt. Nå få du slutte å gulpe opp annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje gi støtte og råd til TS og la være diskusjonen om anmelde/ikke anmelde? Det blir malplassert å ta over tråden hennes fullstendig med dette. 

Anonymkode: 3f3cb...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Really? Du ser ikke at dette er en bistandsadvokat som gir denne rettshjelpen som en del av businessen sin?

Når du anmelder en voldtekt får du bistandsadvokat til det du trenger. Det er IKKE begrenset til 3 timer.

Jeg har nettopp vært igjennom dette.

Man SKAL anmelde voldtekt. Nå få du slutte å gulpe opp annet.

Nei jeg gidder ikke, helt greit at du mener at man SKAL anmelde, men at du gir feil/usanne infomasjon til de leser tråden,synes jeg blir feil, jeg har klart til og med motbevise deg på flere tilfeller, selv etter det skal du diskuterer.

Nei jeg stoler mer på utsagn av fagpersoner enn på deg.

Og du kverulere og tvister å vrir selvsagt har offret krav på flere timer HVIS advokaten mener det er vits i gå videre i saken,mener advokaten at det ikke er vits for du ikke mer enn 3 timer.

http://mm.aftenposten.no/2015/1-av-100/

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg gidder ikke, helt greit at du mener at man SKAL anmelde, men at du gir feil/usanne infomasjon til de leser tråden,synes jeg blir feil, jeg har klart til og med motbevise deg på flere tilfeller, selv etter det skal du diskuterer.

Og du kverulere og tvister å vrir selvsagt har offret krav på flere timer HVIS advokaten mener det er vits i gå videre i saken,mener advokaten at det ikke er vits for du ikke mer enn 3 timer.

Er du helt fjern?

JEG BLE VOLDTATT; ANMELDTE OG FIKK BISTANDSADVOKAT, RETTSAK OG DOM!

Advokaten du referer til har dette som et tilbud. Man går normal ikke FØRST til advokat og så til politiet. Men ved å ha dette tilbudet får de klienter. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å referere til en reklame for et advokatkontor så kan du lese her:

http://www.voldsoffer.no/voldtekt-bistandsadvokat-voldsoffererstatning/

AnonymBruker
Skrevet

DENNE TRÅDEN HANDLER OM TS OG DET HUN HAR OPPLEVD. Vær så snill å respektere det! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var borti noe lignende da jeg var 19 år, og siden personen som gjorde det var så mye mer eldre og større enn meg så turte jeg ikke å gjøre annet enn å late som jeg sov videre. Angrer på det den dag i dag, fordi det han gjorde ødela så mye for meg etterpå. Om du anmelder, så er det i det minste større sjans for at han får straff om du ikke anmelder. Har du snakket med de to kompisene som så film på rommet?

Anonymkode: a33b9...72c

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt fjern?

JEG BLE VOLDTATT; ANMELDTE OG FIKK BISTANDSADVOKAT, RETTSAK OG DOM!

Advokaten du referer til har dette som et tilbud. Man går normal ikke FØRST til advokat og så til politiet. Men ved å ha dette tilbudet får de klienter. 

Som sagt jeg stoler mer på alle de fagpersoner enn deg.

Dette er en stor artikkelen hvor den advokaten har utalt seg på som du viser gang på gang at du ikke har lest.

Istedenfor å referere til en reklame for et advokatkontor så kan du lese her:

http://www.voldsoffer.no/voldtekt-bistandsadvokat-voldsoffererstatning/

Det var ikke en reklame,det var en av mange fagpersoner som utalte seg om hvordan det fungerer i den artikkelen.

Jeg har aldri sagt at voldsoffrer ikke har rett til bistandsadvokat

AnonymBruker
Skrevet

DENNE TRÅDEN HANDLER OM TS OG DET HUN HAR OPPLEVD. Vær så snill å respektere det! 

Kanskje gi støtte og råd til TS og la være diskusjonen om anmelde/ikke anmelde? Det blir malplassert å ta over tråden hennes fullstendig med dette. 

Dere har helt rett :)

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte, samt personangrep, og svar på disse.

Phaedra,adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...