AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Etter en hyggelig kveld med litt innabors ble det straks mer enn jeg tåler, så sovnet jeg i fanget på en av mine godeste kompiser gjennom flere år. Vi har hatt det klart hvor ståa har stått mellom hverandre hele tiden. Plutselig våknet jeg med to fingre inni vaginaen min. Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg latet som jeg sov videre. Oppi det hele satt det to andre kompiser i samme rom, når de så på film mens han gjorde dette mot meg. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette videre? Anonymkode: 5ba32...115
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Du vanker aldri mer med han igjen. Anonymkode: be11d...47b 10
Gjest SuperSonic Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Dette er soleklart overgrep og du må anmelde fyren!
Gjest Becky48 Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Hvorfor i all verden la du deg ne og lost som om du sov? Hadde laget et lite helvete, og hadde anmeldt fyren. Og det sier seg selv at du ikke henger med han mer.
Ulla Ullsokk Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 WTF?!! Dette er jo IKKE på NOEN måte LITT greit engang! Du må snakke med han! Dette er et overgrep og det må han få inn i nøtta si! Jeg hadde vært fristet til å anmelde han, men mulig jeg bare hadde fortalt han at jeg vurderer det, så han skjønner alvoret i det han har gjort! Du føler selv på om du vil anmelde. 3
Rosewood Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Overgrep, jepp! Anmeld og kutt ut den fyren som venn og i det hele tatt. Fy så ekkelt! Og de andre i rommet da, makan... 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Drit i anmeld, saken kommer til å bli henlagt på 5 min. Waste of Time. Men ja det seksuelt overgrep,så hold deg unna han-hvem vet hva han finner på en annen gang.og det verste er at sikkert ikke kommer til å skjønne at han gjort noe galt.. http://mm.aftenposten.no/2015/1-av-100/ lik reagerer Anne Bitsch, forsker og forfatter, på spørsmålet «Ville du selv anmeldt en voldtekt?». Etter å ha fulgt en rekke voldtektssaker i rettssystemet, er hun ikke i tvil: - Jeg hadde aldri i livet utsatt meg selv for det. Ikke med kunnskapen jeg har om hvordan rettssystemet fungerer. Det er utrolig trist å si det. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde litt mer tiltro, sier forskeren. Hun er ikke alene. Jeg vet ikke om jeg ville rådet mine døtre til å anmelde en voldtekt. Jeg vet ikke om jeg ville utsatt dem for belastningen, sier bistandsadvokat Arnhild Skretting. A-magasinet har de siste månedene intervjuet flere titalls advokater, forskere, leger, psykologer, voldtektsofre og pårørende. En rekke av dem sier at de tror de ikke ville anmeldt en voldtekt. Mange av dem vil ikke si det på trykk, fordi de frykter signaleffekten, og fordi de prinsipielt mener at så alvorlige forbrytelser bør anmeldes. Så godt som alle som jobber med voldtektsutsatte, bekrefter at de flere ganger har frarådet ofrene å anmelde. Selv om de tror på klientene og pasientene sine, vet de hvor stor belastningen kan være, og hvor liten sjansen er for en fellende dom. «Gå heller videre», sier de. «Få behandling.» «Tenk på helsa.» Siri Thoresen, en av landets mest anerkjente voldsforskere, oppsummerer det slik: - At man kan ha mer å tape på å anmelde, enn på å la være, er en fallitterklæring som ikke er en rettsstat verdig. Anonymkode: be11d...47b 2
Gjest SuperSonic Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i anmeld, saken kommer til å bli henlagt på 5 min. Waste of Time. Anonymkode: be11d...47b Er du helt idiot? Så klart man skal anmelde! Ja sjansen er stor for at saken blir henlagt, men blir den ikke det så vil overgriperen møte sin straff.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Det er kjempeviktig at du anmelder, og aldri vanker med disse menneskene igjen. Anonymkode: 34f4e...fd3 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, SuperSonic skrev: Er du helt idiot? Så klart man skal anmelde! Ja sjansen er stor for at saken blir henlagt, men blir den ikke det så vil overgriperen møte sin straff. Saker med mye mer bevis blir henlagt, det var en sak om en voldekt som ble filmet med mobil-henlagt pga lite bevis. Hvor stor sjanse tror du han får straff i dette tilfellet? Da heller å send inn ett tips politiet og/eller kripos. Det gjør like mye som anmeldse,men mye mindre belastning for din del,TS- Anonymkode: be11d...47b 1
Gjest New Girl Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 Jeg hadde sikkert ikke anmeldt, selv om han hadde fortjent det. Men jeg hadde sagt tydelig i fra hva jeg syns om han og oppførselen hans og aldri snakket med fyren igjen. Sånne "venner" trenger man ikke.
MapleSirup Skrevet 12. juni 2016 #13 Skrevet 12. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i anmeld, saken kommer til å bli henlagt på 5 min. Waste of Time. Men ja det seksuelt overgrep,så hold deg unna han-hvem vet hva han finner på en annen gang.og det verste er at sikkert ikke kommer til å skjønne at han gjort noe galt.. http://mm.aftenposten.no/2015/1-av-100/ lik reagerer Anne Bitsch, forsker og forfatter, på spørsmålet «Ville du selv anmeldt en voldtekt?». Etter å ha fulgt en rekke voldtektssaker i rettssystemet, er hun ikke i tvil: - Jeg hadde aldri i livet utsatt meg selv for det. Ikke med kunnskapen jeg har om hvordan rettssystemet fungerer. Det er utrolig trist å si det. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde litt mer tiltro, sier forskeren. Hun er ikke alene. Jeg vet ikke om jeg ville rådet mine døtre til å anmelde en voldtekt. Jeg vet ikke om jeg ville utsatt dem for belastningen, sier bistandsadvokat Arnhild Skretting. A-magasinet har de siste månedene intervjuet flere titalls advokater, forskere, leger, psykologer, voldtektsofre og pårørende. En rekke av dem sier at de tror de ikke ville anmeldt en voldtekt. Mange av dem vil ikke si det på trykk, fordi de frykter signaleffekten, og fordi de prinsipielt mener at så alvorlige forbrytelser bør anmeldes. Så godt som alle som jobber med voldtektsutsatte, bekrefter at de flere ganger har frarådet ofrene å anmelde. Selv om de tror på klientene og pasientene sine, vet de hvor stor belastningen kan være, og hvor liten sjansen er for en fellende dom. «Gå heller videre», sier de. «Få behandling.» «Tenk på helsa.» Siri Thoresen, en av landets mest anerkjente voldsforskere, oppsummerer det slik: - At man kan ha mer å tape på å anmelde, enn på å la være, er en fallitterklæring som ikke er en rettsstat verdig. Anonymkode: be11d...47b What??? Selvsagt skal man anmelde! Har nettopp vært igjennom det selv. Det var ingen som tvilte på min historie. Jeg hadde faktisk våre døtre i tankene når jeg anmeldte. Det er det eneste rette å gjøre! Når menn lærer at å fingre sovende kvinner kan gi 2-4 år i fengsel, så slutter de kanskje! 7
Gjest SuperSonic Skrevet 12. juni 2016 #14 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Saker med mye mer bevis blir henlagt, det var en sak om en voldekt som ble filmet med mobil-henlagt pga lite bevis. Hvor stor sjanse tror du han får straff i dette tilfellet? Da heller å send inn ett tips politiet og/eller kripos. Det gjør like mye som anmeldse,men mye mindre belastning for din del,TS- Anonymkode: be11d...47b Anmelder du ikke er det null sannsynelighet for straff! Forstår du ikke det? Anmeld saken, forklar deg og så får man vente. Kripos gjør heller ingenting med "tips". Disse tipsene dine fører bare til mer mørketall! Man skal alltid anmelde!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #15 Skrevet 12. juni 2016 TS, les artikkelen/linken jeg har her tråden. Har du lyst til å anmelde gjør du det, hvis du ikke har lyst så gjør du ikke det. Du MÅ absolutte ingenting. Du har kun ansvar for hva som er best for deg, og vær så snill å holde deg unna denne "kameraten". Så godt som alle som jobber med voldtektsutsatte, bekrefter at de flere ganger har frarådet ofrene å anmelde. Selv om de tror på klientene og pasientene sine, vet de hvor stor belastningen kan være, og hvor liten sjansen er for en fellende dom. Anonymkode: be11d...47b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #16 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, New Girl skrev: Jeg hadde sikkert ikke anmeldt, selv om han hadde fortjent det. Men jeg hadde sagt tydelig i fra hva jeg syns om han og oppførselen hans og aldri snakket med fyren igjen. Sånne "venner" trenger man ikke. enig, Anonymkode: be11d...47b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #17 Skrevet 12. juni 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter en hyggelig kveld med litt innabors ble det straks mer enn jeg tåler, så sovnet jeg i fanget på en av mine godeste kompiser gjennom flere år. Vi har hatt det klart hvor ståa har stått mellom hverandre hele tiden. Plutselig våknet jeg med to fingre inni vaginaen min. Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg latet som jeg sov videre. Oppi det hele satt det to andre kompiser i samme rom, når de så på film mens han gjorde dette mot meg. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette videre? Anonymkode: 5ba32...115 Ja, hva skal man gjøre hvis man våkner opp med fingre inni seg, du? Anonymkode: be758...556 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, Ulla Ullsokk skrev: WTF?!! Dette er jo IKKE på NOEN måte LITT greit engang! Du må snakke med han! Dette er et overgrep og det må han få inn i nøtta si! Jeg hadde vært fristet til å anmelde han, men mulig jeg bare hadde fortalt han at jeg vurderer det, så han skjønner alvoret i det han har gjort! Du føler selv på om du vil anmelde. enig. Anonymkode: be11d...47b 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 Du våknet av at han holdt på, men valgte å late som ingenting og få ham til å tro at du sov videre? Du kommer ingen vei med å anmelde dette. Anonymkode: 3d269...6c9 3
Gjest SuperSonic Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du våknet av at han holdt på, men valgte å late som ingenting og få ham til å tro at du sov videre? Du kommer ingen vei med å anmelde dette. Anonymkode: 3d269...6c9 Det kalles frykt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå