Gå til innhold

Håpløst problem med vektoppgang

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilket underforum dette skal i, så jeg bare prøver :)

Jeg må opp noen kilo for å få en sunn vekt som er passe til min kropp. Dette vet jeg hvordan jeg skal gjøre, og jeg er motivert for å gå opp så raskt som mulig, men likevel på en sunn og riktig måte. 

Men jeg har ett problem, og det er at jeg alltid sammenligner mitt eget kosthold og min egen fysisk aktivitet med de to jentene jeg deler leilighet med. Jeg har jo en plan for hva jeg skal spise/trene, når jeg skal spise/trene osv., men denne planen blir utrolig vanskelig å følge når jeg ser at disse to jentene feks. spiser mindre mengder og/eller mindre kaloririkt enn meg, og i tillegg trener like mye eller mer enn meg. Jeg VET jo at jeg skal opp i vekt og ikke dem, og at vi derfor ikke kan trene og spise det samme (de vil jo naturligvis bare vedlikeholde vekta), men likevel får jeg utrolig "dårlig samvittiget" når jeg blir det matmonsteret sammenlignet med dem. Jeg får følelsen av at det er feil av meg å gjøre som jeg tenker, og det ender automatisk med at jeg ikke spiser nok for å komme i kalorioverskudd, eller at jeg trener mer enn jeg egentlig bør. 

Er klar over at dette høres utrolig teit ut, og at det sikkert bare er bagateller som jeg må klare å håndtere, men det er utrolig vanskelig, særlig nå for tiden når vi er mye hjemme samtidig, og jeg ser hva de spiser og trener omtrent hver dag. 

Noen som kan råd til meg, slik at jeg kan unngå å sammenligne meg med andre på denne måten? Det er veldig frustrerende :(

Anonymkode: 64420...2c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt på hybel. Problem løst.

Anonymkode: 18fe8...51a

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt på hybel. Problem løst.

Anonymkode: 18fe8...51a

Det er ikke bare bare å flytte, skjønner du. Jeg må bo her jeg bor nå, for det første fordi jeg har oppsigelsestid, og for det andre fordi det er for dyrt å leie noen andre steder, og for det tredje fordi jeg ikke ønsker å flytte fra mine to romvenninner "bare" fordi jeg skal gjennom en prosess med vektoppgang. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...