Gå til innhold

Midt - eller hjørneleilighet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer skal kjøpe oss leilighet i et prosjekt som bygges nå. Vi har valget mellom midterste leiligheten, eller hjørneleiligheten (som har litt større altan og vindu på bad). Noen som har noen innspill om hva som er "best"? Pris er den samme. 

Anonymkode: c6548...af0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for hjørneleiligheten. Større uteplass er et viktig kriterium for min del og vindu på badet er et pluss. Er det ekstra vindu i stuen også? Ofte er det det på hjørneleiligheter og jeg hadde valgt hjørne ene og alene av den grunn.

• Liker 3
Gjest Joppe
Skrevet

Velg hjørne! Du slipper følelsen av å være inneklemt og klaustrofobisk. Vindu på bad er også et pluss.

Samtidig slipper du naboer på begge sider...misforstå meg rett ;) 

Skrevet

Jeg ville valgt hjørneleilighet, er sannsynligvis ekstra lys pga ekstra vindu også i stuen? Større altan er også et pluss den dagen dere selger den. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hadde uten tvil valgt hjørneleilighet :) følelsen av å ikke være inneklemt, større uteplass, vindu på badet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er urimelig glad i endeleiligheter, altså hjørne. Det har nok mye å gjøre med at uteplassen pleier være større og at det er vinduer på endeveggen.

Anonymkode: 29ca0...dc5

Skrevet

Jeg hadde også gått for hjørneleiligheten.

Veranda og luftemuligheten på badet er jeg et selverklært pluss, men en annen stor fordel er at du har vegg-i-vegg-naboer bare på den ene siden.

Det betyr at det er mindre å ta hensyn til. Du kan spikre flere spikre i veggen uten å forstyrre, du slipper å ha folk på begge sider av deg når du soler deg halvnaken eller har en privat telefonsamtale på verandaen, du kan ha fest og færre folk å bekymre deg for... Og ikke minst det som går motsatt vei. Du har færre som kan forstyrre deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også enig i at hjørneleiligheten er best, men samboer mente at det var bedre utsikt på den i midten. Men det faktum at det er vindu på badet og et ekstra vindu i stuen har mye å si syns jeg. Altanen er ikke så veldig mye større (6,7 kvm vs 6,5), men den er helt privat, i motsetning til hjørneleiligheten som "deler" altan med naboen (adskilt naturligvis, men hjørneleiligheten har helt egen). I tillegg er det broren til samboer som blir nabo hvis vi velger hjørneleiligheten, så da har vi bare en nabo og forholde oss til, som vi i tillegg kjenner godt.

AnonymBruker
Skrevet

mente at den som ikke er hjørneleilighet "deler" altan*

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt begge deler. Hjørne er greiest fordi det er mindre nabostøy og en ser litt mer enn bare rett frem. Ulempen er at det er noe kaldere vinterstid fordi du får yttervegg der du ellers ville hatt naboer. Men vurder og solforholdene, innsyn og utsikt før du velger. Samt tenk over vask av vinduer og tilkomst. 

Anonymkode: 51035...536

Skrevet

Ville definitivt valgt hjørneleiligheten. Utrolig deilig å ikke ha naboer klin inntil seg på begge sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...