Gå til innhold

MacBook pro fullskjermmodus internett, hjelp!


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er ikke så veldig flink med PC og trenger litt hjelp. Det har seg slik at jeg må ha vært borti en knapp eller noen innstillinger som gjør at verktøylinjen oppe og nede ikke viser når jeg er inne på internett safari og chrome i fullskjermmodus. Vet ikke hva linjen med alle ikonene nede heter.  Klokken i høyre hjørne vises heller ikke lengre. Det er ikke mulig å dra bildet kortere ved musepekeren som jeg har kunnet gjort tidligere. Har trykket på vis alltid verktøylinjen i fullskjermmodus under vis-knappen i safari. Har forsøkt å google det men vet ikke helt hva det heter slik jeg vil ha det. 

Endret av sugarpie
overskriften passet ikke så bra til tema
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mistenker at du har trykket på den grønne sirkelen øverst til venstre i nettleser-vinduet. Knappen gjør at nettleseren går inn i fullskjerm-modus. Den rød sirkel-knappen lukker for øvrig nettleser-vinduet og den gule sirkel-knappen minimerer nettleser-vinduet. I fullskjerm-modus forsvinner riktignok både menylinjen og de tre nevnte sirkelformede knappene øverst til venstre i nettleser-vinduet ut av syne, men fører du musepekeren helt til kanten av toppen av skjermen vil menylinjen og disse tre knappene dukke opp igjen inntil du flytter musepekeren nedover skjermen igjen. Mens de er synlige kan du trykke på den grønne knappen for at nettleseren skal gå ut av fullskjerm-modus. Hurtigtaster for å gå inn og ut av fullskjerm-modus i nettleseren er ctrl + cmd + F. Holder du disse tre tastene inne samtidig vil du altså gå inn eller ut av fullskjerm-modus.

Skrevet
12 minutter siden, Klossmajor skrev:

Mistenker at du har trykket på den grønne sirkelen øverst til venstre i nettleser-vinduet. Knappen gjør at nettleseren går inn i fullskjerm-modus. Den rød sirkel-knappen lukker for øvrig nettleser-vinduet og den gule sirkel-knappen minimerer nettleser-vinduet. I fullskjerm-modus forsvinner riktignok både menylinjen og de tre nevnte sirkelformede knappene øverst til venstre i nettleser-vinduet ut av syne, men fører du musepekeren helt til kanten av toppen av skjermen vil menylinjen og disse tre knappene dukke opp igjen inntil du flytter musepekeren nedover skjermen igjen. Mens de er synlige kan du trykke på den grønne knappen for at nettleseren skal gå ut av fullskjerm-modus. Hurtigtaster for å gå inn og ut av fullskjerm-modus i nettleseren er ctrl + cmd + F. Holder du disse tre tastene inne samtidig vil du altså gå inn eller ut av fullskjerm-modus.

Takk for svar. Ja det kan være jeg har vært borti den. Men vinduet ble så lite uten fullskjermmodus, så måtte nesten ha det slik. Fant ut jeg skulle prøve å gå ut av fullskjermmodus og dra bildet opp og ned slik jeg ønsket ha det. Ser ut som det fungerte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...