AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Dersom man har fått påvist en ondartet tumor som man får skjært helt bort, og man per dags dato ikke har tegn på at det har kommet tilbake, er det da riktig og si at man har hatt kreft? Er man eksludert som blodgiver og lignende da? Hvordan krysser dere av på egenerklæringskjema om helse og slikt? Anonymkode: 233a8...7ae
Mokkilokki Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Du kan ikke bli blodgiver visst du har hatt kreft. https://www.giblod.no/ÅGiBlod/Hvemkanikkegiblod.aspx
Aharp Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Dersom du har blitt operert for kreft så skal du følges opp av sykehuset i etterkant. I mitt tilfelle ble jeg fulgt opp i 5 år etter operasjonen før jeg ble friskmeldt. Dette kan nok variere fra type til type kreft, uten at jeg kan si noe mer om det. I retningslinjene ifølge linken over virker det som det er enten eller. Dersom du har hatt kreft kan du ikke gi blod. Ta en telefon til Blodbanken og sjekk. Ønsker deg lykke til.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Ja, jeg sjekker meg et par ganger i året. Sy.s bare det høres så drastisk ut å skulle si du har hatt kreft, når det hele gikk så fort. Kul oppdaget - biopsi - og operasjon et par uker etterpå. Heldigvis en type som sjelden sprer seg. Anonymkode: 233a8...7ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå