Gå til innhold

Brunsnegleoppfinnelse

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! 

Jeg vil ha en sånn!

Anonymkode: 2e16f...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke helt bestemt meg. Den virker herlig effektiv til å samle inn faenskapen, men ser ikke ut til å gi spesielt rask og effektiv avliving. Selv om jeg avskyr brunsneglene vil jeg jo ikke at de skal lide mer enn nødvendig. 

Anonymkode: 68c25...4f7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke helt bestemt meg. Den virker herlig effektiv til å samle inn faenskapen, men ser ikke ut til å gi spesielt rask og effektiv avliving. Selv om jeg avskyr brunsneglene vil jeg jo ikke at de skal lide mer enn nødvendig. 

Det der har jeg aldri skjønt! Uansett hvordan man avliver disse skapningene vil de få vondt, med mindre de får en dose morfin før man avliver de. Har en venninne som bruker nemaslug fordi hun syntes det var inhumant å salte de. Men nemaslug får jo sneglene til å spise hverandre🙄 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å få 50 pigger gjennom seg på mindre enn et sekund er altså ikke hurtig og human avliving?

Anonymkode: c9383...e24

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Å få 50 pigger gjennom seg på mindre enn et sekund er altså ikke hurtig og human avliving?

Nå er det vel ikke mer enn 2-3 pigger som treffer hver middels store snegle. Piggene sitter ikke tett. Dette redskapet er ikke til avliving, men til innsamling. Avlivingen skjer etterpå, f.eks. med kokene vann. Og i mellomtiden har sneglene vært spiddet av et varierende antall pigger i et varierende antall minutter. Å påstå at dette ikke medfører lidelse er å lure seg selv (og andre).

Legg imidlertid merke til at jeg sa jeg ikke hadde bestemt meg. Det er altså ikke utenkelig for meg å se bort fra dette for å bli kvitt sneglene på en effektiv måte, men i så fall ville jeg gjøre det med åpne øyne, uten å innbille meg at det jeg drev med var rask og smertefri avliving. 

(Du som nevnte Nemaslug: Nemaslug får ikke sneglene til å spise hverandre levende. De spiser sine døde artsfrender uansett hvordan de døde, men om de døde av Nemaslug vil sneglene som spiser dem også bli smittet og dø. Teoretisk, i alle fall. Jeg har brukt Nemaslug flere ganger her, men det ser ikke ut til å ha funket nevneverdig.)

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ikke mer enn 2-3 pigger som treffer hver middels store snegle. Piggene sitter ikke tett. Dette redskapet er ikke til avliving, men til innsamling. Avlivingen skjer etterpå, f.eks. med kokene vann. Og i mellomtiden har sneglene vært spiddet av et varierende antall pigger i et varierende antall minutter. Å påstå at dette ikke medfører lidelse er å lure seg selv (og andre).

Legg imidlertid merke til at jeg sa jeg ikke hadde bestemt meg. Det er altså ikke utenkelig for meg å se bort fra dette for å bli kvitt sneglene på en effektiv måte, men i så fall ville jeg gjøre det med åpne øyne, uten å innbille meg at det jeg drev med var rask og smertefri avliving. 

(Du som nevnte Nemaslug: Nemaslug får ikke sneglene til å spise hverandre levende. De spiser sine døde artsfrender uansett hvordan de døde, men om de døde av Nemaslug vil sneglene som spiser dem også bli smittet og dø. Teoretisk, i alle fall. Jeg har brukt Nemaslug flere ganger her, men det ser ikke ut til å ha funket nevneverdig.)

2-3 pigger??? Hva slags mikrosnegler er det du har sett?

Gå inn på www.slugmaster.se og se hvor mange pigger det er på den.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2-3 pigger??? Hva slags mikrosnegler er det du har sett?

Gå inn på www.slugmaster.se og se hvor mange pigger det er på den.

Mange pigger, plassert i rekker med forband på en ganske stor overflate, men mellomrommet mellom piggene blir stort nok til at det ikke blir mange pigger pr. snegle. Jeg har sett filmene både på hjemmesiden og på Dagbladet, og holder på det jeg har sagt hittil: Sneglene treffes ikke av på langt nær nok pigger til å bli drept. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange pigger, plassert i rekker med forband på en ganske stor overflate, men mellomrommet mellom piggene blir stort nok til at det ikke blir mange pigger pr. snegle. Jeg har sett filmene både på hjemmesiden og på Dagbladet, og holder på det jeg har sagt hittil: Sneglene treffes ikke av på langt nær nok pigger til å bli drept. 

Du tar grundig feil.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror de "bare" døde uten å kjenne smerter? 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror de "bare" døde uten å kjenne smerter? 

Av Nemaslug? Jeg regner ikke med at det er smertefritt (det påsto jeg heller ikke), men det utspiller seg ikke bloddryppende scener á la Cannibal Holocaust der de andre sneglene strømmer til for å spise sine artsfrender levende, slik innlegget ditt ga assosiasjoner til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tar grundig feil.

Så overbevis meg med noe konkret og dokumenterbart, da - du diskuterer faktisk med en som gjerne vil få påstandene sine motbevist her. Men det krever nok litt mer enn "Du tar feil, så det så!". 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av Nemaslug? Jeg regner ikke med at det er smertefritt (det påsto jeg heller ikke), men det utspiller seg ikke bloddryppende scener á la Cannibal Holocaust der de andre sneglene strømmer til for å spise sine artsfrender levende, slik innlegget ditt ga assosiasjoner til. 

Da har du en meget livlig fantasi, kjære deg. 

Jeg skrev bare at nemaslug får sneglene til å spise hverandre. For å ikke nevne om bakteriene/parasitten i nemaslug som spiser opp sneglene innenfra. Lider ikke sneglene av det så vet ikke jeg. Du har jo selv innrømt at du har brukt nemaslug og er skeptisk til oppfinnelsen ovenfor fordi det ikke virker som en rask og human avlivningsmetode.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du en meget livlig fantasi, kjære deg. 

Jeg skrev bare at nemaslug får sneglene til å spise hverandre. For å ikke nevne om bakteriene/parasitten i nemaslug som spiser opp sneglene innenfra. Lider ikke sneglene av det så vet ikke jeg. Du har jo selv innrømt at du har brukt nemaslug og er skeptisk til oppfinnelsen ovenfor fordi det ikke virker som en rask og human avlivningsmetode.

Og jeg gjentar: Det er ikke Nemaslug som får sneglene til å spise hverandre, det gjør de helt av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så overbevis meg med noe konkret og dokumenterbart, da - du diskuterer faktisk med en som gjerne vil få påstandene sine motbevist her. Men det krever nok litt mer enn "Du tar feil, så det så!". 

Herregud...hvor vanskelig kan det være å se på en av videoene av denne saken, pause avspillingen i et nærbilde og telle piggene du ser da???

Du skjønner vel at dette tar livet av de på et blunk??

• Liker 1
Skrevet

Kjenner brunsnegler smerte slik vi gjør? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud...hvor vanskelig kan det være å se på en av videoene av denne saken, pause avspillingen i et nærbilde og telle piggene du ser da???

Du skjønner vel at dette tar livet av de på et blunk??

Her er et nærbilde med bedre oppløsning enn du får ved å pause videoene.

https://tradgardsblogg.files.wordpress.com/2016/03/savedpicture-201634201817.jpg?w=923

Jeg holder på mitt, de piggene sitter ikke tett nok til å ta livet av sneglene. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg gjentar: Det er ikke Nemaslug som får sneglene til å spise hverandre, det gjør de helt av seg selv. 

Og jeg spurte: lider ikke sneglene av parasitten i nemaslug som sneglene dør av?  

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er et nærbilde med bedre oppløsning enn du får ved å pause videoene.

https://tradgardsblogg.files.wordpress.com/2016/03/savedpicture-201634201817.jpg?w=923

Jeg holder på mitt, de piggene sitter ikke tett nok til å ta livet av sneglene. 

Og jeg holder på mitt. Det er mer enn nok pigger til å ta livet av sneglene.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg spurte: lider ikke sneglene av parasitten i nemaslug som sneglene dør av?  

Hvor mange poster har du tenkt å bruke på å gnåle om noe jeg aldri har fornektet, men tvert imot sagt meg enig i for mange poster siden? Lær deg å lese!

Her er det jeg skrev, så slipper du overanstrenge deg for å finne det igjen:

Den 12.6.2016 at 20.56, AnonymBruker skrev:

Av Nemaslug? Jeg regner ikke med at det er smertefritt (det påsto jeg heller ikke),

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...