AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Katten min klorte meg ganske dypt i dag. Jeg skulle redde henne fra en høyde og hun var redd og klorte seg fast. Kloremerke er ganske dype og gjør vondt. Katten er 12 uker. Jeg tok stivkrampesprøyte for tre år siden. Er jeg sikra da, eller skal jeg kontakte legevakt og få antibiotika eller noe? Katten har det fint. Anonymkode: 37062...176
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten min klorte meg ganske dypt i dag. Jeg skulle redde henne fra en høyde og hun var redd og klorte seg fast. Kloremerke er ganske dype og gjør vondt. Katten er 12 uker. Jeg tok stivkrampesprøyte for tre år siden. Er jeg sikra da, eller skal jeg kontakte legevakt og få antibiotika eller noe? Katten har det fint. Anonymkode: 37062...176 Stivkrampevaksinen må gjentas hvert 10. år, så din stivkrampevaksine virker ennå. Men ta kontakt med lege for sikkerhets skyld, da det også er andre ting enn stivkrampe å tenke på (infeksjoner m.m.) Anonymkode: 97410...995 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Sprøyta varer i 10 år. Så det går fint. Rens sårene godt. Anonymkode: f6700...1c2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Katteklor/bitt er risikable mtp infeksjon. Du bør ha lav terskel for å gå til lege hvis du mistenker infeksjon. Særlig om det er på hender/ansikt. Anonymkode: 3c50b...71a 1
Gjest Ine Trikat Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 Ja, den virker i ti år, men ta kontakt med lege om det er veldig dypt eller blir infisert. 😷
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå