Gå til innhold

Primolut erfaringer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kobberspiral og skulle utsette mensen nå før jeg skal reise bort. Ringte legen tirsdag og fikk tvunget meg til en tilsendt resept (da han ikke hadde tilgjengelig time). Mensen skulle komme idag (den 11.) og jeg fikk da begynt tirsdag kveld (da man skal ta dem fra tre dager før). Jeg har tatt en tablett tre ganger daglig, som angitt. 

De siste dagene har jeg hatt litt farvet utflod - det har jeg mer av siden jeg begynte på kobberspiral i utgangspunktet, men litt mer enn før.

Idag så fikk jeg utflod som var rød, dvs. litt mens. Det var ikke helt blod, men nærmere. Nå er jeg livredd for at jeg får mensen. Og ganske sint, for å være ærlig. Nå har jeg ikke hatt sex på lenge og skal endelig på truffet kjæresten. Det er uaktuelt å få full mens, som også pleier være ganske kraftig.

Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd "spotting" med Primolut? Dvs. at det kan være bare midlertidig, og ikke full menstruasjon. Jeg har ingen menssmerter, og det pleier jeg ha. 

Det står spotting som bivirkning på bruksanvisning, men det står "ved bruk mot endo eller uregelmessig mens", ikke ved forskyvning, men hvis det er en bivirkning er det vel en bivirkning, uavhengig av hva årsaken er til at man bruker det?

Anonymkode: 85c6a...4c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er du sint på?

spotting og mindre blødninger er jo helt vanlig bivirkning av hormoner. Jeg har selv brukt dette tre ganger selv for å få mens. Fikk ikke mens, da, men mye spotting etter endt kur. 

Gjør ikke noe å ha sex med mensen:)

Anonymkode: ac5a5...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som har effekt av Primolut, har du brukt det før? 

Anonymkode: efa8c...a9a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kobberspiral og skulle utsette mensen nå før jeg skal reise bort. Ringte legen tirsdag og fikk tvunget meg til en tilsendt resept (da han ikke hadde tilgjengelig time). Mensen skulle komme idag (den 11.) og jeg fikk da begynt tirsdag kveld (da man skal ta dem fra tre dager før). Jeg har tatt en tablett tre ganger daglig, som angitt. 

De siste dagene har jeg hatt litt farvet utflod - det har jeg mer av siden jeg begynte på kobberspiral i utgangspunktet, men litt mer enn før.

Idag så fikk jeg utflod som var rød, dvs. litt mens. Det var ikke helt blod, men nærmere. Nå er jeg livredd for at jeg får mensen. Og ganske sint, for å være ærlig. Nå har jeg ikke hatt sex på lenge og skal endelig på truffet kjæresten. Det er uaktuelt å få full mens, som også pleier være ganske kraftig.

Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd "spotting" med Primolut? Dvs. at det kan være bare midlertidig, og ikke full menstruasjon. Jeg har ingen menssmerter, og det pleier jeg ha. 

Det står spotting som bivirkning på bruksanvisning, men det står "ved bruk mot endo eller uregelmessig mens", ikke ved forskyvning, men hvis det er en bivirkning er det vel en bivirkning, uavhengig av hva årsaken er til at man bruker det?

Anonymkode: 85c6a...4c5

Er du rasende på mensen, ,roppen din eller Primolut N? 

Primolut er som alle andre medisiner ingen garanti for at den virker slik den skal. Noen kan faktisk få helt motsatt effekt av den, de blør mye og langt lengre enn en vanlig mens. De kan og få problemer med at mensen blir helt uregelmessig. 

Derfor anbefaler de aller fleste at man forskyver mensen før man skal noe viktig, som til syden eller gifte seg og gudene vet hva som gjør det upassende med en menstruasjon. 

Du kan ikke gjøre annet enn å innfinne deg med slik kroppen din fungerer etter å ha inntatt Primolut N. 

Anonymkode: 06ce9...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...