Gå til innhold

Kroppsfasong

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at andre kvinner som sier de er like tunge som meg, ser tykkere ut enn meg!

Jeg har kommet helt opp i 86 kg, men ser ikke så tykk ut, sammenlignet med andre som veier det... 
Nei, det har ikke med selvinnsikt å gjøre, jeg har sett bilder og sammenlignet og folk jeg kjenner tror ikke på meg når jeg sier hvor tung jeg er.

De tipper jeg kanskje  er 73 kg... 

Det som er saken, er at jeg har store pupper og kraftige muskler.- Det har jeg alltid hatt.

Når jeg har vært nede i 63-66 kg ser jeg nesten for tynn ut... 
Jeg har kraftige muskler på legger og fremside lår (neida, jeg ser ikke ut som en mann hahaha) og kraftige setemuskler og kraftige bicepser.
Det er selvsagt litt fett utenpå de, men jeg kjenner musklene godt når jeg strammer d,e og de er store i forhold til andre kvinner.
jeg hadde nok gjort det godt som kroppsbygger... 

Det eneste stedet jeg er tjukk, er magen. Men ikke sett forfra, jeg er ganske "smal" sett forfra, det er først på siden man ser magen, da ser jeg nesten gravid ut - så magen MÅ bort....

Men tilbake til poenget, er det pga musklene og kroppssammensetningen at jeg ser slankere ut enn andre kvinner som veier like mye?

Jeg er bare 160 høy, så det er jo for høy BMI - og ja, jeg vet det ikke kun er pga musklene... men jeg tror at jeg ser slankere ut rett og slett pga jeg er så muskuløs. Da går litt av vekten til musklene og selvsagt puppene mine, er rundt 95 D/E - vurderer å gå opp i bh-str pga jeg har gått opp i vekt og fått enda større pupper, var 90 D før. 
SÅ vektfordelingen min er slik at jeg har en del på muskler og pupper - og selvsagt mage da, det er der det meste flesket er. 
Armene er forholdsvis slanke og muskuløse, det samme er bein og rumpe.

Det jeg har sett hos andre overvektige kvinenr er at det disser her og der, de har kraftige lår og stor rumpe og mage, og kanskje kraftige overarmer og, men fleskete, slik at de disser. Mine er muskuløse...

Så når jeg står ved siden av en slik dame, så ser det ut som jeg er minst 10-20 kg lettere... 

Hva tror dere, er det musklene som gjør at jeg ser slankere ut, selv om jeg veier mer? Jeg har hørt at muskler veier mer enn fett?

(men jeg skal trene mer og spise litt mindre sukkerholdige ting... er colaholiker, tror det hjelper mye å kutte ut cola )

Anonymkode: 498dc...b52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvor ofte trener du?

Anonymkode: c0c36...757

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor ofte trener du?

Litt hver dag. Går en halvtimes tur eller mer, smådanser litt når jeg lager mat, og jeg gjør stadig øvelser mens jeg gjør andre ting, f.eks når jeg skal ta meg kaffe eller pusse tennene, så løfter jeg beina bakover og opp, da trener jeg rumpestumpen og får hoppsprettrumpe :) 
Gjør knebøy, litt pushups... Har ikke så mye tid til å trene i hverdagene, men prøver å bevege meg en del: Går masse trapper på jobb og har trapper hjemme... det er jo super trening :) Men treningen gir meg kanskje muskler - og ikke så mye vekttap?

Jeg vurderer å få meg kostdagbok igjen - da ble jeg mer bevisst på hva jeg puttet i meg og holdt bedre øye med kaloriregnskapet, ble mer motivert til trening pga jeg så hvor mye det utgjorde for kaloriregnskapet, pluss jeg lettere kuttet ut søtsaker da jeg så hvor lite som skulle til for å ødelegge kaloriregnskapet :D

. Skal bli flinkere  å trene fast ulike ukedager og med høyere intensitiet.
men siden jeg er så muskuløs, så vil jeg ikke bruke tunge vekter, for da kommer jeg bare til å få enda kraftigere muskler :D

Det er nok mest kosten som gjør meg så "fet". Dvs jeg føler meg ikke fet da.. men det er nok pga jeg er så muskuløs.. er det fra naturens side. På ungdomsskolen trodde helsesøster jeg trente håndball siden jeg hadde så muskuløse armer :)

Men det gjorde jeg altså ikke... 

Det skal sies at jeg driver og bærer 5 åringen min til tider, hun er ca. 21 kg... så er jo bra trening det hehehe :)

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvor ofte trener du?

Hvordan bli kvitt magen? 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan bli kvitt magen? 

Her er hva jeg tror, helt ærlig. Jeg nekter å tro at en person har masse muskler fordi de smådanser når de lager mat og går turer.
Jeg klarer ikke å se for meg annet enn at du faktisk veier for mye fett og klarer ikke  å se det selv.
hvordan bli kvitt mage? du kan ikke punktslanke deg. Med en gang jeg begynte å slanke meg mistet jeg en god del cm på puppene mine, og sånn er det bare. 
Gå ned i vekt. Spise mindre enn det du forbrenner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er hva jeg tror, helt ærlig. Jeg nekter å tro at en person har masse muskler fordi de smådanser når de lager mat og går turer.
Jeg klarer ikke å se for meg annet enn at du faktisk veier for mye fett og klarer ikke  å se det selv.
hvordan bli kvitt mage? du kan ikke punktslanke deg. Med en gang jeg begynte å slanke meg mistet jeg en god del cm på puppene mine, og sånn er det bare. 
Gå ned i vekt. Spise mindre enn det du forbrenner.

Spørsmålet var hvorfor jeg ser slankere ut enn de som veier like mye og er like høye, og teorien min var at det va rpga kroppssammensetningen min - at en del av vekten er fordelt på pupper og muskler. jeg har alltid hatt store muskler, de er steinharde og store, og bicepsene vises godt når jeg strammer de. Det samme gjør legg og lårmuskler, og rumpemusklene kjenner jeg godt ut. 
Eneste fleskeproblemet mitt er magen... og ja jeg vet jeg må kutte ut sukkertingene - jeg mener de er hovedgrunnen.... 

og bevege meg mer. 

Jeg trener ikke fast stryketrening, men tar planken av og til, av og til litt pushups, bærer tunge handlenett og bærer unger.

Men musklene har jeg egentlig alltid hatt, og de har alltid vært store... om jeg trener de, blir jeg nok som en bodybuilder... serr!

Så jeg ser slank ut ellers - bortsett fra sett fra siden, da ser jeg gravid ut. Sett forfra ser jeg egentlig slank ut.
Jeg har ikke så store hofter, så er ganske rett i fasongen for å si det sånn da... Men jeg har ikke valker på siden av særlig grad. 
Problemet er altså magen.

AnonymBruker
Skrevet

spise mindre enn det du forbrenner

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se for meg at en som er like høy som jeg, men veier hele 30 kilo mer, "ikke ser tjukk ut" men bare "muskuløs". Det er noe som ikke stemmer. Jeg tror rett og slett du er blitt litt blind for dette vektproblemet selv. En person på 160 cm er altfor overvektig med en vekt på midten av 80-tallet.

Hvis du faktisk drikker cola med sukker, så har du en enorm kalori-kilde bare der. Kutt ut og gå over til light-varianten, kanskje med noen andre tiltak i samme slengen, så skal du se det hjelper.

Jeg kjenner en på samme høyde som meg som er rund som ei kule. Hun driver og trener litt nå og da, og kan ikke skjønne hvorfor hun ikke går ned....samtidig som hun sitter i sofaen hele uka (hun jobber ikke) og pøser innpå med Coca Cola! Vet du hvor mange sukkerbiter det faktisk ER i en halvannen liters flaske med Cola???

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Million skrev:

Jeg klarer ikke helt å se for meg at en som er like høy som jeg, men veier hele 30 kilo mer, "ikke ser tjukk ut" men bare "muskuløs". Det er noe som ikke stemmer. Jeg tror rett og slett du er blitt litt blind for dette vektproblemet selv. En person på 160 cm er altfor overvektig med en vekt på midten av 80-tallet.

Hvis du faktisk drikker cola med sukker, så har du en enorm kalori-kilde bare der. Kutt ut og gå over til light-varianten, kanskje med noen andre tiltak i samme slengen, så skal du se det hjelper.

Jeg kjenner en på samme høyde som meg som er rund som ei kule. Hun driver og trener litt nå og da, og kan ikke skjønne hvorfor hun ikke går ned....samtidig som hun sitter i sofaen hele uka (hun jobber ikke) og pøser innpå med Coca Cola! Vet du hvor mange sukkerbiter det faktisk ER i en halvannen liters flaske med Cola???

Hun burde IKKE gå over til light varianten, da lettbrus inneholder søtstoffer som IKKE er bra for helsa!

Hun burde gå over til vann. Vann er den beste tørstedrikken for hele systemet. Huden vil også takke deg.

Ellers : man er skapt forskjellig, og det høres ut som ts er født muskuløs eller atletisk om du vil, og at hun derfor ser slankere ut enn andre med samme vekt og høyde. Noen slanke har mer muskler enn andre slanke, fra naturens side, samme med de med høyere vekt. Det er ikke alle som automatisk får muskler f.eks når de begynner å trene. De blir kanskje strammere, men en god del kvinner som ikke er noe atletisk, får ikke samme virkning ut av trening, evt må trene mye mer for å få effekt, pga at kroppen deres er født sånn. 

Bra at du beveger deg i hverdagen ts, det teller! Men det er sikkert bra hvis du klarer å trene litt mer intentivt noen dager i uka, f.eks løpe ca en time, gå hurtig en time et par ganger i uka osv. Dans er kjempebra for kroppn, samme med yoga etc for deg siden du ikke vil ha større muskler enn du allerede har. Men tror hurtig gåing og løping kan hjelpe deg med vektnedgang, og kondis.

Kutt ut sukkertingene , som du kaller dem, for de er ikke bra for helsa di heller. Hvor ofte spiser du "sukkerting"?

Anonymkode: 2f376...846

AnonymBruker
Skrevet

uten å se bilde blir det helt umulig å bedømme, ettersom vi ikke vet om du bare har uvanlig mye muskler eller et litt forvridd syn på hva store muskler vil si :)

Anonymkode: cdaf5...410

Skrevet

Vil nok tro en person på 160 cm og 86 kg ser tjukk ut uansett, og har heller ingen tro på at en person på 160 cm ser tynn ut med en vekt på 66 kg (jeg er 173 cm og 63 kg, er slank men ser ikke for tynn ut), men det er jo ingen tvil om at folk bærer vekten forskjellig. Jeg synes ofte personer med pærefasong seg slankere ut enn personer med eplefasong, fordi slank overkropp/stor rumpe/kraftige lår gir et slankere inntrykk enn stor overkropp/slanke bein. Kvinner med stor mage ser tjukke ut... Man kan ikke punktslanke seg, så man kan ikke få mindre mage og beholde puppene ;) Puppene er dessverre ofte det første som ryker når man går ned i vekt... Men går du ned i vekt, vil du jo også få mindre mage. Å kutte ned/kutte ut cola vil definitivt hjelpe. Husk at slanking er 90% kosthold. Å trene er bra for helsa, men hjelper lite på vekta. Vil man gå ned i vekt, må man spise færre kalorier, nytter ikke bare å trene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok blind på din egen overvekt. Sannheten er at din BMI er godt over kategorien fedme, og du bør gå ned i vekt for helsen din uansett hvor lite tjukk du føler du ser ut. 

Anonymkode: 7cdd2...3cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut bilde, TS! Helt umulig å si uten bilde. Vanskelig å tro at en på min høyde ikke ser tykk ut med 35 kilo mer enn meg...

Anonymkode: 94f51...654

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Million skrev:

Jeg sa ikke at jeg så slank ut, men jeg har sett andre på min kiloklasse som "disser mer" de har store lår og hofter og rumpe, så kanskje derfor de ser større ut. Min vekt er mest på pupper og mage.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legg ut bilde, TS! Helt umulig å si uten bilde. Vanskelig å tro at en på min høyde ikke ser tykk ut med 35 kilo mer enn meg...

Anonymkode: 94f51...654

Jeg vurderte det faktisk, men redd jeg blir gjenkjent... og vanskelig å ta en skikkelig selfie selv.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun burde IKKE gå over til light varianten, da lettbrus inneholder søtstoffer som IKKE er bra for helsa!

Hun burde gå over til vann. Vann er den beste tørstedrikken for hele systemet. Huden vil også takke deg.

Ellers : man er skapt forskjellig, og det høres ut som ts er født muskuløs eller atletisk om du vil, og at hun derfor ser slankere ut enn andre med samme vekt og høyde. Noen slanke har mer muskler enn andre slanke, fra naturens side, samme med de med høyere vekt. Det er ikke alle som automatisk får muskler f.eks når de begynner å trene. De blir kanskje strammere, men en god del kvinner som ikke er noe atletisk, får ikke samme virkning ut av trening, evt må trene mye mer for å få effekt, pga at kroppen deres er født sånn. 

Bra at du beveger deg i hverdagen ts, det teller! Men det er sikkert bra hvis du klarer å trene litt mer intentivt noen dager i uka, f.eks løpe ca en time, gå hurtig en time et par ganger i uka osv. Dans er kjempebra for kroppn, samme med yoga etc for deg siden du ikke vil ha større muskler enn du allerede har. Men tror hurtig gåing og løping kan hjelpe deg med vektnedgang, og kondis.

Kutt ut sukkertingene , som du kaller dem, for de er ikke bra for helsa di heller. Hvor ofte spiser du "sukkerting"?

Takk for fornuftig svar. Ja, jeg har sett bilder av de tre ulike kroppstypene, tynne, muskuløse og tykke. Jeg er i grenseland mellom muskuløs og tykk. Om jeg blir "slank", så blir jeg nok mer muskuløs enn slank.
Jeg må sulte meg og ikke trene om jeg skal bli tynn, tror jeg. 
Store pupper har jeg også hatt fra naturens side, det er ikke bare pga jeg har lagt på meg en del.

63 kilo har vært den perfekte vekten for meg, da jeg var 57 var jeg så tynn at moren min var bekymret for meg, og på den tiden spiste jeg lite, kanskje en pizzastykke med Grandiosa til middag og et par kneipbrødskiver i løpet av dagen... 

Men pupper har jeg alltid hatt, fikk pupper tidlig, da jeg var 13-1|4 hadde jeg 75 B, da jeg var 16 var det økt til 85 B, da jeg var 18 brukte jeg 85 C, så gikk jeg etterhvert over til 90 D i løpet av 20-årene, og det har jeg brukt de siste årene frem til nå (er 39),

Det skal nevnes at jeg har komemt i tidlig overgangsalder og mistet mensen pluss jeg har gått på noen medisiner som kan gi vektøkning som bivirkning... 

men jeg tror nok jeg har mye å vinne på å kutte ut sukkeret, spesielt coladrikkingen hehe.. jeg merker jeg ikke tåler sukker så bra heller lenger, jeg er så plaget med ekstraslag på kveldstid hvis jeg har drukket mye cola, er kombo av koffein og sukker... not good!  Undertrykket mitt har også vært litt grenseforhøyet...

Så jeg MÅ ta i et tak :)

Tilbake til poenget i denne diskusjonen... det var det med vektfordelingen.

Jeg er naturlig "kraftig" bygd, kraftig beinbygning er det noen som snakker om, men det er mest snakk om muskler, men jeg ser at håndledd og knær er kraftige, så det er kanskje det som ligger i kraftig beinbygning? Jeg har også brede skuldre... mer bein og mer muskler, veier jo mer kanskje... 

Det jeg vil si er at jeg kanskje er "heldig", med vektfordelingen. 

Jeg så ganske bra ut da jeg var 66 kilo....

Og jeg trives ikke med å være syltynn, det er liksom ikke meg... og mannen min liker former så ... hans største frykt er at puppene forsvinner om jeg slanker meg for mye, for han elsker store pupper hehe :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.klikk.no/mote/kamille/Mote/article765057.ece#_ga=1.29162940.1296008983.1465754733

Jeg ser kanskje litt ut som hun i midten på den øverste tegningen... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.klikk.no/mote/kamille/Mote/article765057.ece#_ga=1.29162940.1296008983.1465754733

Jeg ser kanskje litt ut som hun i midten på den øverste tegningen... 

Dvs jeg er litt blanding, litt vase, litt murstein osv.

Jeg har smale hofter, passelig rumpe - den er muskuløs og  ikke bred, står litt opp lissom, jeg har kraftige bein, men mest pga muskler... ser ut som fotballspiller... kraftige legg - og lårmuskler... men ja, det er jo seff litt fett utenpå da, men ikke sånn at det disser, som jeg har sett enkelte andre har... 

jeg har stor mage, men det er mest sett fra siden, jeg er forholdsvis smal sett forfra, og store upper og brede skuldre. 

SÅ sånn jeg ser det, er vekten fordelt mest på mage og pupper, pluss en del til muskler og kanskje kraftig beinbygning (vet det har vært diskutert hehe)... og ja, muskler veier mer enn fett, og siden musklene mine er såpass kraftige, så vil jeg tro at de utgjør litt av vekten ja, det er liksom ikke bare fett som  gjør meg så tung da.

Sammenlignet med andre på min høyde. OM jeg veide like mye, men hadde hatt mindre muskler, ville jeg nok sett enda større ut... 

Det jeg tenker, er at om jeg ønsker vektnedgang, bør jeg ikke bruke så mye tunge vekter, da vil musklene bare bli enda større... 

men man bør ikke miste muskler heller.... Kondisjonstrening er kanskje det beste for meg? Og drikke masse vann, kutte helt ut cola... 

MOtiver meg :) Kjenner jeg ble litt i siget nå, jeg skal bli sunn :)

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at jeg så slank ut, men jeg har sett andre på min kiloklasse som "disser mer" de har store lår og hofter og rumpe, så kanskje derfor de ser større ut. Min vekt er mest på pupper og mage.

Etter min mening er det omvendt - kraftig underkropp og slankere overkropp gjør at man ser slankere ut enn om det forholder seg omvendt. Unntak finnes selvsagt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...