Gå til innhold

Sliter med intimitet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 24 år gammel jente som er sammen med en fyr. Vi har kjent hverandre ganske lenge, men han er ganske sjenert og jeg vil ikke virke irriterende, så derfor er det ikke så lenge siden vi ble sammen, selv om vi hadde hatt følelser for hverandre en god stund. Greia er at han ble misbrukt da han var mindre noe han sliter med i dag. Noen dager går kyssing og klemming fint, men andre dager ikke. Jeg kunne nok klart å holde meg unna  for mye fysisk kontakt, men jeg vet at han egentlig vil og jeg ser hvor vondt det gjør ham å ikke greie å være intim og lignende. Jeg får så vondt av det og jeg vil så gjerne hjelpe, men det er utrolig vanskelig å vite hvordan jeg skal gå frem. Skal jeg unngå det helt og la ham ta styringen eller skal jeg prøve å gå frem litt forsiktig eller hva? 

Noen som har erfaringer med dette, eller bare noen gode råd eller tanker? 

Anonymkode: 954c1...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette er en person som kanskje trenger profesjonell hjelp. Vet du om han har vært hos psykolog eller lignende etter mishandlingen som skjedde?

Ellers vill jeg vært veldig åpen med han. Fortalt han at du har plenty av tid, og at dere kan ta kyssingen og klemmingen i eget tempo. Dette må du gjerne minne han på hver gang du ser at han har det vondt fordi han ikke klarer å være intim. Hvis han ikke vil kysse eller klemme, så kan du kanskje ta hånden hans eller lignende, slik at dere får litt kontakt. 

Du kan jo gi uttrykk for at du er litt usikker, men jeg ville ikke blitt altfor passiv. Jeg tror det er viktig for forholdet deres at du viser at du setter pris på hans kroppskontakt. Og jeg tror du gjerne må gjøre det med et smil, sånn at dette ikke blir en sånn dødsalvorlig og tung greie. 

Anonymkode: 6a8f8...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...