AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #21 Skrevet 13. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette var utrolig treffende sagt, og det er akkurat det samme jeg har følt på siden jeg fikk datteren min for to år siden. Jeg elsker henne over alt, men jeg føler jeg har mistet meg selv i morsrollen. Livet som føltes så grenseløst og godt tidligere er fullt av bekymringer og sorg etter noe som ikke er. Jeg var i tvil om jeg virkelig ønsket barn, men valgte altså å bli gravid. Jeg burde ha stolt på magefølelsen. Jeg passer ikke som mor. Men samtidig er jenta mi det viktigste i hele verden. Det er ambivalente følelser, og jeg skulle ønske at det ikke var så fordømt tabu å snakke om dette. Anonymkode: de928...59c Helt enig. Det er kjempevanskelig at det er så tabu å snakke om. Jeg ar mange ganger lurt på om jeg er helt alene i verden om å føle det sånn. Anonymkode: 6ee4d...0ba
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #22 Skrevet 14. juni 2016 Intet er mer enn hva du gjør det til selv. Ønsker du ikke barn så lar du være med å få barn! Jeg ville bare jattet med og vært tydelig overfor partneren min på at barn ikke er noe du ønsker og at du jatter med for å ikke starte en stor diskusjon. Anonymkode: ccfe9...4da
Rosalie Skrevet 15. juni 2016 #23 Skrevet 15. juni 2016 Jeg har nå endelig blitt så gammel at folk har sluttet å mase. Men det har vært 10 år med mye mas, altså. Jeg og mannen min er frivillig barnløs, men jeg har bevitnet på nært hold hvordan venninne slet med å ikke klare å bli gravid, hverken naturlig eller vha IVF), og hvor utrolig tungt hun tok alle spørsmålene om når det ble familieforøkelse, for ikke å snakke om hvor jævlig hun hadde det i perioden hvor hun ble oppblåst og kvisete av alle hormonene hun måtte proppe seg med, og kvinnelige kollegaer på omtrent samme alder hintet svært lite diskret om når hun hadde termin og gikk rundt og klappet henne på magen. Så når jeg ble spurt om slikt av bekjente eller nesten ukjente, pleide jeg å svare "Det er veldig personlig spørsmål du stilte nå. Husk at det er faktisk ikke alle som kan få barn!" Det stoppet kjeften på de fleste. Denne artikkelen omtaler denne problemstillingen på en fin måte. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå