MiniMjau Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 (endret) Vi har god dialog med de som skal ta over leiligheten vår. De har sagt vi ikke trenger vaske ut, da de heller vil ha overtagelse noen dager før, istedet for at vi bruker tid på vask. Helt greitt for oss! Tror de skal pusse opp en del, men ikke helt sikker. Vi har små barn, katt (så det blir fort myyyye rot/gris/sand/matklin) og har det travelt med nedpakking, vi skal på ferie to uker, og etter ferien så skal vi innom to dager før vi skal ta over ny leilighet i en annen by. Så jeg vil tro vi ikke rekker så mye som å vaske dassen. Jeg kjenner jo litt på at jeg gjerne vil støvsuge, tørke av kjøkkenbenker, vaske bort verste griseriet fra unga og tørke over badet..... Men de har jo sagt vi slipper å vaske ut hva hadde dere gjort? Hvor ille er for ille møkkete? Endret 10. juni 2016 av MiniMjau
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Jeg hadde iallefall vasket det verste vekk og støvsugd, men ikke tatt utvask. Bare generell overflatevask.
Ms. Steele Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Jeg sa det samme en gang da jeg skulle overta en leilighet. Jeg kom til et skittent toalett, tannkremrester i vasken, tilgrisede dusjvegger med såperester o.l. I kjøkkenvasken lå matrester. Aldri om jeg hadde sagt slik igjen! Dere trenger ikke vaske vegger og tak, men ta for all del badet og kjøkkenet så godt det lar seg gjøre. 3
ajarRun Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Hvis jeg fikk det skriftlig hadde jeg ikke løftet en finger for å vaske. Ville tatt å kastet alt som var for stort til å støvsuge.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Det er en vesentlig forskjell på å vaske ned/ut en leilighet enn å forlate et grisehus. Hvordan ønsker du selv å overta din nye bolig? Et minste minimum er å vaske benker, do og dusj samt å vaske av alle gulv før du forlaterer reiret. Jeg har en gang overtatt en bolig der bare kjøleskapet var mer møkkete enn om jeg hadde vasket hele trappen ned. Det var absolutt ikke trivelig. Anonymkode: 91171...95d 7
calavi Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Om du skjemmes for at det er for møkkete, så er det mest sannsynlig det. Å skure vegg og gulv er ikke nødvendig, men en skikkelig rundvask er minimum synes jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Jeg tenker at det i det minste må være normalt rent, altså ikke noe gris fra unger og katt! Altså så rent som et normalt menneske har det til vanlig, men uten at du trenger å vaske inni kjøkkenskap, på vegger og tak... Det er det som er forskjellen på utvask før overtagelse, og å ikke gjøre utvasken. Med mindre dere hadde gris fra dyr og unger på visning, så bør det ikke være det ved overtagelsen heller! Anonymkode: 07733...edb 3
MiniMjau Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2016 8 timer siden, calavi skrev: Om du skjemmes for at det er for møkkete, så er det mest sannsynlig det. Å skure vegg og gulv er ikke nødvendig, men en skikkelig rundvask er minimum synes jeg. Skjemmes ja! Haha! Har det jo ok til vanlig, men med flytting og ferietur så kommer husvasken langt ned på lista fremover
MiniMjau Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2016 Takk for tilbakemeldinger. Magefølelsen min var nok riktig. Tenker jeg skal få vaska bad og kjøkken (vanlig helgevask standard) samt støvsuge/vaske gulvene. Og fjernet "griseri". 2
Pinkee Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 Ja, at de sier dere skal slippe utvask, er ikke at dere skal forlate et grisehus. Så vask badet/kjøkkenet som til helg, og i det minste støvsuge alle golv. 1
calavi Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 14 minutter siden, MiniMjau skrev: Skjemmes ja! Haha! Har det jo ok til vanlig, men med flytting og ferietur så kommer husvasken langt ned på lista fremover I dėt jeg skrev det skjønte jeg kanskje det ble litt i meste laget, så skjønner vel du kicket litt på den Men helgevask blir ålreit, da kan du dra fra huset med en beste samvittighet
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Jeg hadde nok fremdeles forventet en god vask. Nå vet jeg ikke hva du legger i helgevask, men å fjerne alt fra alle sluk/vifter, sørge for at det er rent inni skap og at alle gulv er en selvfølgelighet for meg. Hadde det vært hundehår og sølespor rundt i huset hadde jeg blitt litt sjokkert, til tross for at jeg ikke krevde utvask. Jeg hadde sannsynligvis steilet om det lå hår og dritt i sluk og matrester inni skap Anonymkode: 45917...cfd
MorTil2 Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 (endret) Har du ikke tid selv,legg det ut som en småjobb på finn.no. Betal noen kr 150 - 200 kroner timen for å ta en normal vask. Burde ikke koste deg mer enn 600 - 700 kroner, men vil spare deg for både tid og følelsen av å overlevere noe du faktisk synes er litt pinlig å vise frem. Endret 11. juni 2016 av MorTil2 1
Jolene Skrevet 12. juni 2016 #14 Skrevet 12. juni 2016 Vask av bad og kjøkken synes jeg man kan forvente. I tillegg til å vaske over gulv og vinduer, samt støvsuge. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå