Gå til innhold

Antibiotika

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. håper noen her kan svare meg på det jeg lurer på nå.

Jeg går på antibiotika og har selvfølgelig begynt å få symptomer på sopp. Var på apoteket å kjøpte Canesten, men kan jeg bruke dette samtidig med antibiotika? Har det noe å si hvordan antibiotika man går på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke.

Noen ganger skulle jeg ønske det fantes utsalgssteder for medisiner der de hadde ansatt noen med spisskompetanse på medisiner slik at man kunne få råd og veiledning samtidig som man kjøpte medisiner.

Tror jeg må gå til innovasjon Norge med denne ideen...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Trening8965 skrev:

Hei. håper noen her kan svare meg på det jeg lurer på nå.

Jeg går på antibiotika og har selvfølgelig begynt å få symptomer på sopp. Var på apoteket å kjøpte Canesten, men kan jeg bruke dette samtidig med antibiotika? Har det noe å si hvordan antibiotika man går på?

Uansett jvilken antibiotika du bruker og når du bruker det som en "kort-kur" dvs. Ikke skal stå på antibiotika i flere uker eller måneder, så bør du vente til antibiotikakuren er over. Ellers er faren stor for at du må ha flere Canestenkurer/soppen kommer raskt tilbake. 

Anonymkode: 8fafd...b23

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett jvilken antibiotika du bruker og når du bruker det som en "kort-kur" dvs. Ikke skal stå på antibiotika i flere uker eller måneder, så bør du vente til antibiotikakuren er over. Ellers er faren stor for at du må ha flere Canestenkurer/soppen kommer raskt tilbake. 

Takk for svar.

OK! Jeg er ferdig med kuren på søndag, da har jeg gått på den i en uke.

Skrevet
21 timer siden, amativeReflection skrev:

Noen ganger skulle jeg ønske det fantes utsalgssteder for medisiner der de hadde ansatt noen med spisskompetanse på medisiner slik at man kunne få råd og veiledning samtidig som man kjøpte medisiner.

Farmasøytene på apoteket har spesialkompetanse på medisiner. De hjelper også leger i diskusjoner om bruk av flere medisiner samtidig.

Skrevet
1 minutt siden, petterm skrev:

Farmasøytene på apoteket har spesialkompetanse på medisiner. De hjelper også leger i diskusjoner om bruk av flere medisiner samtidig.

Virkelig? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med når man skal stå på en antiboitkakur i flere måneder og har sopp? Må jeg vente helt til jeg er ferdig? :( Har fått sopp. 

Anonymkode: 169e6...8e1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med når man skal stå på en antiboitkakur i flere måneder og har sopp? Må jeg vente helt til jeg er ferdig? :( Har fått sopp. 

Anonymkode: 169e6...8e1

Da bør du snakke med legen. Noen antibaer gir lettere sopp enn andre typer. Det kan da bli aktuelt å bytte type antibiotika før soppbehandlingen starter, eller behandle med spesielle soppmidler. Det er heller ikke alle typer antibiotikaer som kan/bør blandes med antibiotika. Så en legesak å vurdere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...