Gå til innhold

Bli smittet på 10 min?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høres sikkert helt rart ut. Men mamma er forskjøla, og jeg kom hit for sånn 10 min siden. Nå hoster jeg som en gal og føler meg helt forferdelig? Hva skjer? Er det mulig å bli smittet på 10 min liksom? :O

Anonymkode: 7a2b6...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli smittet tar ikke lang tid men det skal vel ta mer enn ti minutter før tegnene kommer. Sikker på at det ikke er noe i lufta dere reagerer på? At det ikke er forkjølelse men allergisk reaksjon? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så langt jeg vet, er jeg ikke allergisk mot noe.. Hoster ikke sånn som dette med mindre jeg er syk :/

AnonymBruker
Skrevet

Nei det hørtes litt kort ut, har du vært med mamma tidligere i uken også, så kanskje. Men mer sannsynlig er over sitt forslag. Kanskje der er noe i luften. Ellers tror jeg du er blitt smittet av noen andre.

Anonymkode: c2bc6...699

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Er nok blitt smittet av noen andre da. Men vet ikke hvem det kan være da, siden kjenner ingen som er syke nå :P

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg ikke. Er nok blitt smittet av noen andre da. Men vet ikke hvem det kan være da, siden kjenner ingen som er syke nå :P

De trenger ikke nødvendigvis å ha tydelige tegn på å være syk bare for å smitte deg. Et lite host eller nys kan faktisk være nok. Dråpesmitte kan også finnes på dørhåndtak, osv. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres sikkert helt rart ut. Men mamma er forskjøla, og jeg kom hit for sånn 10 min siden. Nå hoster jeg som en gal og føler meg helt forferdelig? Hva skjer? Er det mulig å bli smittet på 10 min liksom? :O

Du kan ha bli smittet av hvemsomhelt ellers før du dro til moren din

Skrevet

Forkjølelsesvirus har en inkubasjonstid på 24-72 timer. Det vil si at det tar minst så lang tid fra du blir smittet/er i kontakt med viruset, og til symptomene bryter ut. 

Støtter mer teorien til de over her, at du enten er allergisk mot noe, eller at det er støv eller mugg/sopp dere reagerer på. 

Eventuelt at du har blitt smittet av noen andre tidligere i uken. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Drikkeflaska skrev:

De trenger ikke nødvendigvis å ha tydelige tegn på å være syk bare for å smitte deg. Et lite host eller nys kan faktisk være nok. Dråpesmitte kan også finnes på dørhåndtak, osv. 

Åja, daså. Da er jeg nok smittet av noen andre da. Takk for svar folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...