Nella Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 Ser i en dansk kokebok på julegodter og lurer på hva dette er.. Melis eller vanlig sukker??
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #2 Skrevet 2. november 2004 Hva skal det brukes til i følge oppskriften? Min første tanke er perlesukker.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Jeg har litt vanskelig for å tro at danskene brygger øl av perlesukker og strør det på sjokolademoussen sin, men hvem vet. Etter et lite google søk fikk jeg opp denne siden, der står det at krystalsukker er en mellomting mellom vanlig sukker og melis, kanskje det som i Norge er ekstra finkornet sukker?
Gjest Genevieve Skrevet 2. november 2004 #5 Skrevet 2. november 2004 Jeg har en pakke med Krystalsukker i skapet og det er perlesukker.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #6 Skrevet 2. november 2004 Det kan jo være forskjell på norsk krystallsukker, og det danskene kaller for krystalsukker. Virker i alle fall slik dersom en ser hvordan de bruker det. For eksempel skriver Haribo at de har krystallsukker på godteferskenene de selger og det er ikke perlesukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå