Gå til innhold

Hvorfor er bryllup så strengt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Alt er så strengt. Det er ikke lov å bruke svart, rød osv.

Hva er dette? Kan man ikke bare gå som man vil. 

Anonymkode: 1fdc4...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Alt er så strengt. Det er ikke lov å bruke svart, rød osv.

Hva er dette? Kan man ikke bare gå som man vil. 

Anonymkode: 1fdc4...40d

Bryllup er en tradisjonsrik fest. Mennesker bruker og har brukt farger symbolsk i all tid. Å unngå hvit og rød er for å unngå og ta glansen fra bruden. Sort brukes i forbindelse med begravelse og kan bli litt for lite festlig. I alle kulturer finnes skrevne og uskrevne normer og regler, det er naturlig for oss som lever i et samfunn. Noen er opprørske og vil at alt skal være lov. personlig synes jeg det gir tyngde til kultur og identitet og ha visse rammer som knytter oss sammen og gir oss fellesskap. Det går fint an å kombinere med toleranse for andre kulturer. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, noen av reglene er i ferd med å brytes opp. Men ja, tradisjoner står sterkt i alle kulturer. Derfor blir det ofte og så ramaskrik når noen bryter disse normene. Personlig er jeg ikke noen stor fan av slike regler. Ihvertfall ikke når det blir for krampaktig.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad det er regler! Herremin, når jeg ser bryllup fra Amerika der gjestene sitter i jeans og t-skjorte... Ja, da ler jeg! Så trist!!!

Anonymkode: e27a8...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad det er regler! Herremin, når jeg ser bryllup fra Amerika der gjestene sitter i jeans og t-skjorte... Ja, da ler jeg! Så trist!!!

Anonymkode: e27a8...347

Hvorfor er det så trist? Kan det ikke bli et like fint bryllup selvom noen dukker opp i jeans? Kan det ikke bli en like bra fest om folkene ikke er dollet opp ? Hvem ødeligger det egentlig for om noen går i jeans? 

Anonymkode: 7c24b...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er opp til brudeparret hvor stivt de vil ha det og ikke gjestene. Selvfølgelig er det lov å si ifra hvis bruden går overstyr og alt du sitter igjen med er ferskenfarga ballkjole med puffermer. Å komme i olabukse og t-skjorte i bryllup hvor kleskoden er kjole og dress er som om brudeparret inviterer til stivt selskap og serverer lapskaus..... Fra boks. Hadde det vært ok for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, June 09, 2016 at 18.55, AnonymBruker skrev:

 

Alt er så strengt. Det er ikke lov å bruke svart, rød osv.

Hva er dette? Kan man ikke bare gå som man vil. 

Anonymkode: 1fdc4...40d

Hvor finner du disse skikk og bruk reglene for bryllup? 

Anonymkode: 7b290...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad det er regler! Herremin, når jeg ser bryllup fra Amerika der gjestene sitter i jeans og t-skjorte... Ja, da ler jeg! Så trist!!!

Anonymkode: e27a8...347

Like mange regler der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er ett formelt selskap, (hvis man ikke for beskjed om noe annet)

Anonymkode: f746c...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...