Gå til innhold

Fjernet en marisk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, i dag nå nettopp kom jeg hjem. Fjernet en marisk (utposning utenfor endetarm). Denne var veldig liten, men synes den var så stygg og fikk ofte kutt/rifter på den.

Gjorde det hos legen, så fikk bedøvelse også skjærte han. Han sydde den også igjen med 5 sting.

Det blør og er dritvondt nå. Har ikke hatt så vondt og klarer ikke å sitte. Vil ringe 113, og forsvinne i narkose. Noen erfaringer? Når forsvinner smertene? Når kan jeg reise ut igjen/på jobb o.l.

Har aldri født barn, i og med jeg er så ung. Alle tips og råd tas i mot!!!... Paracet har jeg ikke råd til før i morgen

Anonymkode: de196...301

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke ordnet deg med smertestillende? Hva sa legen at du skulle ta? Jeg ville dratt på legevakta og sagt at jeg er blakk og må ha smertestillende. Men skjønner ikke helt at du ikke har noen som kan overføre en hundrelapp til deg. 

Bor du i Hamar så kan jeg kjøre til deg med paracet. 

Anonymkode: c287f...c5c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke ordnet deg med smertestillende? Hva sa legen at du skulle ta? Jeg ville dratt på legevakta og sagt at jeg er blakk og må ha smertestillende. Men skjønner ikke helt at du ikke har noen som kan overføre en hundrelapp til deg. 

Bor du i Hamar så kan jeg kjøre til deg med paracet. 

Anonymkode: c287f...c5c

Bor ca 1 times tid unna. Skal høre om noen har noe paracet, men problemet er at jeg ikke orker å kjøre bil osv akkurat nå. 

Gleder meg til å ta bort stingene. Legen ga meg antibiotika, sterk smertestillende og en krem/salve.

AnonymBruker
Skrevet

Men forstår ikke helt, gjorde du dette hos fastlegen?  Jeg ble henvist til gynekologisk avdeling med en sånn, men de ville ikke fjerne den fordi jeg hadde så få plager og den var så liten. Som jeg oppfattet det, så er det et inngrep som skal utføres av spesialister.  Håper det ordner seg for deg. Tid leger alle sår..... 

Anonymkode: d80ef...62f

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men forstår ikke helt, gjorde du dette hos fastlegen?  Jeg ble henvist til gynekologisk avdeling med en sånn, men de ville ikke fjerne den fordi jeg hadde så få plager og den var så liten. Som jeg oppfattet det, så er det et inngrep som skal utføres av spesialister.  Håper det ordner seg for deg. Tid leger alle sår..... 

Bedøvelser, hundrevis i rumpa. Kjempevondt!

Så fjernet han den lille huddelen, og sydde igjen ja.

AnonymBruker
Skrevet

Var det vondt å få bedøvelse, eller var det vondt når han skar? Gynekologen jeg var hos mente at inngrepet ikke kom til å være verdt det siden legningstiden kunne bli lang. Utrolig merkelig at han gjorde det. Er det et stort sykehus? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det vondt å få bedøvelse, eller var det vondt når han skar? Gynekologen jeg var hos mente at inngrepet ikke kom til å være verdt det siden legningstiden kunne bli lang. Utrolig merkelig at han gjorde det. Er det et stort sykehus? 

Bedøvelsen var vondt. Når han skar kjente jeg ingenting. 

Gjorde det privat i sin praksis som fastlege. På kontoret sitt, med utsyr. Nå er bedøvelsen ute, og det har roet seg litt mer. 

Skrevet

Har du ikke naboer du kan spørre om å få låne noen Paracet til i morgen? Evt en femtilapp eller hva det koster med en pakke paracet på dagligvaren? Ønsker deg god bedring. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Har du ikke naboer du kan spørre om å få låne noen Paracet til i morgen? Evt en femtilapp eller hva det koster med en pakke paracet på dagligvaren? Ønsker deg god bedring. 

Fått ordna det nå.

Tusen takk. Noen med erfaringer?..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde samme inngrep da jeg var 19 år. HELVETTE det gjorde vondt. Lokalbedøvelsen i seg selv kjentes ut som den skulle spise seg opp i overkroppen der og da. og endetarmen ble ikke finere siden jeg ikke greide å gå på do før flere dager etter inngrepet, og det ble bare verre og verre.. og verre :( jeg måtte ikke sy da.. 5 sting var grøsselig mye?+

Anonymkode: e43df...fc6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde samme inngrep da jeg var 19 år. HELVETTE det gjorde vondt. Lokalbedøvelsen i seg selv kjentes ut som den skulle spise seg opp i overkroppen der og da. og endetarmen ble ikke finere siden jeg ikke greide å gå på do før flere dager etter inngrepet, og det ble bare verre og verre.. og verre :( jeg måtte ikke sy da.. 5 sting var grøsselig mye?+

Anonymkode: e43df...fc6

Ja men han ville ha den kosmetisk rett, slik at den ser pen ut. Så han sydde det "pent" med 5 sting, men håper jeg ikke har en kul/liten utposnig når jeg er ferdig. Jeg er 20 år, og har slitet med glutenallergi så har vært forstoppet. Derfor jeg fikk den, og ja er litt rifter på den en gang i blant, men synes den var stygg.. Selv om den ikke syntes så veldig godt. Den var bare en plage for meg, fordi jeg var klar over den selv:/

Vil ikke ha infeksjon, så skal være veldig nøye med hygiene. :-o

AnonymBruker
Skrevet

Når kan jeg gå på do?

Skrevet

Så fort du klarer..? Nå har ikke jeg peiling, fant ut hva en marisk var først i går når jeg av rein nysgjerrighet trykka meg innpå tråden. Men jeg vet om noen som har født og som har fått revne helt ned som har fått beskjed at må du så må du. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kan jeg gå på do?

Kanskje et forsøk å smøre m vaselin/babysalve el.l. for at det ikke skal feste avføring i såret? Bare en ide, vet ikke om det er riktig.

Anonymkode: c51b2...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før det gror?:(

ser mye verre ut enn da slik jeg så ut før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...