Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man aldri spiser på kjøkkenet. Er det da egentlig nødvendig med spisebord ?

Eller er det lurt å ha det uansett ?

Anonymkode: dee1c...d69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være nødvendig, mener du? Hva skulle du trenge det til? Du har vel kjøkkenbenk? Mine foreldre har det ikke, de har bare spisebord i stuen rett utenfor kjøkkenet. 

Jeg har bord på kjøkkenet, men jeg liker også å sitte der og spise framfor å dra all maten ut i stuen. Jeg bruker bare bordet til å spise ved, eller til matlaging når den lille plassen jeg har på benken ikke strekker til. Hadde jeg hatt mer benkeplass hadde jeg foretrukket å bruke den, siden kjøkkenbordet er lavt når man skal jobbe, så man enten må sitte (og da ofte kommer for lavt ned til å få kraft i kutting og elting), eller må krøke seg ned (som er slitsomt for ryggen). 

Anonymkode: 644bf...01a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kjøkkenbord på kjøkkenet, men jeg har spisebord i stua. Der spiser vi om jeg har invitert venner/familie og jeg serverer noe varmt. Ellers elsker jeg spisebordet da det gir god plass til å lese avisa/tegne/male og når jeg finner frem symaskinen. 

Men har du aldri bruk for spisebord, så trenger du ikke ha :) Hos meg er det et must :) 

Anonymkode: 3dad2...359

Skrevet (endret)

Om du ikke spiser der er det jo ikke nødvendig, da kan du sikkert utnytte den plassen på andre måter. Jeg synes det er veldig praktisk med bord på kjøkkenet når man har barn, slipper å drasse med maten ut på stua og rot og søl begrenses til kjøkkenet :P Men hadde aldri falt meg inn å sitte på kjøkkenet å spise alene egentlig.

Gjør akkurat som du vil! :) 

Edit: regner med du da har spisebord på stua, eller?

Endret av hironakamura
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hironakamura skrev:

Edit: regner med du da har spisebord på stua, eller?

Nei jeg har bare et vanlig stuebord.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo selv hva du har bruk for? Jeg ville aldri bodd et sted uten spisebord, men det er fordi jeg hater å sitte foroverbøyd å spise ( som man må om man bare har stuebord), og jeg liker å legge puslespill og denslags uten å sitte krokbøyd over et lavt bord. 

Savner du et spisebord i dag? Om nei, hvorfor føler du du "må" ha det? Om du har gjester er det veldig greit å tilby dem skikkelig sted å spise, siden ikke alle synes det er behagelig å spise ved sofabordet. 

Anonymkode: 644bf...01a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da ville jeg absolutt hatt et spisebord i tillegg om det er mulig. Bodde i 2 år uten mulighet for spisebord, og ble rimelig lei av å spise alle måltider krokrygget foran TV'en.   Gadd nesten ikke lage noe ekstra god mat noen gang, for det var så nedtur å sitte og spise i sofaen. 

Spiser du kun grandiosa, nudler og brødmat derimot, så er det unødvendig med spisebord :) 

Gjest GulSol
Skrevet

Spisebord er utrolig lurt. Holdningen din blir ødelagt av å sitte i sofa hele tiden + sofaen blir lettere skitten om du spiser alle måltid i den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...