Gå til innhold

Hvor ofte har dere avføring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Det er ikke lenge siden det var en tråd om akkurat det samme. Kanskje du kan søke den opp, så ser du hva folk har svart? :) Såvidt jeg husker er det normalt å bare ha avføring hver 2-3. dag.

Men om det er et problem for deg,så gjør som ab før meg sier: Drikk mer vann. Særlig når du spiser fiberrikt er det viktig, så ikke det "hoper seg opp" i systemet. Drikker du te eller kaffe? Det kan få litt fart på magen. Spiser du og beveger du deg regelmessig?

Anonymkode: f8574...197

Videoannonse
Annonse
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Så lenge det ikke plager deg eller du har smerter så tror jeg ikke du skal bekymre deg så altfor mye om hvor ofte du gjør nummer to. Bra at du spiser mye fiber, men for mye kan faktisk gi deg forstoppelse.

Fysisk aktivitet kan også hjelpe deg å få i gang tarmsystemet :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikk mer vann. 

Anonymkode: 1cf85...668

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Det er ikke lenge siden det var en tråd om akkurat det samme. Kanskje du kan søke den opp, så ser du hva folk har svart? :) Såvidt jeg husker er det normalt å bare ha avføring hver 2-3. dag.

Men om det er et problem for deg,så gjør som ab før meg sier: Drikk mer vann. Særlig når du spiser fiberrikt er det viktig, så ikke det "hoper seg opp" i systemet. Drikker du te eller kaffe? Det kan få litt fart på magen. Spiser du og beveger du deg regelmessig?

Jeg drikker allerede mye vann, så synes det er rart om jeg drikker for lite til at det skal gå utover avføringen. Drikker ikke te eller kaffe. Liker ikke kaffe, og te drikker jeg en sjelden gang jeg får lyst på. 

Jeg spiser etter sultfølelsen, og det blir minst hver tredje-fjerde time. Er en del stillesittende pga. studier med mye lesing, men prøver å reise meg opp en gang nå og da og gå en liten runde, og trener i snitt fire ganger i uken. 

Prøvde å finne tidligere tråder om dette, men kunne ikke finne. Har du eventuelt en link? :)

Anonymkode: 835db...4ab

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Honeyblossom skrev:

Så lenge det ikke plager deg eller du har smerter så tror jeg ikke du skal bekymre deg så altfor mye om hvor ofte du gjør nummer to. Bra at du spiser mye fiber, men for mye kan faktisk gi deg forstoppelse.

Fysisk aktivitet kan også hjelpe deg å få i gang tarmsystemet :)

Spiser nok ikke for mye fiber, men ville bare presisere at jeg får i meg fiber gjennom å spise grønnsaker, frukt og kornprodukter hver dag, siden for lite fiber kan føre til forstoppelse, som jeg har hørt? 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker allerede mye vann, så synes det er rart om jeg drikker for lite til at det skal gå utover avføringen. Drikker ikke te eller kaffe. Liker ikke kaffe, og te drikker jeg en sjelden gang jeg får lyst på. 

Jeg spiser etter sultfølelsen, og det blir minst hver tredje-fjerde time. Er en del stillesittende pga. studier med mye lesing, men prøver å reise meg opp en gang nå og da og gå en liten runde, og trener i snitt fire ganger i uken. 

Prøvde å finne tidligere tråder om dette, men kunne ikke finne. Har du eventuelt en link? :)

Det jeg gjør når magen slår krøll på seg er å starte dagen (etter jeg har pusset tenna) med 1/2 presset sitron og litt kokt og litt kaldt vann blandet sammen, så det blir litt varmere enn lunkent. Tilsetter av og til litt honning for smakens skyld. Kanskje starte opp med å drikke te etter f.eks middag? Det finnes mange typer som skal være gode for magen, og noen som setter mer fart på sakene (noen litt for mye! :) ). 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg gjør når magen slår krøll på seg er å starte dagen (etter jeg har pusset tenna) med 1/2 presset sitron og litt kokt og litt kaldt vann blandet sammen, så det blir litt varmere enn lunkent. Tilsetter av og til litt honning for smakens skyld. Kanskje starte opp med å drikke te etter f.eks middag? Det finnes mange typer som skal være gode for magen, og noen som setter mer fart på sakene (noen litt for mye! :) ). 

Vet du hvilke typer te som skal være gode for magen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jer går alle husets beboere på do ved behov uten at vi noterer og registrerer. 

Det viktigste er å ikke bli forstoppet og få magevondt. 

Anonymkode: 52539...762

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvilke typer te som skal være gode for magen? :)

Kamillete og rooibush-te. Har sett de har sånn "magete" på helsekost, men om det faktisk funker, det er en annen sak :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen går hver dag, noen annenhver dag. Det er normalt uansett. Så lemge du ikke føler deg forstoppet eller oppblåst og ikke har ubehag, så er det ikke noe å tenke på. Det er også begrenset hvor mye det hjelper å drikke vann. Kroppen er såpass fininnstilt at den forteller oss når vi trenger å drikke, vi blir tørste. Om man spiser mye fiber, så må man imidlertid drikke mye, ellers kan fiberet faktisk gi forstoppelse. Men hvorfor sette inn tiltak, dersom du er frisk og ikke har vondt?

Anonymkode: b4670...31c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis mye fiber men drikk mye vann også!!!! Spiser du mye fiber og ikke får i deg tilstrekkelig med væske blir det sement i tarmen og umulig å få ut! Dette lærte vi nettopp om på skolen (går helsefag), hehe. Fikk meg en aha opplevelse etter jeg begynte å drikke mye vann samtidig som jeg får i meg nok fiber, slitt med magen i alle de år. 

Anonymkode: 399c9...542

Skrevet

To like tråder er slått sammen, og ryddet for spekulasjoner.

Alice i Eventyrland, mos

Skrevet
Den 9. juni 2016 at 19.51, Mysticgirl skrev:

1-2 ganger uken. Ja jeg vet jeg bæsjer sjeldent :fnise:

Samme her :)

AnonymBruker
Skrevet

Hver morgen

Anonymkode: 7095a...ad0

Skrevet

2-3 ganger i uka kanskje? haha

Skrevet

1-2 ganger om dagen.
jeg trener og spiser regelmessig.

det er ikke sunt å gå 3+ dager mellom hver gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger daglig, hver morgen og kveld

Anonymkode: a4ef6...9a0

Skrevet
16 timer siden, herremann skrev:

1-2 ganger om dagen.
jeg trener og spiser regelmessig.

det er ikke sunt å gå 3+ dager mellom hver gang.

Det er jo tull om det ikke er andre ting som er bekymringsverdig også. Er man ellers frisk og rask så er det ikke usunt å bæsje f.eks hver tredje dag

Hva mener du man skal gjøre da? Tvinge frem en bæsj som ikke er der? :ler: 

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger om dagen. 

Anonymkode: 2dd8f...8fc

Skrevet

Kan du ikke si "drite" eller "bæsje"? :fnise: Herlig!

AnonymBruker
Skrevet

Hver morgen etter en god dose kaffe. 

Anonymkode: 46e85...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...