Gå til innhold

Barn, rot, stress, slit, mas...

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Europa skrev:

Jeg tåler absolutt rot og rusk, sikkert mer enn gjennomsnittet. Det er ikke bare noe jeg skriver, for jeg er ikke superryddig selv heller. Men et sted går grensa, og når man gang på gang kommer hjem til et rotehus, så blir man lei seg, sint og sliten. Jeg har tenkt at hun må begynne på SFO, fordi hun roter så mye når hun er alene hjemme. Det er en mulighet fra høsten, men det løser jo ikke problemet med at hun roter. Må kanskje øve inn en ting om gangen, ja. 

Vi har hatt vaskehjelp til nå, men hun har så mye å gjøre, så vet ikke når hun kommer tilbake igjen. Det er virkelig verdt pengene, så vi må kanskje finne en annen. 

Robotstøvsuger kan være til god hjelp, har dere erfaringer? Har robotplenklipper som fungerer supert. Hurra for teknologien.

Hvilken ansvarfordeling har dere? Fungerer det? Hvem renser sluker, tømmer søppel, fjerner tomme shampooflasker fra dusjen, rydder leker?? 

Her i huset er det jeg som gjør en god del og delegerer resten, og far og barn som ikke gjør så mye om de ikke blir bedt om det. Jeg er et rotehue om jeg ikke tar meg sammen, og mannen er verre, jeg ser iallfall rotet jeg lager ;) Så jeg har ingen mål om at vi skal ha 50-50 fordeling, men jeg gidder ikke gjøre alt alene heller. Jeg er heller ikke streng på at leker skal ryddes bort før barna finner noe nytt å leke med, mulig det hadde vært smart, men jeg gidder ikke å håndheve det ;)

Men om de har vært ute i hagen skal de rydde opp før de får komme inn, ytterklær skal henges opp og før middag pleier de å måtte grovrydde før de får sette seg ved bordet. Men jeg prøver å unngå mas, vil de leke/se på tv istedenfor så får de gjøre det, men da blir det ikke noe middag. Stort sett går det bra, om det har blitt fullstendig lekekaos  hjelper far til med rydding slik at vi blir ferdige innen rimelig tid. Og om alle er utsultet og har lavt blodsukker droppes rydding den dagen, ingen av oss vinner på om vi bruker resten av dagen på å krangle om hvem som har skylden for rotet ;)

Også har vi robotstøvsuger, det er genialt :) Den går hver dag, tar det meste av støvet så jeg slipper manuell støvsuging, og bonusen er at man får ekstra motivasjon til å rydde gulvet hver kveld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...