Gå til innhold

Hvorfor er det ok å mobbe vegetarianere/veganere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer og jeg prøver å være snill og grei med alle. Jeg prøver ikke å folk til å bli som meg, og jeg respekterer alle. En gang sovnet jeg på en fest og våknet opp med en rå kotelett i ansiktet mitt. Jeg har ikke angst for kjøtt eller noe, men synes det er fryktelig irriterende at folk ler og tuller med det hele tiden. Får også flere spørsmål fra venner om hvorfor jeg "gidder" å være vegetarianer og jeg er så lei av å svare! Har en venninne som HELE TIDEN tilbyr meg kjøtt selv om hun vet at jeg ikke vil ha. Det verste er jo når folk ler med henne. Hvorfor er det greit å mobbe oss?

Anonymkode: eee01...fd8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ok å mobbe noen i det hele tatt?

Jeg er enig med deg, jeg synes mobbing og hetsen av vegetarianere er unødvendig og går for langt. Du får stå opp for deg selv og si at dette gidder du ikke, det er ikke morsomt. Du har tatt et livsvalg og presser ikke det valget over på noen, og da SKAL de heller ikke slenge kotelettene sine i ansiktet ditt.

Det er faktisk ulovlig å diskriminere/hetse noen pga livssyn, så den koteletten i ansiktet er sikkert kjempemorsom når man faktisk kan anmeldes.

Anonymkode: 000a7...765

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke dette er mobbing, men det med koteletten var veldig dårlig gjort.

Anonymkode: 9de22...1eb

• Liker 2
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Det der syns jeg var skikkelig barnslig gjort, ingen oppegående mennesker driver på slik.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ok å mobbe noen i det hele tatt?

Jeg er enig med deg, jeg synes mobbing og hetsen av vegetarianere er unødvendig og går for langt. Du får stå opp for deg selv og si at dette gidder du ikke, det er ikke morsomt. Du har tatt et livsvalg og presser ikke det valget over på noen, og da SKAL de heller ikke slenge kotelettene sine i ansiktet ditt.

Det er faktisk ulovlig å diskriminere/hetse noen pga livssyn, så den koteletten i ansiktet er sikkert kjempemorsom når man faktisk kan anmeldes.

Jeg har ikke sett mye mobbing og hetsing av veggiser. Men det er klart at å oppføre seg slik mot TS er helt uakseptabelt og respektløst. Men anmelde noen for en kotelett i ansiktet?? Nei, vettu hva! 

Anonymkode: 21cb5...ad6

Skrevet

dere har alltid blitt mobbet, så du får jobbe for en egen grønnsak dag, ala homodagen. 

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Har du sagt at du ikke finner deg i slik oppførsel, da? 

Jeg tror forresten en av årsakene kan være at det finnes mange veganere og vegetarianere der ute som oppfører seg som drittsekker. De er "overalt" og maser om hvor jævlige og onde folk som spiser kjøtt er, så man ser seg lei på dem. Har tatt meg i det selv jeg, at når jeg leser om eller hører om en veggis så himler jeg litt med øynene. Men mobbe? Gi uttrykk for det til en person som ikke har gjort deg noe? Ikke pent!

Rå kotelett er ikke kult uansett. For det første er det sløsing med kjøtt, et dyreliv, for det andre er det fullt av bakterier og man kan bli syk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja for vegetarianere driver jo aldri med mobbing av kjøttetere. 

Anonymkode: 10d47...2d7

• Liker 12
Skrevet

Mobbing er aldri ok, uansett om man er veganer eller kjøttspiser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hva som gjør vegetarianere og veganere til "fritt vilt".

Jeg jobber ikke lenger og kan heldigvis spise maten min i fred hjemme nå, men både da jeg gikk på skole og på jobb, sluttet jeg rett og slett å ta pauser og å spise, og jeg sluttet etterhvert å møte opp på klasse- og jobbarrangementer også. Det er jo pokker ikke mulig å få ha maten sin i fred, jo! 

Anonymkode: 9fce3...fe3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for vegetarianere driver jo aldri med mobbing av kjøttetere. 

Anonymkode: 10d47...2d7

Finnes det ikke sorte får ikke alle grupper? Gjør det det ok å utskjelle og se ned på veggiser fordi NOEN er fæle på å presse sitt syn på andre? 

Jeg har aldri vært borte i en veggis som presser sitt syn på andre, og jeg kjenner mange av dem. Snarere tvert imot kjenner jeg MANGE kjøttetere som ikke aksepterer veggis på akkurat samme grunnlag som deg; fordi de visstnok forsøker å misjonere andre.

Synes kjøttetere er noen ordentlige surpomper.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på hva som gjør vegetarianere og veganere til "fritt vilt".

Jeg jobber ikke lenger og kan heldigvis spise maten min i fred hjemme nå, men både da jeg gikk på skole og på jobb, sluttet jeg rett og slett å ta pauser og å spise, og jeg sluttet etterhvert å møte opp på klasse- og jobbarrangementer også. Det er jo pokker ikke mulig å få ha maten sin i fred, jo! 

Du, slik er det for alle som spiser litt utenfor normalen. Det er ikke bare noe veggiser opplever at folk bryr seg om hva du spiser. 

Selv kommenterer jeg aldri maten til veggiser, men da forventer jeg at de heller ikke holder foredrag til meg om kjøtt hver gang jeg skal spise. Og det foredraget har jeg fått mange ganger. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du, slik er det for alle som spiser litt utenfor normalen. Det er ikke bare noe veggiser opplever at folk bryr seg om hva du spiser. 

Selv kommenterer jeg aldri maten til veggiser, men da forventer jeg at de heller ikke holder foredrag til meg om kjøtt hver gang jeg skal spise. Og det foredraget har jeg fått mange ganger. 

Hadde folk holdt seg til å kommentere, så. 

Forøvrig har jeg aldri i mitt liv kommentert maten til kjøttetere ubedt, men en del av dem er usedvanlig hårsåre. 

Gjest Juami
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det ikke sorte får ikke alle grupper? Gjør det det ok å utskjelle og se ned på veggiser fordi NOEN er fæle på å presse sitt syn på andre? 

Jeg har aldri vært borte i en veggis som presser sitt syn på andre, og jeg kjenner mange av dem. Snarere tvert imot kjenner jeg MANGE kjøttetere som ikke aksepterer veggis på akkurat samme grunnlag som deg; fordi de visstnok forsøker å misjonere andre.

Men er det greit å utskjelle og se ned på noen kjøttetere fordi NOEN er fæle på å presse sitt syn på andre? Det går begge veier, vet du. Du er jo svært så generaliserende selv, spesielt når du skriver at du synes kjøttetere er noen ordentlige surpomper. Hva skjedde med selvinnsikten??

Det at du ikke lagt merke til at en veggis som presser sitt syn på andre kan settes i sammenheng med den manglende selvinnsikten din, for jeg vet om veggiser som ser ned på de som spiser kjøtt og prøver å presse sitt syn på andre. Slik er det med noen mennesker innad alle "grupper". 

AnonymBruker
Skrevet

Det har vel å gjøre med at de fleste vegetarianere og ALLE veganere er svært selvhøytidelige. Folk som er høye på seg selv blir fort mobbet. Ikke minst tolker de alt som mobbing også, da de ikke eier selvironi.

Anonymkode: d4cb6...ab8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Juami skrev:

Men er det greit å utskjelle og se ned på noen kjøttetere fordi NOEN er fæle på å presse sitt syn på andre? Det går begge veier, vet du. Du er jo svært så generaliserende selv, spesielt når du skriver at du synes kjøttetere er noen ordentlige surpomper. Hva skjedde med selvinnsikten??

Det at du ikke lagt merke til at en veggis som presser sitt syn på andre kan settes i sammenheng med den manglende selvinnsikten din, for jeg vet om veggiser som ser ned på de som spiser kjøtt og prøver å presse sitt syn på andre. Slik er det med noen mennesker innad alle "grupper". 

Liker at du antar at jeg er veggis.. det sier mer om deg enn meg. Du synes jeg er blærete, og derfor passer jeg bedre inn i "vegetarrollen".

Jeg kan fortelle deg med det samme at jeg spiser kjøtt, og det kommer jeg til å fortsette å gjøre.

Har aldri fått noen preken fra en eneste veggis, tvert imot har jeg hørt MANGE kjøttetere fortelle hvordan veggiser er "såååå pågående".

• Liker 2
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Har ikke opplevd at veganere og vegeterianere har blitt mobbet, men det betyr selvsagt ikke at det ikke skjer. Unødvendig og slemt å legge en rå kotelett i ansiktet ditt. Jeg som spiser kjøtt til og med hadde synest det var ekkelt om noen gjorde det mot meg.. Kan være en del patogene bakterier i rått kjøtt, så er ikke akkurat noe en bør ha så mye i ansiktet når det ikke er varmebehandlet. 

Kjenner flere som er veganer eller vegeterianer. Det er ikke noe problem for meg ihvertfall. Folk skal få velge selv hva de vil spise eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel å gjøre med at de fleste vegetarianere og ALLE veganere er svært selvhøytidelige. Folk som er høye på seg selv blir fort mobbet. Ikke minst tolker de alt som mobbing også, da de ikke eier selvironi.

Anonymkode: d4cb6...ab8

De spøkene kjøttspisere gjør om veggiser er fryktelig dårlige og oppbrukt da. Blir litt som å bli tvunget til å le av "hvorfor gikk tomatene over veien" vitser. Sikkert gøy første gang man hørte dem, men nå er de veldig gamle og kjedelige. Og dersom man ikke elr av ketchup så er man lissom selvhøytidelig. For kjøttspisere har selvsagt ikke dårlig humor/ vitser

Anonymkode: ffc47...cf0

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes (mange) veganere er pretensiøse ekstremister.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Og jeg synes (mange) veganere er pretensiøse ekstremister.

Word! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...