Gå til innhold

Hormonspiral - bivirkinger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å sette inn hormonspiral, men jeg reagerer voldsomt på hormonene i p-piller. Noen som har satt inn spiral med samme problemet, og har god erfaring med det?

Anonymkode: 03597...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil jeg også følge med på. Jeg har samme problemet som deg. Gynekologen anbefalte meg hormonspiral, fordi den har mye mindre hormoner enn p-piller og minipiller. Den virker kun lokalt, sa han. Jeg er likevel skeptisk.. 

Gjest Vause
Skrevet

Ble ikke hormonell av hormonspiralen, men det ble jeg av vanlige p-piller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde konstante blødninger, ganske kraftige "menssmerter" nesten hver dag, var kvalm, oppblåst, slapp og hadde smerter i bekken, korsrygg og ben de første månedene men nå er jeg fornøyd :)

Anonymkode: 5f102...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye mindre hormoner i hormonspiral enn i p-piller, men hvorfor ikke prøve kobberspiral når du reagerer sånn?

Anonymkode: d8802...767

Skrevet
3 timer siden, Badass skrev:

Ble ikke hormonell av hormonspiralen, men det ble jeg av vanlige p-piller.

Har du testet minipiller/Cerazette også? 

Gjest Vause
Skrevet
52 minutter siden, SaltLakris skrev:

Ja, et helvetes mareritt med all spottingen, så de fungerte dessverre dårlig for meg. :( Ble derimot ikke hormonell på disse heller, ikke så jeg kan huske iallefall. Mange år siden jeg gikk på dem. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, SaltLakris skrev:

Jeg har over mange år forsøkt 11 eller 12 ulike merker, inkludert minipille blir et hormonelt monster av alt. Det aller værste er allikevel alt det innestengte sinnet og frustrasjonen som kommer, får det ikke ut på noe vis. P-plaster er også forsøkt uten hell.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye mindre hormoner i hormonspiral enn i p-piller, men hvorfor ikke prøve kobberspiral når du reagerer sånn?

Anonymkode: d8802...767

Har kraftige langvarige menstruasjonsblødninger til vanlig og ønsker ikke hormonspiral da dette kan gi økt blødning.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, SaltLakris skrev:

Dette vil jeg også følge med på. Jeg har samme problemet som deg. Gynekologen anbefalte meg hormonspiral, fordi den har mye mindre hormoner enn p-piller og minipiller. Den virker kun lokalt, sa han. Jeg er likevel skeptisk.. 

Jeg er og skeptisk, derfor håper jeg på noen possitive erfaringer. Noen av merkene jeg har forsøkt gjør meg til et menneske jeg selv blir redd for 😕

Litt lei av kondom nå som vi har fått de barna vi ønsker og er godt gifte, det er blitt så ille at vi begge har det bedre med kun oralsex 😣

AnonymBruker
Skrevet

Gå for kobberspiral om du reagerer på hormoner i andre preparater. Kan ikke fatte hvorfor legene aldri anbefaler den. Brukte den i 17 år, veldig fornøyd. Hormonspiral reagerte jeg på, på lik linje med p-sprøyte, piller og p-ring. 

Anonymkode: 4de22...600

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå for kobberspiral om du reagerer på hormoner i andre preparater. Kan ikke fatte hvorfor legene aldri anbefaler den. Brukte den i 17 år, veldig fornøyd. Hormonspiral reagerte jeg på, på lik linje med p-sprøyte, piller og p-ring. 

Anonymkode: 4de22...600

Som jeg skrev lengre opp har jeg kraftige langvarige blødninger til vanlig og ønsker ikke kobberspiral da dette ofte forverrer blødningene.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...