AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #21 Skrevet 15. juni 2016 Han har vel noen nære kamerater? Jeg reagerer ikke på at han har en platonisk venninne. Men jeg mener nå uansett at det er mest naturlig å velge en kamerat til den rollen. Jeg har mannlige venner, men jeg hadde ikke valgt dem til forlover eller til "brudepiker". Dersom partner hadde et fnugg av misnøye til det hele, hadde jeg i hvert fall ikke gjort det. Deres mening er jo det viktigste - med mindre man ikke ser denne ekteskapsgreia som noen "big deal" og mener det viktigste er å "stå på sitt" (i hvilket tilfelle jeg tror ekteskap ikke er det rette). Anonymkode: d7c82...76e 3
rh1 Skrevet 15. juni 2016 #22 Skrevet 15. juni 2016 27 minutter siden, Erazor skrev: Så om mannen virkelig ønsker å ha sin gode venninne som forlover, så er det bedre at han står med en «vond klump i magen» enn at TS gjør det? Du skriver at det er viktig at både TS og mannen får en fantastisk dag. Likevel mener du at mannen må gi opp sitt ønske om å ha venninnen som forlover. Indirekte sier du da at hennes følelser er viktigere enn hans. Jeg synes det er betenkelig at TS virker å være så sjalu at hun ønsker å hindre mannen i å velge den forloveren han ønsker å ha, uten noen særskilt grunn. Mitt råd til TS er å forsøke å finne ut hva det er som gjør at hun føler seg truet. Da blir det lettere å prøve å finne en løsning enn når hun bare «ikke liker det» uten nærmere forklaring. Ekteskapet skal jo handle om nettopp det å sette hverandre først. klarer han ikke det på denne dagen, så er det egentlig veldig kjipt. Og hvis du nå tenker "hva med hans behov om å ha henne som forlover?" Så sier jeg bare at ekteskap går over vennskap. Det kan være skikkelig kjipt, men når man skal gå inn i en sånn "pakt", så skal det jammen meg være viktigere å ha alt på det rene med bruden enn å symbolisere hvem som er bestevennen sin. 2
Erazor Skrevet 15. juni 2016 #23 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, rh1 skrev: Ekteskapet skal jo handle om nettopp det å sette hverandre først. klarer han ikke det på denne dagen, så er det egentlig veldig kjipt. Og hvis du nå tenker "hva med hans behov om å ha henne som forlover?" Så sier jeg bare at ekteskap går over vennskap. Det kan være skikkelig kjipt, men når man skal gå inn i en sånn "pakt", så skal det jammen meg være viktigere å ha alt på det rene med bruden enn å symbolisere hvem som er bestevennen sin. Ut fra det du sier, er du fremdeles der hvor han skal sette henne først, mens hun bare skal få det som hun vil. Det handler fremdeles om hans ønske kontra hennes ønske. 4
rh1 Skrevet 15. juni 2016 #24 Skrevet 15. juni 2016 (endret) 23 minutter siden, Erazor skrev: Ut fra det du sier, er du fremdeles der hvor han skal sette henne først, mens hun bare skal få det som hun vil. Det handler fremdeles om hans ønske kontra hennes ønske. Det handler ikke om hvem som ønsker hva, men om HVA som ønskes fra hver side. Hva er resultatet av at han får det som han vil (sjalusi, vonde følelser, usikkerhet) kontra at hun får det som hun vil (en annen arrangerer utdrikningslag og får stå oppe ved presten eller signere et papir, brudgommen får fortsatt tilbrakt tid med sin venninne, selv om han ikke viser til hele forsamlingen at han har valgt henne). Nå har jeg sagt mitt. Er du uenig får du være uenig, men hvis du ikke ser at det er forskjell på utfallene, så er det litt rart. Endret 15. juni 2016 av rh1 skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #25 Skrevet 15. juni 2016 Det er ikke at hun skal være forlover som er hovedproblemet vel? Det må være noe som stikker dypere, og det bør man komme til bunns i før man gifter seg kanskje Anonymkode: 5e2e1...844 4
Erazor Skrevet 15. juni 2016 #26 Skrevet 15. juni 2016 1 minutt siden, rh1 skrev: Det handler ikke om hvem som ønsker hva, men om HVA som ønsker fra hver side. Hva er resultatet av at han får det som han vil (sjalusi, vonde følelser, usikkerhet) kontra at hun får det som hun vil (en annen arrangerer utdrikningslag og får stå oppe ved presten eller signere et papir, brudgommen får fortsatt tilbrakt tid med sin venninne, selv om han ikke viser til hele forsamlingen at han har valgt henne). Nå har jeg sagt mitt. Er du uenig får du være uenig, men hvis du ikke ser at det er forskjell på utfallene, så er det litt rart. Ja, jeg er uenig, og det er irrelevant for meg om du synes det er rart eller ikke. Jeg synes ikke det er riktig at hennes følelser automatisk skal tillegges mer vekt enn hans. Hvis han blir lei seg fordi han ønsker å ha sin beste venninne som forlover, så er disse følelsene like legitime som hennes - spesielt når hun ikke kan gi noen grunn til at hun føler det slik. Her kan det være større problemer enn akkurat dette. Derfor synes jeg fremdeles at den beste løsningen er at hun aller først jobber med å finne ut hvorfor hun har problemer med hans valg av forlover, slik at man kan ta fatt i dette på en konstruktiv måte. 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #27 Skrevet 15. juni 2016 Et øyeblikk siden, rh1 skrev: Ekteskapet skal jo handle om nettopp det å sette hverandre først. klarer han ikke det på denne dagen, så er det egentlig veldig kjipt. Og hvis du nå tenker "hva med hans behov om å ha henne som forlover?" Så sier jeg bare at ekteskap går over vennskap. Det kan være skikkelig kjipt, men når man skal gå inn i en sånn "pakt", så skal det jammen meg være viktigere å ha alt på det rene med bruden enn å symbolisere hvem som er bestevennen sin. Kloke ord! Anonymkode: d4bb3...29c 2
Jolene Skrevet 15. juni 2016 #28 Skrevet 15. juni 2016 Den 8.6.2016 at 13.24, Cathrine88 skrev: For meg høres dette ut som oppførselen til en beskyttende 'lillesøster' som ville være sikker på at du var bra nok for 'broren' hennes. Og at hun fant ut at du var det. Veldig enig, så jeg ser ikke problemet.
Gjest UhuruPeak Skrevet 16. juni 2016 #29 Skrevet 16. juni 2016 Jeg synes mannen bør stå fritt til å velge forlover selv. Dette er ikke bare TS sin dag men hans også! Hvorfor skal hennes usikkerhet og følelser telle mest? Jeg tenker at kanskje ikke TS bør være sammen med denne mannen om hun ikke tåler at han velger sin bestevenn(inne) til forlover. Mannen fortjener ei jente som er sikker på seg selv. Jeg hadde blitt skuffet og lei meg hvis min partner gå uttrykk for at h*n ikke ønsket at min bestevenn skulle være min forlover. Det er opp til meg. Til dere som mener han bare skal velge annen, tenker dere at hvem som helst kan være forlover? At dette ikke har noen form for symbolsk verdi i et vennskap? At det ikke spiller noen rolle hvem det er?!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #30 Skrevet 17. juni 2016 Hvordan er han rundt henne da? Når dere er sammen alle tre og når de er alene? Jeg ville ikke giftet meg om jeg hadde vært deg, ikke i en slik rotete situasjon. Du og mannen din burde prate mer om hvordan han kan gjøre dette lettere for deg. Bare han, for hun har ikke den tilknytning til deg. Anonymkode: 5a2b2...ca5
Rosalie Skrevet 17. juni 2016 #31 Skrevet 17. juni 2016 Den 8. juni 2016 at 13.19, AnonymBruker skrev: Jeg spurte henne aldri: Er du sjalu på meg? Dette var heller en følelse jeg fikk da hun spurte både meg om ting som; er du sikker på dette, han har blitt såret før, tror du at du er den rette, vet du hva han liker osv. Jeg fikk følelsen av at det var viktig for henne å poengtere at HUN kjente han mye bedre enn meg, og at hun hadde et slags eierforhold til han. Hun begynte også plutselig å legge bilder fra turene deres på FB og tagge han i alle, det gjorde hun ikke før vi ble sammen. Men som sagt, dette har roet seg fullstendig ned nå, og det er ikke noe problem. Anonymkode: 33344...1f0 Men herregud, da, hu passet bare på at hennes beste venn ikke skulle bli brent (igjen), akkurat slik bestevenner skal gjøre. Men siden hun ikke har utovertisd gjør det henne plutselig til sjalu. Kåmm ån! Dersom gubben og jeg skulle giftet oss, hadde jeg valgt en mann til forlover. Hadde min tilkommende ektemann reagert og suret over det hadde det neppe blitt noe bryllup, da jeg ikke hadde villet inngå troskaosløfter med en mann som tydeligvis ikke stolte på meg og som tydeligvis heller ikke ønsket at jeg skulle kunne være bestevenn med kompisen min. 3
Anonym90059005 Skrevet 17. juni 2016 #32 Skrevet 17. juni 2016 Hvem i huleste er interessert i å ha en av motsatt kjønn som forlover? Snakk om å drepe et utdrikningslag... 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #33 Skrevet 17. juni 2016 Tror dere virkelig de puler når mannen vil ha henne som forlover? Da må han være litt av en drittsekk, og jeg ville trodd TS hadde merket drittsekktendenser om det var tilfelle Den 15.6.2016 at 20.42, rh1 skrev: Ekteskapet skal jo handle om nettopp det å sette hverandre først. klarer han ikke det på denne dagen, så er det egentlig veldig kjipt. Uenig. Jeg syns man burde utfordre hverandre til å tenke og handle fornuftig, at man ikke skal være nikkedukke for partner om man mener den tar feil. Hadde jeg sagt nei til dette pga smålige følelser av sjalusi, så håper jeg partner hadde satt ned foten og fortalt meg hvorfor oppførselen min var tåpelig. Jeg syns ikke man skal "sette hverandre først", sådan. Syns det blir litt for enkel måte å se på problemstillinger på. Det er vanskeligere å finne gode løsninger dersom man definerer en løsning som "nedprioritering av forholdet" og en annen løsning som å "sette partner først". Livet er for komplisert til at man kan dele inn situasjoner i de to kategoriene. Anonymkode: 7c0cd...f86 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2016 #35 Skrevet 17. juni 2016 Eneste problemet her virker som sitter oppi TS sitt hodet. Anonymkode: aa89e...426 1
Stjerneku Skrevet 19. juni 2016 #36 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tror det er lurt at TS finner ut hvorfor hun er ukomfortabel med mannens ønske/valg av forlover. Flere andre har vel skrevet noe tilsvarende i tråden. Det er viktig å sette ord på slike følelser. Mitt inntrykk ut i fra det jeg har lest er at TS ikke har noe forhold til damen mannen vil ha som forlover. Kjenner henne ikke noe særlig. Da er det også lettere å være utrygg på en person.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå