Gå til innhold

Advarsel-ikke reis med Sunways!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere som har tenkt dere til Malta, så for all del ikke reis uspesifisert med Sunways.

Iflg de som jobber på bookingkontoret har alle hotellene de bruker bra standard og spesielt i lavsesong, men med mindre du vil sove i 32 varmegrader (air condition fungerte ikke), i møkkete rom som har fuktskader, kloakken fra de over renner inn gjennom vinduet ditt og utsikten er en vegg med kloakkrør så ikke bestill noen reise der.

Guiden tar ikke i mot klager (det er tydeligvis ikke hans jobb), men han får ordnet et nytt hotell til oss (så godt som nesten alle som havnet på det hotellet flyttet til det andre), noe som selfølgelig ikke var billig. Vi fikk se et av rommene på hotellet og ble lovet samme standard som det, men flesteparten havnet på rom med mye dårligere standard enn vi ble forespeilet.

Forsøker du å klage til sunways her i Norge, risikerer å bli skjelt ut...

Så for deres egen del, finn et annet selskap, og stol aldri på hva de ansatte på sunways sier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller så kan man anonymt legge baksnakketråder om reiseselskaper.

Det er ikke seriøst.

For alt vi veit kan du være fra saga solreiser.

Skrevet

Men rett skal være rett, jeg trokke jeg kommer til å bestille billetter hos sunways med det første...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Reiser du uspesifisert, har du faktisk ingen som helst garantier. Det er en risk du da tar. :wink:

Gjest gjest igjen
Skrevet
Eller så kan man anonymt legge baksnakketråder om reiseselskaper.

Det er ikke seriøst.

For alt vi veit kan du være fra saga solreiseri.

Hehe, ja sant nok. Men er nok en bare en forbannet kunde, som ikke ønsker at andre skal få spolert ferien på samme måte som vi gjorde. Samtidig som hevnlysten overfor Sunways håper på at de får færrest mulig kunder i framtiden... :evil:

Forøvrig var det fint på Malta :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Reiser du uspesifisert' date=' har du faktisk ingen som helst garantier. Det er en risk du da tar. :wink:[/quote']

Joda, er klar over det og har reist uspes. tidligere. Er heller ikke kravstor, men forlanger i det minste at hotellrommet er rent. Møtte en familie der som hadde spurt Sunways om de heller burde bestille spesifisert ettersom de hadde små barn, men de fikk som svar at hotellene de brukte var så bra at det ikke var noe å bekymre seg over. Så det største problemet her er vel at Sunways ikke er ærlige med informasjonen de gir til kundene sine. Hadde de fortalt meg at jeg kunne risikere å havne på et slikt hotell hadde jeg selfølgelig ikke reist uspes. :)

Gjest gjestekimmi
Skrevet

alle som har fulgt med i media forstår trådens tema. jeg vil ikke komme til å bestille tur via disse....

• 2 uker senere...
Gjest Reisende
Skrevet

Det virker ikke som "gjest" vet hva det betyr å reise uspesifisert. Du kan ikke klage....hverken på standard, aircondition eller renhold... Derfor reiser jeg aldri uspesifisert! Men det blir for billig å si at reiseselskapet har skylda for at du har valgt å reise uspesifisert.

Jeg har reist til Malta med Sunway selv jeg, og var kjempefornøyd. Men jeg bodde på et spesifisert 4-stjerners hotell, og betalte for det.

Så til neste gang "gjest": Spander på det det det koster å reise spesifisert, så slipper du problemer, og ikke minst: så slipper du å dumme deg ut på diskusjonsforumer.

Lev vel.

Mercuria

Gjest gjest igjen
Skrevet
Det virker ikke som "gjest" vet hva det betyr å reise uspesifisert. Du kan ikke klage....hverken på standard, aircondition eller renhold... Derfor reiser jeg aldri uspesifisert! Men det blir for billig å si at reiseselskapet har skylda for at du har valgt å reise uspesifisert.

Jeg har reist til Malta med Sunway selv jeg, og var kjempefornøyd. Men jeg bodde på et spesifisert 4-stjerners hotell, og betalte for det.

Så til neste gang "gjest": Spander på det det det koster å reise spesifisert, så slipper du problemer, og ikke minst: så slipper du å dumme deg ut på diskusjonsforumer.

Lev vel.

Mercuria

Hehe. Joda, har reist uspesifisert før jeg, men da med seriøse reiseselskaper. Nå var det ikke bare jeg som reagerte på behandlingen vi fikk av Sunways. Det gjorde faktisk alle andre som havnet på samme hotell også.

Og når reiseselskapet selv sier at det ikke er noen vits i å bestille spesifisert fordi de har så fine bosteder (spesielt utenom høysesong) så er det faktisk å lure kundene. Sikkert for å tjene mer penger når alle da vil flytte til et bedre hotell.

Jeg er ikke kravstor (har reist en del, også som backpacker med særdeles dårlig standard på overnattingssteder), men synes ikke det er særlig når det er så møkkete at man ikke vet om man orker tanken på å gå barbent inne på rommet eller å sette seg på sengen. Heller ikke særlig hyggelig at kloakken fra de over renner inn gjennom baderomsvinduet...

:kvalm:

Forøvrig skrev jeg "ikke reis USPESIFISERT med sunways", så har aldri sagt noe om hvordan det er å bestille spesifisert reise gjennom de. :tunge1:

Og selv om man reiser uspesifisert så har du krav på at det er rent på rommet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det virker ikke som "gjest" vet hva det betyr å reise uspesifisert. Du kan ikke klage....hverken på standard' date=' aircondition eller renhold... Mercuria[/quote']

Tror du har missforstått litt.. Uspesifisert betyr bare at du ikke har fått utdelt et hotell på forhånd, det betyr IKKE at du må godta hva som helst.

Jeg har reist uspesifisert flere ganger (gjennom seriøse selskaper som StarTour og Ving) og har bare gode erfaringer. Anbefales! :)

Skrevet

Når du reiser uspesifisert, kan du faktisk ikke regne med og havne på ett bra sted, samme hvilket selskap du reiser med.

Har selv opplevd det samme som deg, bare med ett annet selskap. Jeg reiste alene sammen med datteren min på 1 år og ringte først for og høre om vi burde reise spesifisert eller uspesifisert. Ble da sagt att de bare hadde bra hoteller på uspesifisert, så det var ikke noe problem. Vi havna på verdens verste hotell. Det var helt grusomt, og vi måtte betale en formue for og bytte hotell. Det var startour jeg opplevde dette med. Men det vil ikke si at star tour er ett dritt selskap av den grunn. Har ellers vært kjempefornøyd med de, men da har jeg også reist spesifisert, og kommer heller aldri til og reise uspesifisert igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Når du reiser uspesifisert' date=' kan du faktisk ikke regne med og havne på ett bra sted, samme hvilket selskap du reiser med..[/quote']

Det spørst veldig på hva du mener med "bra sted"! Du har ingen garantier for hvilket sted og hvilket hotell, men som sagt må du likevel IKKE finne deg i hva som helst. Kloakk som renner inn vinduet er et eksempel på noe du slett ikke trenger å finne deg i.

Det er også mulig å få "uspesifisert" som likevel er garantert en viss standard (antall stjerner, privat bad ol)

Reiseselskapene disser selvfølgelig uspesifisert mest mulig for å få folk til å betale mer for spesifisert. Men du har faktisk mange rettigheter da også.. (skulle bare mangle)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...