AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Jeg skulle til å logge inn som vanlig igår, da en melding dukker opp(vedlagt bilde). Etter litt googling, finner jeg ut at dette er en legitim melding fra facebook(kunne det sett mer shady ut egentlig?) Jeg nekter å installere et program, bare fordi facebook forteller meg det, jeg har et helt fint virusprogram allerede som funker fjell. Har prøvd å fjerne cookies, men meldingen kommer likevel opp. Det merkelige er, er at denne meldingen dukker kun opp på chrome, ikke på opera.. Noen tips? Anonymkode: 2f35c...894
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Har du prøvd å oppdatere + scanne pcen med det programmet du alt har? Anonymkode: cfc52...22a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å oppdatere + scanne pcen med det programmet du alt har? Anonymkode: cfc52...22a Gjorde en full scan igår, fant ingenting. Skal sies at jeg bruker AVG. Anonymkode: 2f35c...894
Gjest 2Bhonest Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Facebook kan umulig vite hva du har på maskinen din. Bruk malwarebytes til å fjerne dritt fra maskinen. Fjern AVG og legg inn Microsoft sin gratis antivirus. har du Windows 10 trenger du ikke tenke på Antivirus, da det er bygget inn beskyttelse i operativsystemet. https://www.malwarebytes.org/?zanpid=2175525898684863488
Troll! Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 (endret) Bruker AVG og Chrome selv, får ikke opp den der... Endret 8. juni 2016 av Troll!
Aharp Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Sannsynligvis er det noe malware som har infisert browseren og ikke FB. Prøv med anti malware, eventuelt prøv en annen browser for å se om du får meldingen der og. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 59 minutter siden, 2Bhonest skrev: Facebook kan umulig vite hva du har på maskinen din. Bruk malwarebytes til å fjerne dritt fra maskinen. Fjern AVG og legg inn Microsoft sin gratis antivirus. har du Windows 10 trenger du ikke tenke på Antivirus, da det er bygget inn beskyttelse i operativsystemet. https://www.malwarebytes.org/?zanpid=2175525898684863488 Takk! Kjører en scan nå gjennom malwarebytes. Har win 10 ja, og det var jeg ikke klar over. Takk igjen! Anonymkode: 2f35c...894
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 7 timer siden, Aharp skrev: Sannsynligvis er det noe malware som har infisert browseren og ikke FB. Prøv med anti malware, eventuelt prøv en annen browser for å se om du får meldingen der og. På opera funker det, men ikke internet explorer eller chrome. Har nå scannet med malware bytes, den fant 3 threats, som var PUP. filer, fra poweriso. Men dette programmet har vært en stund på pc'en, typ 2-3 år og mistenker at det ikke er det. Skal prøve å tilbakestille PC'en og se om det funker. Anonymkode: 2f35c...894
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Jeg får det varselet ofte når jeg logger inn med TOR browser. Aldri i Chrome. Restarter laptopen, bare. Anonymkode: 7e471...a32
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Moren min hadde samme problem. Jeg fikk henne til å kjøre full scan, den fant ingenting. Til slutt gikk hun bare gjennom stegene (som du har bilde av) og det fungerte igjen. Jeg tror ikke FB blir fornøyd før du har gjort det, uansett hvilke andre antivirusprogrammer du har.. Anonymkode: a9ac0...39b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå