AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har fått noen avleggere, men vet ikke av hva! Er det noen her som kan identifisere disse blomstene for meg? Jeg vil gjerne finne ut litt mer om dem og hvordan jeg kan gi dem best mulig stell. Anonymkode: e2692...1cd
Lykkehjerte Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått noen avleggere, men vet ikke av hva! Er det noen her som kan identifisere disse blomstene for meg? Jeg vil gjerne finne ut litt mer om dem og hvordan jeg kan gi dem best mulig stell. Anonymkode: e2692...1cd Vet ikke hva de heter, men kjenner de igjen. De overlever med svært lite stell eller ingen stell (av egen erfaring), dvs de må litt vann innimellom. Og skulle de tørke og se omkommet ut, er det bare å livredde med vannVeldig enkle å holde fine og syns de både vokser raskt og er flotte og dekorative!
Sugerøret Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 den helt til høyre minner meg om vandrejøde - Tradescantia fluminensis Den i midten vet jeg hva er men husker jo ikke navnet :/ 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Tusen takk for svarene! Da vet jeg i alle fall at de er lettstelte, og hva minst en av dem heter! (Jeg skal google mer i morgen når jeg ikke er så trett.) Anonymkode: e2692...1cd
Million Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Den til høyre på bildet heter vandrejøde på norsk, ja, og er en av de aller vanligste husplantene som finnes i landet :-) De overlever "alt". De finnes også i en stripete variant og som har lilla underside på bladene. Veldig dekorative. Et greit tips for å få vite navnet på plantene dine, er jo å ta med bildet til nærmeste Mester Grønn eller annen blomsterbutikk, og rett og slett spørre dem hva de plantene på bildet heter. OBS! Skriv det ned der og da. Ellers har du glemt det når du kommer hjem ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå