Gå til innhold

Hva heter disse blomstene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått noen avleggere, men vet ikke av hva! Er det noen her som kan identifisere disse blomstene for meg? Jeg vil gjerne finne ut litt mer om dem og hvordan jeg kan gi dem best mulig stell.

blomster.jpg

Anonymkode: e2692...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått noen avleggere, men vet ikke av hva! Er det noen her som kan identifisere disse blomstene for meg? Jeg vil gjerne finne ut litt mer om dem og hvordan jeg kan gi dem best mulig stell.

blomster.jpg

Vet ikke hva de heter, men kjenner de igjen. De overlever med svært lite stell eller ingen stell (av egen erfaring:fnise:), dvs de må litt vann innimellom. Og skulle de tørke og se omkommet ut, er det bare å livredde med vann:fnise:Veldig enkle å holde fine og syns de både vokser raskt og er flotte og dekorative! :) 

Skrevet

den helt til høyre minner meg om vandrejøde - Tradescantia fluminensis

Den i midten vet jeg hva er men husker jo ikke navnet :/

• Liker 1
Gjest 12flo
Skrevet

Den til venstre kalles for elefantøre.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svarene! Da vet jeg i alle fall at de er lettstelte, og hva minst en av dem heter! (Jeg skal google mer i morgen når jeg ikke er så trett.)

Skrevet

Den til høyre på bildet heter vandrejøde på norsk, ja, og er en av de aller vanligste husplantene som finnes i landet :-) De overlever "alt". De finnes også i en stripete variant og som har lilla underside på bladene. Veldig dekorative.

Et greit tips for å få vite navnet på plantene dine, er jo å ta med bildet til nærmeste Mester Grønn eller annen blomsterbutikk, og rett og slett spørre dem hva de plantene på bildet heter. OBS! Skriv det ned der og da. Ellers har du glemt det når du kommer hjem ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...