Gå til innhold

Halsbetennelse tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått halsbetennelse nå i juni av alle ting.. Kjennes ut som piggtråd i halsen og det verste er at jeg må svelge hele tiden. Det er jo tortur. 

Noen som har noen tips som gjør at det går raskere over eller hva jeg spise/ drikke for å lindre? Har tatt paracet, men det hjelper ikke..

Videoannonse
Annonse
Gjest Becky48
Skrevet

Det har jeg og. :troest: For meg hjelper ingenting bortsett fra antibiotika. Begynte på en kur i går og er tilnærmet smertefri nå, heldigvis. Hvor lenge har du hatt det? Godt mulig du har streptokokker, har du sjekket om du har det karakteristiske belegget? Ville iallfall tatt en tur til legen, går du lenge med det kan du ende opp med halsbyll og det som verre er. :sjokk:

Skrevet
18 timer siden, Becky48 skrev:

Det har jeg og. :troest: For meg hjelper ingenting bortsett fra antibiotika. Begynte på en kur i går og er tilnærmet smertefri nå, heldigvis. Hvor lenge har du hatt det? Godt mulig du har streptokokker, har du sjekket om du har det karakteristiske belegget? Ville iallfall tatt en tur til legen, går du lenge med det kan du ende opp med halsbyll og det som verre er. :sjokk:

Var nettopp hos legen og fikk konstantert kraftig halsbetennelse. Fikk antibiotika heldigvis, så håper det hjelper! Hadde helt glemt å forferdelig vondt det er. Får du veldig hovne mandler? Mine er så hovne at  det kjenner ut som jeg har noe i halsen og det får meg til å spy. Skakke være lett 

Gjest Becky48
Skrevet

Antibiotika virker veldig fort, som regel er jeg bedre etter et døgn. Nå er det tredje gangen dette året jeg har halsbetennelse så jeg begynner å kjenne det igjen. Første gangen hadde jeg som deg, skikkelig hovne mandler, streptokokkbelegg og klarte nesten ikke å gape opp og en intens følelse av å ha noe i halsen, spydde og. De siste to gangene har jeg gått til legen med en gang jeg har kjent antydning bare for å starte behandlingen før det blir så ille at jeg har lyst til å stikke hodet inni komfyren. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...