Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går rett på sak; Håret mitt er uvanlig tørt og flisete. Mange spør om jeg har farget det mye, rettet det mye eller behandlet det på andre måter. Det har jeg ikke, håret mitt er slik som dette helt naturlig. Balsam, sjampo og hårkurer har ikke hatt noe å si for hvordan det blir når det tørker. Det blir mykt og fint i dusjen, men når jeg går ut og det tørker blir det igjen som det alltid har vært. Eneste gangene det ser bra ut er når jeg kommer rett ut fra frisøren og opp til to dager etterpå. Dersom jeg bruker rettetang blir det bare ekstremt tynt og er fortsatt flisete og tørt, men roer seg noe. Derfor lurer jeg på om noen har noe tips? Er ganske åpen for alt, har vært inne på tanken om extensions for å både skjule det ekte håret mitt og gjøre det tykkere. Lurer på om det hadde fungert.. I verstefall må jeg vel ty til parykk, haha. Har nå kommet fram til at jeg dessverre bør prøve å skjule håret, til tross for at jeg alltid har villet gjøre det beste ut av mitt eget hår. Legger til at jeg er 18 år. Bildene nedenfor viser ganske godt problemet mitt. 

Untitled 1.jpg
Etter en dusj. Her er både en god sjampo og balsam brukt uten effekt. Hårføner er ikke brukt, det har tørket naturlig. Blir sånn med hårkurer også. Er også (utrolig nok) nybørstet.

united 2.jpg
Etter bruk av rettetang. Her kommer lyset på en litt annen måte, så det ser litt bedre ut enn det det egentlig er. Likevel er det ikke like ille som på det forrige bildet. Uansett er det fortsatt veldig tørt og flisete. I tillegg ekstremt tynt.. 

Anonymkode: 02e1b...253

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hårkur hos frisøren? :) du kan kjøpe hårkur i butikken og men vet ikke hvor bra det er. Ellers vet jeg ikke hvordan få styr på det. De selger hår oljer og da :)

Anonymkode: 24f78...be3

Skrevet

Det er flere ting som hjelper håret mitt når det er tørt og porøst:

- Proteinhårkur(San Sebastian sin er veldig bra) en gang hver andre uke, fuktighetskur kan du bruke 2 ganger i uken

- Olje i håret mens det fremdeles er vått etter vasking  (Morrocan Oil men andre typer funker også)

- Ikke vask håret hver eneste dag.

- Dersom du klipper håret vil det se sunnere og fyldigere ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Slik er midt hår også :( var fint og glatt på barneskolen/ungdomskolen, så plutselig har det vært sånn siden. Har prøvd protein og fuktighetskrem uten nytte... Skal prøve olaplex kur hos frisøren nå snart, håper det er bedre. Bruker glansvask i håret innimellom, men ikke ofte, og varmebehandler aldri håret, etter en hårkur osv ser håret helt likt ut fremdeles... Har ganske tynt hår også, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Det som er rart er at jeg har ikke slitte tupper, håret mitt er veldig skinnende og glansfullt, men likevel står det liksom til alle kanter slik som ditt på det første bilde. :(

Når jeg har hestehale deler alt håret seg opp til mange slike tynne tråder... Og ser skikkelig stygt ut, andre har jo en jevn fin hestehale.

Anonymkode: 0b0df...3be

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er midt hår også :( var fint og glatt på barneskolen/ungdomskolen, så plutselig har det vært sånn siden. Har prøvd protein og fuktighetskrem uten nytte... Skal prøve olaplex kur hos frisøren nå snart, håper det er bedre. Bruker glansvask i håret innimellom, men ikke ofte, og varmebehandler aldri håret, etter en hårkur osv ser håret helt likt ut fremdeles... Har ganske tynt hår også, så vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Det som er rart er at jeg har ikke slitte tupper, håret mitt er veldig skinnende og glansfullt, men likevel står det liksom til alle kanter slik som ditt på det første bilde. :(

Når jeg har hestehale deler alt håret seg opp til mange slike tynne tråder... Og ser skikkelig stygt ut, andre har jo en jevn fin hestehale.

Anonymkode: 0b0df...3be

TS her. Det hørtes jo akkurat ut som meg! Håret mitt var alltid glatt og fint på barneskolen, det var vel i tiendeklasse det begynte å utvikle seg til dette. Olaplex-kur hørtes interessant ut, kanskje jeg bør prøve på det samme. Glad for at jeg ikke er den eneste med det problemet, for iblant kan det virke sånn når man ser "alle andre" med sånn sykt fint hår. Får satse på at vi finner løsningen snart! :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hårkur hos frisøren? :) du kan kjøpe hårkur i butikken og men vet ikke hvor bra det er. Ellers vet jeg ikke hvordan få styr på det. De selger hår oljer og da :)

Anonymkode: 24f78...be3

Kanskje jeg skal prøve på det ja! Takk for tips :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Elsoo skrev:

Det er flere ting som hjelper håret mitt når det er tørt og porøst:

- Proteinhårkur(San Sebastian sin er veldig bra) en gang hver andre uke, fuktighetskur kan du bruke 2 ganger i uken

- Olje i håret mens det fremdeles er vått etter vasking  (Morrocan Oil men andre typer funker også)

- Ikke vask håret hver eneste dag.

- Dersom du klipper håret vil det se sunnere og fyldigere ut. 

Takk for svar! Virker som gode tips, skal testes ut :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...