AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Så langt har jeg gått ned litt, men er, som bildene viser, ikke i mål enda. Hvor mye, cirka, virker passende? Jeg tenker rundt 5-8 kilo. Er det noen som har noen konkrete råd også i forhold til å få i gang vektnedgangen etter at det har stagnert? Det har stått temmelig stille de siste par månedene http://i.imgur.com/EBJPB3h.jpg Anonymkode: df120...b87
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det virus??? Anonymkode: 91df7...62d Hva mente du nå? Anonymkode: df120...b87
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Da jeg trykket inn på siden... Anonymkode: 91df7...62d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg trykket inn på siden... Anonymkode: 91df7...62d Det ser da normalt ut for min del. Får vel heller dele her da, om det var noen feil i starten. Anonymkode: df120...b87
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Du ser veldig tynn ut. Kanskje litt ekstra trening? Jogging fungerer bra på meg spise sunt, eller bare ligge i underskudd av kalorier? Eller funker ingenting av det? Feks styrke trening kan hjelpe til åstramme opp litt og da forsvinner det ekstra. Men da må du virkelig kjøre på med styrke trening. Anonymkode: 91df7...62d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Tror ikke det er virus, funka bra da jeg trykte på linken. Men hadde jeg vært deg ville jeg ikke gått ned så mye mer, jeg ville heller ha trent mer styrke og fått strammere kropp på den måten. Anonymkode: e596e...281
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser veldig tynn ut. Kanskje litt ekstra trening? Jogging fungerer bra på meg spise sunt, eller bare ligge i underskudd av kalorier? Eller funker ingenting av det? Feks styrke trening kan hjelpe til åstramme opp litt og da forsvinner det ekstra. Men da må du virkelig kjøre på med styrke trening. Anonymkode: 91df7...62d Det blir en del jogging og turer i skog og mark. Jeg holder meg stort sett til det, i tillegg til å spise sunt. Har hatt veldig fokus på sunt kosthold. Til tross for dette har det stått temmelig stille den siste tiden. Jeg er ikke spesielt interessert i å bygge muskler, bare fokusere på og bli lettere og slankere. Anonymkode: df120...b87
PaperFlower Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Linken er bare et bilde, og absolutt ikke noe virus. Jeg synes du ser helt grei ut med tanke på vekten, og er enig med de andre om at du ikke burde gå ned så mye mer. Iallefall etter min personlige mening. Du sier at du ikke ønsker å bygge muskler så da er det jo egentlig greit. Hva med å bare kose deg med den vekten du er på nå? Det hadde jeg gjort iallefall.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 8 minutter siden, PaperFlower skrev: Linken er bare et bilde, og absolutt ikke noe virus. Jeg synes du ser helt grei ut med tanke på vekten, og er enig med de andre om at du ikke burde gå ned så mye mer. Iallefall etter min personlige mening. Du sier at du ikke ønsker å bygge muskler så da er det jo egentlig greit. Hva med å bare kose deg med den vekten du er på nå? Det hadde jeg gjort iallefall. Dårlig og lavt selvbilde. Føler at jeg ikke strekker til, og er egentlig litt stolt over at jeg har gått ned såpass mye, men jeg føler egentlig ikke den store forskjellen. Har hørt at selvtilliten og slikt skal øke med vekttap, men merker ikke noe av det. Så derfor føler jeg vel at jeg ikke har gått ned nok enda. Anonymkode: df120...b87
PaperFlower Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dårlig og lavt selvbilde. Føler at jeg ikke strekker til, og er egentlig litt stolt over at jeg har gått ned såpass mye, men jeg føler egentlig ikke den store forskjellen. Har hørt at selvtilliten og slikt skal øke med vekttap, men merker ikke noe av det. Så derfor føler jeg vel at jeg ikke har gått ned nok enda. Anonymkode: df120...b87 Husk at det kan ta en stund før hodet ditt oppfatter hvor langt du har kommet og hvor mye bedre du ser ut/kjenner deg, sammenlignet med før. Det var en lignende tråd her for noen dager siden, om en kvinne som hadde gått ned 35 kg, men følte seg fortsatt ikke pen nok. Så det er nok relativt vanlig å slite med det. Googler du f.eks. "still feel bad after losing weight" kommer det opp en god del du kan sjekke, om du er interessert. Men kan det hende at det er noe dypere enn bare vekten som er problemet? F.eks. så er det jo mange som er sikker på at silikonpupper kommer til å fikse alle problemene deres. Også skaffer de seg nye pupper... Men når de får de nye puppene sine må de fikse på andre ting, for da viste det seg at problemet var visst ikke puppene. Men så må de fikse på andre ting, også andre ting... Nettopp fordi det de sliter med ligger mye dypere og er mer komplisert enn en fysisk ting. Hvis dette er noe som ikke går over med tiden, ville jeg kanskje ha kontaktet lege. Da kan legen eventuelt vurdere om du trenger å gå ned mer i vekt eller ikke (noe vi her inne egentlig ikke burde uttale oss så mye om), og om han er enig med oss i at du ikke trenger det, kan du jo ta det opp selv: at du fortsatt føler at du må ned i vekt, og at du føler du ikke har gått ned nok. Det blir jo litt dumt om dette utvikler seg til en slags spiseforstyrrelse...? Da synes jeg det er bedre med ett legebesøk for mye enn ett for lite.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 36 minutter siden, PaperFlower skrev: Husk at det kan ta en stund før hodet ditt oppfatter hvor langt du har kommet og hvor mye bedre du ser ut/kjenner deg, sammenlignet med før. Det var en lignende tråd her for noen dager siden, om en kvinne som hadde gått ned 35 kg, men følte seg fortsatt ikke pen nok. Så det er nok relativt vanlig å slite med det. Googler du f.eks. "still feel bad after losing weight" kommer det opp en god del du kan sjekke, om du er interessert. Men kan det hende at det er noe dypere enn bare vekten som er problemet? F.eks. så er det jo mange som er sikker på at silikonpupper kommer til å fikse alle problemene deres. Også skaffer de seg nye pupper... Men når de får de nye puppene sine må de fikse på andre ting, for da viste det seg at problemet var visst ikke puppene. Men så må de fikse på andre ting, også andre ting... Nettopp fordi det de sliter med ligger mye dypere og er mer komplisert enn en fysisk ting. Hvis dette er noe som ikke går over med tiden, ville jeg kanskje ha kontaktet lege. Da kan legen eventuelt vurdere om du trenger å gå ned mer i vekt eller ikke (noe vi her inne egentlig ikke burde uttale oss så mye om), og om han er enig med oss i at du ikke trenger det, kan du jo ta det opp selv: at du fortsatt føler at du må ned i vekt, og at du føler du ikke har gått ned nok. Det blir jo litt dumt om dette utvikler seg til en slags spiseforstyrrelse...? Da synes jeg det er bedre med ett legebesøk for mye enn ett for lite. Nå er silikon ganske uaktuelt for meg som er mann, men jeg skjønner sammenligningen din. Jeg går ukentlig til psykolog, hvor dette er et tema, men psykologen har selvsagt ingen kompetanse i forhold til dette. Jeg var hos lege for ca. to uker siden, men siden vekt og slikt ikke var tema, så ble det heller ikke nevnt. Jeg skulle egentlig bare ønske å føle meg komfortabel og kunne slappe av, spesielt siden det er sommer. Det blir nok en sommer dekket i klær (og påfølgende) svette. Anonymkode: df120...b87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 20 timer siden, PaperFlower skrev: Hvis dette er noe som ikke går over med tiden, ville jeg kanskje ha kontaktet lege. Da kan legen eventuelt vurdere om du trenger å gå ned mer i vekt eller ikke (noe vi her inne egentlig ikke burde uttale oss så mye om), og om han er enig med oss i at du ikke trenger det, kan du jo ta det opp selv: at du fortsatt føler at du må ned i vekt, og at du føler du ikke har gått ned nok. Det blir jo litt dumt om dette utvikler seg til en slags spiseforstyrrelse...? Da synes jeg det er bedre med ett legebesøk for mye enn ett for lite. Det er selvsagt også noe i at jeg skulle ønske å se mer attraktiv ut for det motsatte kjønn, og har vel alltid følt at jeg ikke helt strekker til der i forhold til kropp. Det virker som det eneste som hjelper på dette også er vektnedgang. Og som jeg skrev tidligere, så har jeg alltid fått høre at selvtilliten øker for hver kilo man går ned. Noen spiseforstyrrelse tror jeg ikke det er noe bekymring for. Anonymkode: df120...b87
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå