Gjest Badebuksa Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Hva er reglene ift å ha 4-5 sauer i egen hage? Boligområde, men enebolig. Er søren meg mye kratt her skulle hatt noen sauer eller geiter som kunne holdt det nede. Hadde vel blitt kvitt mye mygg og (de liker fukt/kratt og sånn det er idag bor jeg omtrent i en sump!) Ulovlig?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Du trenger vel et stall/en låve/noe med tak å ha de i av og til? Kan eventuelt låne dyr hos bobde i nærheten? Anonymkode: 59646...431
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 De skal ha et visst areal å bevege seg på og skikkelig hus å trekke seg inn i. Snakk med kommunen der du bor. Anonymkode: 88841...745
Gjest Badebuksa Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Den 7.6.2016 at 18.16, AnonymBruker skrev: Du trenger vel et stall/en låve/noe med tak å ha de i av og til? Kan eventuelt låne dyr hos bobde i nærheten? Anonymkode: 59646...431 Null problem å sette opp et skur.
Gjest Badebuksa Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Den 7.6.2016 at 18.18, AnonymBruker skrev: De skal ha et visst areal å bevege seg på og skikkelig hus å trekke seg inn i. Snakk med kommunen der du bor. Anonymkode: 88841...745 Hva med 2 geiter da? Det er endel areal, og jeg vil heller ha geiter enn å gå med kantklipperen.
Gjest Hapi Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Ikke geiter, de hopper over alt som er av gjerder. Etpar shetlandsponnier kan også være en idè.
Gjest Badebuksa Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 8 timer siden, Hapi skrev: Ikke geiter, de hopper over alt som er av gjerder. Etpar shetlandsponnier kan også være en idè. Tanken med geiter var at de beiter ned alt, det gjør ikke ponnier. Dessuten kan jeg null om ponnier, og den hadde ikke fått anstendig behandling her hos meg nettopp på grunn av det. Måtte leid inn hovslager etc. Geiter er geiter, de spiser alt. Holder vegetasjonen nede. Et problem hadde vel vært at naboungene hadde kommet og glant på dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå