Gå til innhold

Bade fra båt


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Hvordan tør dere det, dere som bader fra båt, midt utpå havet? Det er jo ofte 40-200m ned til havbunnen. Tenk alle krypene (les: forhistoriske, uoppdagede, digre fiskebeist:tongue:) som lurer nedi der, a! Samme til dere som kjører tube bak båten. Dere er byttedyr, er dere!

Jeg har dessuten sett rovfisk og spekkhoggere lure rundt i vannet div. steder i Norge med egne øyne. De tar sikkert gjerne en jafs av en tube bak båten, som kan se ut som en (veldig rasktsvømmende!) sel. Jeg får skikkelig angst bare av å tenke på og bade fra båt, dyppe bena ned i det mørke, skumle vannet som skjuler alskens kjøttetere. Grøss :unsure: Jeg har ekkolodd og har sett diverse digre fisker (haier?) nedi dypet. 

Men dere tenker vel "ågurimalla, så deilig med et kjølende bad i denne hete sommersolen:duskedame:"? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøre med båtring eller lignende bak båt gjør jeg kun inne i sund eller andre steder nærme land, men bading gjør jeg hvor som helst. Jeg er så kort (i forhold til havets dybde) at jeg ikke er i noe fare fra hva enn som befinner seg på dypet. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ett latterlig innlegg du har TS.

Jeg jobber som redningsmann og dykker, har vært MYE i sjøen både inne med land og ute i have. Kan bekrefte at alt du nevner i innlegge er bare fjas! Har dykket med spekkhoggere og jeg lever enda ;)

Anonymkode: 9f7d7...945

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-200m høres grunt ut. Der jeg bader fra båt er det gjerne 400 - 1000 m ned til bunn. Ikke redd for å bade, håper bare jeg ikke får noen maneter på meg

Anonymkode: 0d32d...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Margit Spat skrev:

Dette er grunnen til at jeg foretrekker ferskvann ;) 

I de fleste land er det mye farligere å bade i ferskvann enn i saltvann hovedsakelig pga forurensning og parasitter, men du har også flodhester, krokodiller etc som kan være ganske mannevonde. Tør aldri bade i ferskvann i utlandet, men surfer gjerne med haien i Australia :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om mange angrep? Det er ikke så vanskelig å bade fra båt når man forholder seg til virkeligheten.

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.6.2016 at 18.56, KaDust skrev:

Kjøre med båtring eller lignende bak båt gjør jeg kun inne i sund eller andre steder nærme land, men bading gjør jeg hvor som helst. Jeg er så kort (i forhold til havets dybde) at jeg ikke er i noe fare fra hva enn som befinner seg på dypet. :nigo:

Det bør du slutte med! Å rase rundt med båt & tube nær land er farlig både for deg, båten, eventuelle badere i vannet, og de som henger etter på tuben. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar barn og kone bade litt før jeg hopper uti selv. Dersom de ikke blir spist i løpet av en 5-10 minutter regner jeg der som greit og så kan også hoppe uti.

Dessuten tisser jeg i vannet slik at de store stygge fiskene holder seg vekke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, prt90 skrev:

Det bør du slutte med! Å rase rundt med båt & tube nær land er farlig både for deg, båten, eventuelle badere i vannet, og de som henger etter på tuben. 

Gjør det ikke nær land, jeg gjør det på steder hvor det er land i nærheten. Såklart gjør jeg det der det er åpent langt vekk fra strender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for ett latterlig innlegg du har TS.

Jeg jobber som redningsmann og dykker, har vært MYE i sjøen både inne med land og ute i have. Kan bekrefte at alt du nevner i innlegge er bare fjas! Har dykket med spekkhoggere og jeg lever enda ;)

Anonymkode: 9f7d7...945

For alt du vet er jeg marinbiolog. Fortsatt på krigsstien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
10 timer siden, Margit Spat skrev:

Dette er grunnen til at jeg foretrekker ferskvann ;) 

Heller blodigler enn hai? :) Jeg er enig. Men ferskvann smaker ekkelt, da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

40-200m høres grunt ut. Der jeg bader fra båt er det gjerne 400 - 1000 m ned til bunn. Ikke redd for å bade, håper bare jeg ikke får noen maneter på meg

Anonymkode: 0d32d...bb8

Ja, det er nesten så du kan stå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
3 timer siden, prt90 skrev:

I de fleste land er det mye farligere å bade i ferskvann enn i saltvann hovedsakelig pga forurensning og parasitter, men du har også flodhester, krokodiller etc som kan være ganske mannevonde. Tør aldri bade i ferskvann i utlandet, men surfer gjerne med haien i Australia :)

 

Det er sant, krokodiller skal en ikke spøke med. Heller ikke maller faktisk! Jeg har aldri badet i ferskvann i utlandet, og det kunne heller ikke falt meg inn. Er såvidt jeg dypper tåa i havet i varmere strøk fordi jeg har sett for mye på Shark Week :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
3 timer siden, Hapi skrev:

Hørt om mange angrep? Det er ikke så vanskelig å bade fra båt når man forholder seg til virkeligheten.

Nå har du virkelig overbevist meg, nå skal jeg bade fra båt hver sommer. Er det noe mer du kan lære meg i livet?:sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa
3 timer siden, Bjørkeris skrev:

Jeg lar barn og kone bade litt før jeg hopper uti selv. Dersom de ikke blir spist i løpet av en 5-10 minutter regner jeg der som greit og så kan også hoppe uti.

Dessuten tisser jeg i vannet slik at de store stygge fiskene holder seg vekke.

Du er genial, takk for tipselipset! Var også en god idé å sende andre uti før en selv, jeg har et par onkler og noen fettere jeg kan unnvære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev:

Du er genial, takk for tipselipset! Var også en god idé å sende andre uti før en selv, jeg har et par onkler og noen fettere jeg kan unnvære. 

Ja, onkler, tanter, fettere o.s.v. er perfekte. Dessverre er mine brukt opp. Jeg lurer på å la meg adoptere til en ny familie slik at tilgangen blir bedre igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
Et øyeblikk siden, Bjørkeris skrev:

Ja, onkler, tanter, fettere o.s.v. er perfekte. Dessverre er mine brukt opp. Jeg lurer på å la meg adoptere til en ny familie slik at tilgangen blir bedre igjen.

Husk å ikke nevne det i søknaden da ;) Jeg har noen sure naboer jeg sikkert kan lure når jeg går tom for fettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Badebuksa skrev:

Nå har du virkelig overbevist meg, nå skal jeg bade fra båt hver sommer. Er det noe mer du kan lære meg i livet?:sarkasme:

Ingen årsak, bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...