Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som går på AAp kan du få bostøtte? Eller kan nav finne leilighet for deg som er ensom og vil flytte ut hjemmefra? 

Kan psykolog eller sosionom hjelpe med dette?

Jeg går hos psykolog og har snakket rundt dette. Men vil gjerne høre deres erfaringer. 

Anonymkode: 936c4...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som går på AAp kan du få bostøtte? Eller kan nav finne leilighet for deg som er ensom og vil flytte ut hjemmefra? 

Kan psykolog eller sosionom hjelpe med dette?

Jeg går hos psykolog og har snakket rundt dette. Men vil gjerne høre deres erfaringer. 

Anonymkode: 936c4...d54

Alle over 18 år kan søke om bostøtte, utenom studenter (med norn unntak) og folk i førstegangstjeneste.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ensom? Vil du flytte inn i kollektiv? Du kan få bostøtte om husleien er høy. Samboer har ung ufør, jeg har AAP og leien er 11 000 i måneden. Jeg kvalifiserte ikke til bostøtte. Der er kanskje en bostøtte kalkulator om du søker så du kan sjekke om det er muligheter for å få innvilget.

Har du oppspart nok penger til et depositum (3 måneders husleie)? Jeg ville nok ikke flyttet før jeg hadde en 30 000+ på sparekonto i tilfelle det ble kluss med noe

Anonymkode: b4bc4...867

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan søke om bostøtte. Men alle får ikke. De regner ut husleien du har. Og bostandens inntekter. Det er bestemt at et menneske som lever aleine skal ha en viss sum om dagen å leve av. Så de regner ut utgifter på boenehet. Strøm og leie/nedbetaling av huslån. Alt annet du bruker penger på bryr de seg ikke om. Om du bruker halve inntekten på fornøyelser. Og 25% på bilen. Så telles ikke dette under om du får bostøtte eller ikke. Bare utgifter ved bolig

Anonymkode: e979c...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk bostøttekalkulatoren på www.husbanken.no

Anonymkode: 22543...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...